ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Як правильно вибрати адвоката

aдвокатЗ появою інтернету ми тепер значно простіше ставимося до проблеми вибору того чи іншого товару. І не важливо, чи це новий мобільний телефон, пральна машина чи заміський будинок. Це не погано, і навіть правильно. Навіщо пускатися в глибокі роздуми з приводу якоїсь речі, коли можна увійти в Інтернет і дізнатися все і відразу: подивитися фотографії обраного товару, почитати інструкцію по експлуатації, дізнатися думки користувачів, і навіть, переглянути відео огляд. Але, такий простір дій і велика кількість інформації можуть бути застосовні, на жаль, далеко не для всіх сфер наших інтересів.

Якщо з товарами все більш-менш зрозуміло, то, як бути з послугами? Як вибирати їх, і зокрема, як вибрати хорошого адвоката або юриста, який зміг би дійсно вирішити Ваші проблеми?

Напевно Ви хоча б раз займалися пошуками юриста через Інтернет. Тоді Ви знаєте, що справа ця непроста. Грубо кажучи, вибір юриста через Інтернет рівносильний купівлі кота в мішку. Що за фахівець Вам попадеться? Яку він має спеціалізацію, кваліфікацію, досвід роботи? Чи вміє він правильно і грамотно висловлювати свої думки? Чи зможе він вирішити Ваше питання, і  чи не виявляться викинутими «на вітер» Ваші гроші? І це далеко не всі питання, які виникнуть.

Проте, маса людей продовжує «обпалюватися», купуючись на красиву рекламу, на дорогі офіси, і на порожні, але такі привабливі обіцянки. І щоб хоч якось уберегти Вас і Ваші гроші, ми вирішили показати Вам кілька ключових моментів, на які обов’язково варто звернути увагу при виборі хорошого юриста або адвоката.

Ці ознаки, частково, усереднені і приблизні, а тому, не варто сприймати їх буквально. Більш того, не обов’язково хороший юрист повинен відповідати всім цим ознакам. Думайте, аналізуйте, і Ви без особливих зусиль зрозумієте, хто насправді стоїть перед Вами.

Отже, вибираємо хорошого адвоката.

1. «Сарафанне радіо»

Як би дико і несучасно це не звучало, але «сарафанне радіо» на сьогоднішній день є головним джерелом припливу клієнтів для адвокатів і приватних юристів. Суть цього явища ось у чому. Ви звернулися до юриста, і залишилися задоволені його роботою. Звідси випливає перше: якщо у Вас виникне нова проблема, Ви знову звернитеся до цього ж юриста. І друге: якщо знайомі (друзі, родичі і т.д.) зіткнуться з юридичною проблемою, Ви порекомендуєте їм свого юриста.

Отже, юристи і адвокати, знайдені Вами через «сарафанне радіо» – найнадійніші. Якщо у Ваших знайомих такі є, сміливо звертайтеся до них, і можете не читати статтю до кінця.

2. Інтернет

Пошук адвоката за допомогою мережі Інтернет – завдання не просте. Саме представники юридичної професії одні з останніх виявили, що в Інтернеті можна шукати і, головне, знаходити клієнтів. З тих пір кого тут тільки немає. І така велика кількість різношерстих фахівців ускладнює пошук. Але, є кілька умовних фільтрів, використовуючи які, Ви зможете відсівати невідповідні варіанти.

Соціальні мережі. Зараз, коли соціальні мережі посідають таку популярність, ставитися до них варто подвійно уважніше. Сьогодні існує безліч груп, сторінок і спільнот, що пропонують юридичні послуги. Але в більшості своїй всі ці спільноти створюються або з метою реклами, або з метою заробітку, причому, до юриспруденції вони мають тільки непряме відношення. Для того, щоб підтримувати групу в соц.мережі, постійно поповнювати її новими матеріалами, змушувати передплатників проявляти активність, а так само відповідати на їхні численні запитання, потрібно багато часу. А якщо у юриста є багато вільного часу, значить з ним щось не в порядку.

Серйозні фахівці дуже рідко користуються соціальними мережами, по-перше, занадто молода аудиторія, по-друге, на це просто немає зайвого часу.

Реклама. Так, це, без сумнівів, двигун торгівлі. Реклама (включаючи Інтернет, ЗМІ, а так само зовнішню), асоціюється з двома показниками. 1. У юриста є на неї гроші. 2. У нього не все добре з клієнтами. Причому, якщо перший показник повинен бути присутнім обов’язково, оскільки реклама коштує грошей, то другий показник може бути плаваючим. В тому сенсі, що у юриста є клієнти, і частину своїх гонорарів він витрачає на розвиток свого бізнесу. Але, як варіант, є і такі, які витрачають на рекламу все, що є, в надії коли-небудь заробити. До реклами варто ставитися насторожено, але, тим не менш, шукати таким способом юристів цілком можна. Головне, не забудьте звернути увагу на інші ознаки хорошого юриста.

Персональний сайт. Ось це дуже важливий аспект. Якщо адвокат киев має сайт – це вже добре, але, якість сайту так само має значення. Давайте визначимо, що відрізняє поганий сайт юриста від хорошого.

Поганий сайт юриста можна охарактеризувати так:

  • Плачевно мала кількість сторінок;
  • Немає нічого крім переліку послуг, прейскуранта і контактів;
  • Всі статті, представлені на сайті, написані від третьої особи: «адвокат надає …», «адвокатом проводиться …», «на консультацію до адвоката …» і так далі;
  • Низька відвідуваність (лічильники Ви можете знайти в самому низу сторінки);
  • Є форма для безкоштовних консультацій, і є питання клієнтів, але немає відповідей юриста;
  • На сайті Ви не знайшли ні статті, ні відповіді на питання по своїй темі.

Все це, так звані сайти-візитки. Створюються вони з однією лише метою – застовпити місце на просторах Інтернету в надії, що коли-небудь хто-небудь захоче знайти юриста по його ПІБ. Такі сайти ніяк не характеризують професійний рівень юриста, а тому, в більшості своїй, не приносять користі.

Хороший сайт юриста (адвоката) володіє такими ознаками, як:

  • Надзвичайно велика кількість статей, що дають практичні і корисні відповіді на питання;
  • Велика кількість корисної інформації: контакти правоохоронних органів, контакти судових органів, бланки і шаблони документів;
  • Активна рубрика питань і відповідей з актуальними коментарями власника сайту;
  • Всі статті написані від першої особи і несуть дійсно корисну інформацію, а не просто закінчуються фразою типу: «для вирішення Вашого питання Ви можете звернутися до нас …»;
  • Послуги, ціни і контакти є, але вони ненав’язливі;
  • Сайт чітко дає зрозуміти, на яких справах спеціалізується юрист (адвокат).

Ось такі сайти, на яких приємно перебувати, які вже самі по собі своїм вмістом консультують всіх бажаючих безкоштовно, і повинні заслуговувати на Вашу довіру. Наявність у юриста такого сайту говорить про те, що це фахівець дійсно допомагає людям, має хороший практичний досвід, а головне, не женеться за легкою наживою, ставлячи якість своїх послуг пріоритетом своєї роботи.

3. Офіс

Звичайно, в ідеалі, юрист повинен працювати в офісі. Але, бувають винятки. Початківці фахівці, які ще не в змозі оплачувати оренду навіть самого бюджетного кабінетику, можуть призначати зустрічі або в публічних місцях (кафе або бібліотека), або на території клієнта (вдома, на роботі і т.д.). В принципі, це вже багато про що говорить. Наприклад, що у такого юриста замало досвіду, інакше на офіс б він вже заробив. Я не кажу, що такі фахівці можуть виявитися неписьменними, але відсутність досвіду – це важливо.

До речі, на відміну від юристів, у адвоката офіс є завжди.

4. Спеціалізація

Ось як хочете, але я вважаю, що спеціалізація важлива, хоча впевнений, багато юристів зі мною і не погодяться. Юрист, який намагається хапатися за всі галузі права рідко коли добре розбирається в будь-якій конкретній галузі. Навіть не говорячи про такий класичний поділ юристів на цивільно-правову, кримінальну, адміністративну та міжнародну спеціалізації. Все набагато складніше.

Серед фахівців кримінального права є адвокати, які займаються, наприклад, виключно податковими злочинами, або економічними злочинами, або ж злочинами в сфері обігу наркотиків. Кожен склад злочину має свої нюанси розслідування, свою судову практику, і так далі.

У цивільному праві, юристи та адвокати можуть спеціалізуватися на спадщину, на сімейних спорах, на нерухомості і так далі. Всього ось таких спеціалізацій може бути більше сотні. І це, на мій погляд, правильно. Маса нормативно-правових актів скасовується і приймається щодня, будь-хто, навіть самий розумний і освічений фахівець не зможе відстежувати всі сфери права і знати всі їхні однаково добре. Більш того, знання юриста не повинні бути хорошими, вони повинні бути ідеальними.

Тому, не зайвим буде, якщо Ви під час запису на консультацію до юриста або адвоката, уточніть, чи займається він справами, подібними Вашого випадку. В крайньому випадку, інформацію про його спеціалізації Ви можете знайти на його сайті, якщо такий є, і якщо це дійсно хороший сайт.

5. Запис на консультацію

Іноді трапляється так, що адвокат не відповів на Ваш дзвінок. Це не критично. Активно працюють адвокати та юристи досить багато часу проводять в судових засіданнях. Розмовляти по телефону в суді не можна. Так що наберіться терпіння, і почекайте. Хороший юрист обов’язково передзвонить.

І тут одна порада. Перед тим як дзвонити адвокату і домовлятися про зустрічі, не полінуйтеся знайти на його сайті вартість його послуг. По-перше, це застереже Вас від будь-якого роду несподіванок, по-друге, так Ви можете знайти оптимального за ціною фахівця.

І ще одне. Перед тим як йти на прийом, пошукайте рішення своєї проблеми в Інтернеті. Для чого це потрібно: Ви приходите до юриста, він Вас консультує, але як Ви визначите, чи правильні поради він Вам дає? А раптом, Ваше питання виходить за рамки його спеціалізації, і він може помилитися?

Причому, Вам не потрібно досконально вивчати своє питання. Досить лише в загальних рисах зрозуміти суть вирішення проблеми. І тоді на юридичній консультації Ви будете розуміти, в правильному ключі міркує Ваш юрист, і чи правильні рекомендації дає. І потім, якщо Ви хоча б поверхово будете розуміти суть свого питання, Вам самим буде легше зрозуміти юриста, і зробити правильні висновки з його порад.

6. Зустріч в офісі

В першу чергу, не варто надавати дуже великого значення тому, як виглядає офіс адвоката (або юриста). Ні, це важливий момент, але ось в якому плані. Приватно практикуючі юристи, а так само адвокати, вони, за великим рахунком, є індивідуальними підприємцями. Вони ведуть свій власний бізнес, і самостійно розподіляють свої доходи. Зрозуміло, що одні можуть економити зароблені гроші, інші, думають не тільки про побутові справи, а й дбають про зовнішній вигляд свого робочого місця.

Я до того, що не завжди в красивих і «багатих» офісах дуже високі ціни, так само як і навпаки, не завжди в обшарпаних кабінетах юристи працюють дешевше. У будь-якому випадку, про вартість їх послуг Ви повинні дізнатися заздалегідь.

7. Умови роботи

Це цікавий момент. Більшість юристів і адвокатів працюють за передоплатою. Будь-яка справа, незалежно від того, виграна вона або програна – це витрачений час, це робота з підготовки до суперечки, щодо складання процесуальних документів, нарешті, щодо участі в судових засіданнях. І за це адвокати і юристи отримують свої гонорари.

8. Гарантії

Якщо юрист б’є себе кулаком в груди і гарантує 100 відсоткову перемогу – не вірте. Не існує жодного судового спору, беззастережну перемогу в якому можна прогнозувати більш ніж 60 на 40. Все інше – порожні обіцянки. Судова практика суперечлива, а додайте сюди суб’єктивну думку конкретного судді, наявність тих чи інших ключових доказів і так далі.

І ось ще що. Не забувайте, що не тільки Ви займаєтеся пошуками юристів поки ті сидять і розкладають пасьянс від неробства. Юристи витрачають ще більше часу, щоб якраз знайти Вас.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами