ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Особливості бізнесу на дизайні ландшафтів в невеликих містах

ландшафтний дизайнНаявністю в місті хоча б однієї студії ландшафтного дизайну навіть в українській глибинці вже нікого не здивуєш. Слідом за високозабезпеченими громадянами України, наш середній клас, прикрашаючи своє житло прагне вирощувати на прибудинкових ділянках всіляку екзотику на зразок гірських едельвейсів, блакитних ялин, туй, реліктових ялівців, тропічних дерев. З спроб поєднати «все в одному флаконі» мало чого доброго виходить. Гнітюче виглядають деякі ділянки після нашої зими з раптовими крутими морозами і несподіваними відлигами. Якщо раніше наші місцеві дизайнери з захватом освоювали гроші замовників дістаючи і висаджуючи всілякі дива, то зараз частіше укладають договори на послуги по догляду за насадженнями та підтримку рослин в здоровому стані. Відбувається природний процес переходу кількості в якість.

Ландшафтний бізнес – рентабельність

Попит на ландшафтний дизайн Кременчук стабільний і має тенденцію до зростання. У середньому рентабельність близько 20% вважається для цього виду бізнесу досить непоганою. Прибутковість бізнесу в маленьких містах більшою мірою залежить від рекомендацій. Досить одного якісно виконаного замовлення і за допомогою «сарафанного радіо» в клієнтах у вас не буде нестачі. Садові роботи досить трудомісткі, про це знають всі власники приватних садиб. Крім фізичної сили, потрібні спеціальне обладнання, агрегати і знання по догляду за рослинами, газонами, штучними водоймами, альпійськими гірками і т.п.

При правильному розрахунку, новостворена маленька фірма, свій перший сезон може закінчити з непоганим прибутком. Головне визначитися з напрямом, детально опрацювати його і виконати.

Місцевими адміністраціями виділяються гроші на облаштування міських територій, обладнання квітників, сквериків, майданчиків для ігор і відпочинку. У цьому напрямку зроблено багато, і як правило, гранти на озеленення отримують великі компанії, які зарекомендували себе на ринку, але і невеликі підприємці можуть взяти участь в осінніх тендерах. Наприклад, якщо ви спеціалізуєтесь на посадці садово-паркових троянд, або цибулинних рослин, ваша пропозиція може виявитися привабливою для міської влади. Однак не варто гнатися за великими державними замовленнями, тому що є тенденції із затримкою оплати за виконану роботу, а для дрібних фірм це серйозний удар.

Знайдіть свою нішу в ландшафтному бізнесі

Причини чому варто відкривати цей бізнес:

  • у вас хороший смак і знання в галузі садово-паркового дизайну;
  • є щось, що ви вмієте робити краще за інших;
  • ви любите доглядати за рослинами, це приносить вам задоволення;
  • ви володієте технологіями по організації різних типів квітників і садів;
  • ви комунікативні, володієте організаторськими здібностями;
  • у вас є вільні гроші, які потребують вигідних вкладень.

Що важливо, цей бізнес можна відкривати без вкладення великих коштів, головне правильно вибрати сегмент пропонованих послуг. Якщо ви розводите прекрасні квітники, то до настання сезону потрібно подбати про наявність потрібної розсади, для цього необхідно мати або орендувати теплицю, узгодити і затвердити асортимент із замовниками, закупити насіння, добрива.

Перспективний напрямок ландшафтного дизайну – виготовлення садових фігур. Досягти успіху в цьому сегменті допоможе знову-таки ваш художній смак і творчий підхід.

Інструменти і технологія робіт

Роботи з благоустрою території передбачають виконання великої кількості земельних робіт. Доведеться мати в наявності лопати, мотики, ручні катки і газонокосарки (для газонних робіт), ручні візки, пристосування для ручного буріння землі і т.п., вантажний транспорт. Закупівля найнеобхіднішого обладнання та інструментів обійдеться в суму близько 15-20 тис. грн. На старті бізнесу ретельно враховуйте і мінімізуйте витрати. Обов’язково беріть попередню оплату не менше 50% від вартості всього проекту.

Розцінки на роботи встановіть на рівні сформованих в вашому регіоні, вивчіть прайси компаній, які вже працюють на ринку. Не варто демпінгувати розцінками на послуги – низькі ціни напевно відлякають солідних клієнтів підозрою про неякісне виконання робіт, але передбачте якийсь приємний бонус для клієнта, наприклад, безкоштовний контроль за насадженнями і перевірка стану протягом року, договір на подальший догляд або розробку проекту дизайну на наступний рік з хорошою знижкою, складання докладного інструктажу з порадами по догляду, підживлення, поливу насаджень.

Необхідно на початковому етапі шляхом переговорів з’ясувати що хоче бачити ваш замовник. Будьте готові запропонувати йому своє бачення майбутнього об’єкта. Намагайтеся бути в курсі дизайнерських тенденцій, безліч спеціалізованих журналів допоможуть вам в цьому.

Після затвердження проекту в цілому, розробіть і затвердіть з замовником кошторис витрат, графік робіт. Якщо на стадії розробки з’ясується, що якісь роботи ви виконати не в змозі (немає працівників необхідної кваліфікації, складно дістати необхідні матеріали), то заздалегідь поясніть замовнику суть проблеми. Якщо є знайомства, зверніться до суміжників для виконання певної ділянки роботи. Завжди корисно заводити контакти з фірмами, що працюють в сфері близької до вашої: майстернями кованих виробів, різьблення по дереву, обробки природного каменю, компаніями, які займаються садовим освітленням, виготовленням басейнів і т.п.

Ретельно поставтеся до пошуку надійних постачальників. Не женіться за дешевизною, вона вам не по кишені. Сезонний спад в бізнесі приблизно з листопада по березень присвятіть пошуку нових замовників, розробці цікавих проектів, підготовки техніки до сезону або обрізки насаджень, працюйте з любителями оранжерей і зимових садів. Присвятіть час в міжсезоння для підвищення кваліфікації та вдосконалення в майстерності.

Кадри

Дуже непросте питання для початківця бізнесмена в ландшафтному дизайні. З одного боку, як не втратити кваліфікованих фахівців в період міжсезоння, з іншого – де знайти гроші на зарплату в цей період. Однозначної відповіді немає. Якщо у вашій фірмі всі роботи по дизайну, інженерії, дендрології ви виконуєте самі, то підсобних працівників можна наймати строго на сезон за договором і розпускати до наступного сезону. Якщо ж доводиться наймати кваліфікованого фахівця, то потрібно докласти зусиль щоб його утримати, а значить доведеться виплачувати якийсь фіксований оклад і по можливості забезпечити роботою в зимовий період.

Влітку для виконання великого обсягу земляних робіт можна наймати за строковим договором студентів, які шукають сезонний підробіток, або як варіант – запропонувати її в місцевому Центрі зайнятості.

Пошук клієнтів та реклама послуг

Як вже говорилося вище і як показує досвід, у цій справі можна обійтися без офісу. Досить мати сторінку в інтернеті, і ротацію ваших послуг в місцевих засобах масової інформації. Потратьте близько 1 тис. грн. на візитки та буклети, на сезон цього вистачить. Гарний, якісно виконаний об’єкт найкраща реклама ваших послуг. Можна попросити рекомендації ваших клієнтів, роздрукувати листівки і розкидати їх по поштових скриньках на всій потрібній вам території. Вдало виконані фотографії розмістити на своїй сторінці в інтернеті і організувати рекламну компанію в межах міської соцмережі. Грамотно сформуйте портфель замовлень, тут не варто «переборщувати»: не забезпечити повне завантаження на сезон дуже погано, але гірше якщо ви наберете замовлень «про запас» і не зумієте їх виконати, або виконаєте недостатньо якісно, ​​чим завдасте шкоди своїй діловій репутації. Найвірніший шлях – це ваше особисте спілкування з потенційним клієнтом, ваша щира переконаність, що краще за вас цю роботу не зробить ніхто. Удачі вам у творчості і побільше постійних задоволених замовників!

 

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами