Сумка – це не тільки необхідна річ, але і модний аксесуар. Ця товарна група дуже широка і користується постійним попитом. При правильній організації магазин сумок може стати прибутковим бізнесом.
Перед тим, як почнемо
Вивчіть попит на сумки в своєму місті. Цей аксесуар потрібен всім. Але вам доведеться формувати асортимент і цінову політику в залежності від середнього рівня платоспроможності та чисельності жителів міста. Ретельному аналізу підлягає і ситуація з конкуренцією.
Найважливіший момент в процесі складання бізнес-плану – вибір постачальників. Необхідно знайти якісні і модні сумки за найнижчою ціною, наприклад, на сайті https://24shopping.com.ua/.
Основні ризики
Головна небезпека полягає в помилках формування асортименту магазину. Низька якість сумок зіпсує репутацію. Занадто шикарний і дорогий товар може привести до краху, якщо більшість потенційних покупців віддає перевагу середнім цінам. Знизити цей ризик допоможе ретельний аналіз на початковому етапі і фінансовий запас. Не варто вкладати в першу партію всі кошти. Протестуйте попит на практиці і поповніть асортимент найбільш ходовими моделями.
Місцезнаходження
Як і для будь-якого іншого торгового закладу, для магазину сумок слід шукати найбільш людні місця. Корективи вносить те, в якому місті ви плануєте працювати. У великих населених пунктах дуже жорстка конкуренція. Шукайте вільні торгові площі в популярних торгових центрах. Можна орендувати павільйон на великому ринку. Якщо мова йде про окреме приміщення, для розташування в центральних районах необхідна велика сума. Якщо стартовий капітал обмежений, можна розглянути варіанти в нових спальних районах. Відсутність або незначна конкуренція при великій чисельності потенційних клієнтів може стати вашим козиром.
У маленькому містечку знайти гідне приміщення в центрі і оплачувати його оренду значно простіше. Критерії вибору аналогічні – біля вашого магазину має проходити протягом дня максимальне число потенційних покупців.
Ідеальний варіант для організації невеликого магазина сумок – приміщення загальною площею 30-40 м². Цього достатньо для вільного розміщення хорошого асортименту моделей в торговому залі, невеликого складу і підсобних приміщень. Менші площі допустимі, але не варто тулитися в дуже тісних кімнатках. Покупцям має бути комфортно. Просторий торговий зал з хорошим освітленням дозволяє краще розглянути сумки і оцінити їх привабливість. На репутацію успішного магазину слід працювати з самого початку. Ще один важливий аргумент – в штовханині набагато легше вчинити крадіжку.
Устаткування
Не важливо, яка площа вашого магазину, і в якій формі він організований, необхідні торгові стелажі для розміщення товарів. Виробники пропонують масу варіантів:
- Спеціальні вішалки для сумок;
- Стандартні стелажі і полиці. Їх можна розташувати по периметру приміщення. При великій площі торгового залу по центру встановлюються двосторонні стелажі;
- Прилавки і скляні стенди для дрібних аксесуарів і засобів по догляду за шкірою і іншими матеріалами, з яких шиються сумки;
- Спеціальна металева сітка. Вона монтується на стіни і використовується для демонстрації товарів.
Для обладнання невеликого магазину, розрахованого на покупця із середнім достатком, досить 30 000 гривень. Можна заощадити, купуючи стелажі, що були у вжитку, або замовивши їх виготовлення.
У маленькому магазині системи проти крадіжок не встановлюються. При великих площах це є необхідністю. Незалежно від обсягів торгівлі рекомендується використовувати комп’ютер, сканер для штрих-кодів і спеціальне програмне забезпечення для обліку товарів. Додаткові вкладення для придбання цього комплекту складають близько 15 000 гривень. Натомість ви отримаєте масу переваг:
- Значна економія часу на облік товарів.
- Простота контролю виручки.
- Покращений сервіс.
Слід встановити великі дзеркала вздовж стіни. Покупниці повинні мати можливість бачити своє відображення і оцінити, чи йде їм модель сумки, чи поєднується вона з одягом і взуттям.
Якщо ви плануєте відкрити елітний бутік, оформлення приміщення і покупка обладнання зажадає близько 800 000 гривень.
Кадри
Число співробітників залежить від розміру вашого магазину. Якщо ви відкрили невелику торгівельну точку, спочатку буде досить 2-3 продавців-консультантів. Головний критерій при прийомі на роботу – оптимальний досвід роботи в аналогічному бізнесі і вміння спілкуватися з клієнтами. Ви можете шукати співробітників через оголошення, шляхом рекомендацій знайомих або залучити до процесу кадрове агентство. На старті власнику магазину рекомендується також попрацювати з покупцями. Так ви зможете протестувати роботу свого магазину, виявити прорахунки в організації.
Як правило, прибирання входить в обов’язки продавців. Чи варто наймати бухгалтера на повну ставку, залежить від обороту і асортименту магазина, форми реєстрації та системи оподаткування.
Заробітна плата формується в залежності від середнього показника в вашому місті. Створення нового бізнесу пов’язане з великими витратами, але економити на кваліфікації продавців-консультантів і оплату їх праці не варто. Досвідчені та зацікавлені в підвищенні продажів співробітники – найважливіший ресурс. Оптимальна схема формування заробітної плати – мінімальна ставка + відсоток від продажів.
Документи і ліцензії
Вибір форми організації залежить від ваших планів з розвитку бізнесу і числа засновників. Якщо у магазину один власник, і ви не плануєте розширюватися, цілком підходить ПП. У цьому випадку реєстрація займає 5 робочих днів, державне мито – близько 300 гривень. Якщо засновників кілька або ви плануєте згодом створити мережу магазинів, доцільно відразу реєструвати юридичну особу. Необхідно відкрити в банку розрахунковий рахунок. Наступний крок – отримання торгового патенту, придбання і реєстрація касового апарату.
Якщо ви орендуєте площу в торговому центрі, більшу частину турбот по оформленню приміщення бере на себе його адміністрація. У випадку з окремим приміщенням необхідно отримувати дозволи самостійно:
- Дозвіл на розташування торгової точки.
- Висновки СЕС і пожежного нагляду.
- Договір на вивіз сміття, дезінфекцію та дератизацію.
- Отримання дозволів від місцевої адміністрації на певний графік роботи і розміщення зовнішньої реклами.
Рентабельність
Для організації невеликого магазина досить 150 000-300 000 гривень. На прибутковість впливає безліч факторів. При правильній організації валовий прибуток може становити не менше 200 000 гривень на місяць. Нормою для невеликого магазину з середнім рівнем цін вважається період виходу на окупність 6-8 місяців.
Маркетинг
Якщо місце розташування і асортимент обрані правильно, для залучення клієнтів може бути досить зовнішньої реклами. Важливо добре анонсувати відкриття магазину – використовуйте будь-які доступні засоби. Варто запропонувати знижки першим клієнтам. Регулярні акції для розпродажу залишків варто організовувати регулярно. Продумайте систему бонусів для постійних покупців.
Найважливіший фактор – бездоганний сервіс. Ввічливість і професіоналізм продавців, поповнення асортименту модними новинками, супутніми аксесуарами і засобами для догляду за сумками, гарантії якості, можливість замовити модель за каталогами – все це приверне більше клієнтів, ніж найдорожча реклама.
Резюме
При обліку всіх факторів, ретельній роботі над бізнес-планом і виправленням помилок на практиці магазин сумок може стати успішним стартом нового бізнесу.