ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Біснес-ідея: як відкрити аптеку?

як відкрити аптекуЛіки – продукт, на якому люди воліють не заощаджувати, щоб зберегти своє здоров’я. Попит на медичні препарати з роками лише збільшується завдяки рекламі і рівень імунітету населення країни, який знижується. У порівнянні з 1990-ми роками кількість аптек в Україні збільшилася в 100 разів, сьогодні навіть в невеликому місті можна нарахувати 50-60 «медичних магазинів». У нашій статті ми розповімо про те, як відкрити аптеку в Україні, які документи і дозволи для цього необхідні і наскільки цей бізнес вважається рентабельним?

Специфіка бізнесу

Для відкриття аптеки необхідно зібрати набагато більший пакет документів в порівнянні з класичною точкою продажів. Для законної роботи аптечного пункту необхідно отримати ліцензію на продаж фармакологічних засобів. У разі якщо всі документи в порядку, дозвіл буде отримано через 1,5 місяці.

Також для початку роботи необхідно отримати дозвіл від СЕС, укласти договір з дезінфекторами (для обробки приміщення і вивезення медичних відходів), пройти перевірку пожежною службою і отримати від них висновок. Всі ці документи повинні зберігатися в аптеці, щоб у разі перевірки не виникло проблем.

Приміщення

Для аптечного пункту вимоги щодо вибору приміщення невеликі: площа не менше 12 квадратних метрів, водопостачання, наявність санвузла, безперебійної електрики, системи вентиляції і гардеробу для персоналу.

Однак крім цього потрібно враховувати інтереси бізнесу, тому потрібно звернути увагу на місце розташування аптеки. Найкраще орендувати приміщення в спальному районі, де проживає велика кількість людей. Це може бути перший поверх висотки або окремостояче приміщення у дворі. Також хорошим варіантом буде приміщення поблизу поліклініки або гуртожитку, в цих місцях досить багато потенційних клієнтів. Для того щоб визначитися з місцем, потрібно проаналізувати приблизну платоспроможність клієнтів у даному районі. Наприклад, біля «сталінок», де 70 відсотків мешканців пенсіонери, немає сенсу продавати дорогі препарати. А близько новобудов, приватних поліклінік, імпортні ліки можуть розходитися «на ура».

Обладнання та меблі

Для облаштування приміщення вам будуть необхідні наступні предмети меблів:

  • стелажі для ліків;
  • полиці для препаратів;
  • столики і лавки (чекаючи черги, люди можуть присісти і погортати медичні брошури);
  • вітрини.

Порада: В аптеках прийнято розставляти товар в особливій послідовності (спочатку анальгетики, потім діуретики та антибіотики, потім вітаміни). Тому заздалегідь проконсультуйтеся з фахівцями про розташування ліків на стелажах і вітринах.

Деякі препарати повинні зберігатися в холодильній камері, тому підприємець повинен подбати про її наявність, інакше ліки можуть зіпсуватися. Крім холодильників необхідно придбати торгово-касове обладнання і комп’ютери зі спеціальним програмним забезпеченням.

Асортимент

Для того щоб визначитися з асортиментом товарів потрібно звернутися до досліджень і соц-опитуваннями населення, за якими можна виявити основну частину товарів. Зазвичай попитом користуються препарати від головного болю (аспірин, цитрамон, парацетамол і т.д.), ліки від болів у шлунку (Ренні, Ношпа, Гастал), а також вітаміни (у тому числі дитячі), засоби контрацепції та трав’яні суміші (чаї , настойки). Іноді аптекам вдається налагодити співпрацю з поліклініками, що знаходяться поблизу, в цьому випадку можна вибрати необхідний асортимент за порадами лікарів.

Асортимент аптеки

Асортимент повинен включати найбільш популярні групи лікарських засобів. Також в аптечних пунктах часто реалізовують косметичну продукцію (шампуні, креми на основі лікарських трав), дитячі суміші, пляшечки, присипки. Можна продавати тонометри, градусники, ортопедичні товари. Все це принесе додатковий дохід.

Співробітники

Професійний продавець-фармацевт, який знає що порадити – ідеальний співробітник для аптеки. Залежно від розмірів приміщення і масштабів бізнесу, у зміні можуть працювати 1-2 продавця. Роботу краще будувати в дві зміни, щоб у працівників був час відпочити, а аптека працювала без перерв на суботу та неділю, коли купівельна активність зростає. Зарплата продавця-фармацевта зазвичай вона фіксована, але можна прив’язати її до відсотків від продажів. У продавців повинна бути як мінімум середня спеціальна освіта в галузі фармакології.

Крім продавців-консультантів необхідно найняти бухгалтера на неповний робочий день, щоб він вів фінансову звітність, здавав декларації в фонди і податкову інспекцію. Якщо вищої фармацевтичної освіти у Вас немає, то необхідно найняти керуючого, який її має. У його обов’язки може входити контроль роботи аптеки, замовлення товарів, обговорення співпраці з постачальниками, просування бізнесу.

Щоб приміщення знаходилося в чистоті в будь-яку погоду необхідно взяти на роботу прибиральницю, яка буде щоденно (після закриття або перед ним) наводити порядок.

Просування

Для того щоб аптека приносила прибуток, необхідно її правильно рекламувати, адже при націнці в 20-30 відсотків (знаходиться під державним контролем) заробити мільйони на млявих продажах не вийде. Тому перед відкриттям і надалі з періодичністю 3-4 місяці необхідно проводити рекламну компанію. Звукова реклама на зупинках громадського транспорту, кілька банерів, яскрава вивіска, листівки зі знижками – це неповний перелік варіантів просування аптечного пункту.

Для підвищення лояльності клієнтів необхідно створити дисконтну систему. Наприклад, три види карток зі знижками п’ять, сім і десять відсотків.

Хорошим варіантом реклами буде розміщення банера в ліфтах ближніх будинків, люди обов’язково звернуть увагу на нього і запишуть номер. У тексті реклами обов’язково має бути присутня обмежена акція (наприклад, всього один тиждень).

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами