ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Електронний цифровий підпис. Що він дає, як його отримати і перевірити?

Електронний цифровий підписПовсюдне введення систем електронного документообігу ставить їх користувачів перед проблемою отримання електронного цифрового підпису (ЕЦП). Його використання дозволяє ще більше скоротити час на оформлення документації, мінімізуючи процедуру запевнення особистим підписом кожного документа. ЕЦП не вимагає ніяких спеціальних навичок, користуватися ним досить просто.

Використання електронного підпису є можливим як для юридичних, так і для фізичних осіб. Для Отримання електронного цифрового підпису вимагає від фізичної особи меншої кількості документів, ніж від юридичної.

З використанням електронного підпису ви зможете:

  • підвищити конфіденційність інформаційного обміну документами;
  • скоротити до декількох секунд час відправки підписаних документів;
  • спростити участь в електронних торгах і здачу звітності в державні контролюючі органи;
  • гарантувати достовірність документації;
  • брати участь в міжнародному документообігу;
  • підвищити ефективність корпоративного документообігу.

Що таке ЕЦП?

Електронний підпис відповідає за достовірність електронного документа. Це сучасний аналог звичайного підпису, яким засвідчується паперова документація. ЕЦП може бути включеним в тіло файлу, який відправляється вами або прикладеним окремо.

ЕЦП складається з унікальної послідовності символів, згенерованої за допомогою криптографічної програми. Ця послідовність може мати різні ступені захисту, від яких залежать можливості застосування ЕЦП.

Як працює електронний цифровий підпис

Існують наступні види електронного підпису:

  • Простий електронний підпис. Цей вид підпису засвідчує, що електронний документ був відправлений саме вами.
  • Посилений некваліфікований електронний підпис підтверджує, що в документ з моменту його підписання не вносилися зміни.
  • Посилений кваліфікований електронний підпис юридично прирівнюється до паперового документу з «живим» підписом.

Останнім часом відбувається витіснення перших двох видів ЕЦП посиленим кваліфікованим підписом, який є найбільш захищеним і дає більше можливостей. Для його використання видається два ключа: закритий і відкритий, які працюють тільки в парі.

Закритий ключ електронного підпису містить 256 біт кодованої інформації, а відкритий – 1024 біта. Відкритий ключ за допомогою спеціального сертифікату ви повинні будете надати всім, з ким ви хочете обмінюватися документами. Як вже говорилося, сертифікат електронного підпису засвідчує вашу особистість. Закритий ключ дозволяє вам здійснювати підписання документів і відсилання сертифіката. Завдяки йому, ці операції доступні тільки вам. Сертифікат має термін дії, що не перевищує 365 днів. Після закінчення цього терміну потрібно отримувати новий сертифікат.

Підробка ЕЦП будь-якого з трьох видів неможлива, оскільки для цього потрібні були б колосальні обчислення, вкрай витратні за часом навіть при сучасному рівні розвитку обчислювальної техніки. За бажанням власника, його ЕЦП може бути застрахований.

Як отримати електронний цифровий підпис

Отже, ви вирішили, що вам потрібен електронний підпис. Як отримати цей ефективний інструмент для роботи? Достатньо подати заявку в сертифікований засвідчує центр, приклавши комплект документів.

  • оригінал паспорта заявника;
  • завірена організацією копія статуту організації;
  • завірена організацією копія наказу про призначення керівника організації;
  • підтвердження оплати послуг отримання ЕЦП.

Фізичним особам досить додати до заяви нотаріально завірену копію паспорта та підтвердження оплати. Детальну інформацію про те как оформить эцп в Приват 24 фізичним особам можете прочитати за цим посиланням.

Перевірка електронного підпису

Для перевірки електронного підпису існує ряд спеціальних програм, які можна встановити на ваш комп’ютер або використовувати онлайн. Як правило, подібну програму вам можуть запропонувати в сертифікованому засвідчувальному центрі, де ви оформляєте ЕЦП. Для перевірки на справжність електронний цифровий підпис витягується з документа або листа і завантажується в програму. Високопродуктивні програми дозволяють перевіряти цілі папки документів, заощаджуючи ваш час.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами