ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Що потрібно знати виборцю про агітацію?

вибориЗавдання передвиборної агітації – переконати виборця в тому, що ця партія – краща за всіх інших. За допомогою доказової реклами можна донести силу своєї позиції виборцю, довести йому, що ця політична сила, перебуваючи при владі, буде більш ефективною, ніж конкуренти. Доказова реклама в передвиборних технологіях більшості партій і, особливо, кандидатів, як правило, найслабше місце. Тому, що доказова реклама будується на ідеології (чітка позиція) і на програмі (план реалізації ідей). Проблема більшості партій та кандидатів – у відсутності власної позиції (ідеології). І – в бажанні «пристосовуватися» до ситуації, а не міняти її.

Відсутність тієї самої зрозумілої позиції (ідеології) – це фактично відсутність сенсу існування. Партії та кандидати, які вчора заявляли одне, а сьогодні інше, заплутують своїх прихильників і самі маніпулюють ними.

Партії та громадські діячі і повинні об’єднувати людей, які:

  • Відстоюють певні ідеї,
  • Мають аргументи на захист своєї позиції,
  • Пропонують суспільству систему дій, які допоможуть втілити ідею в життя.

Все це і називається ідеологією.

Доказовою рекламою партії чи кандидати повинні переконувати виборців у тому, що їхня позиція – правильна і корисна для суспільства.

Які «трюки» використовуються?

Використання авторитетів

Коли у партії немає ідеології, ставка робиться на «лідерів». В якості таких авторитетів (лідерів) можуть виступати відомі політичні діячі, діячі культури, відомі актори і т.д.

Цей метод найбільше використовується на виборах.

Через любов і довіру народу до відомих людей політичні сили розраховують викликати довіру і до себе. Виборець при цьому міркує приблизно так: «Якщо вже сам  Петренко  підтримує цю партію, напевно, цій партії можна довіряти. Петренко вже точно в цьому розбирається ».

Популярні обіцянки і гасла

Обіцянки можуть бути конкретними (пенсія – 5000 гривень, кожному – по квартирі) або загальними (ми будемо підтримувати молодих підприємців).

При цьому залишаються туманними і розмитими пояснення того, яким чином обіцянки будуть виконані.

Стверджуючі гасла

Будь-які твердження представляються як факт. При цьому мається на увазі, що ці заяви абсолютно самоочевидні і не вимагають доказів. Наприклад, «Ти – сила України». Твердження досить спірне, але представлено як щось існуюче і непорушне.

Ці твердження можуть бути як достовірними, так і недостовірними.

Іміджева реклама

Щоб «докази» сильніше закріпилися в пам’яті виборця, паралельно задіюється іміджева реклама. В її основі – позитивні стереотипні поняття, які політична сила використовує для посилення своїх обіцянок.

Використання невизначених виразів, які викликають позитивні емоції:

Виборцям самим слід «додумати», що означають вирази з невизначеним змістом. Наприклад: «Справедливість є. За неї варто боротися »або« Чесність кожного – сила країни ».

У подібних виразах немає заклику, немає обіцянки. Але використовуються слова з ряду «батьківщина», «любов», «мир», «чесність», «справедливість», які сприймають загалом позитивно.

Експлуатація образів, що викликають сильні емоції

«Нагнітання обстановки» застосовується в політичній рекламі досить часто. Тривога змушує виборця зробити те, до чого його закликають. Виборцю вселяють, що це єдиний спосіб уникнути жахливих для суспільства неприємностей.

«ІНФОРМАЦІЙНА АТАКА» («АТАКА КОНКУРЕНТІВ»)

Це сама гостра зброя у передвиборчій боротьбі. Такий вид політичної реклами найчастіше називають «чорним піаром». Мовою політтехнологів публічна критика конкурента називається «інформаційною атакою». Так звані «смажені» скандальні теми виборцям куди більш цікаві, ніж будь-яка «позитивна» інформація. Тому атакуюча стратегія буває набагато ефективнішою, ніж іміджева і доказова.

Інформаційні атаки – це найбільш складне мистецтво політтехнологій.

Невдала доказова або іміджева реклама може позбавити планованих «дивідендів», привести до зниження рейтингу. Але помилка не стане «смертельною». Невдала атака – набагато підступніша. Не заподіявши шкоди противнику, вона може «поховати» атакуючого. Саме тому атаки у нас найчастіше анонімні. Не показуючи обличчя, легше робити випад проти конкурентів і безкарно використовувати брудні методи.

Що для цього використовується?

Дезінформація. Розпізнати брехню дуже важко. Вона може подаватися під різним соусом. Конкурентам приписують негативні вчинки або факти, що нібито мали місце в минулому. Змішують справжні факти зі всілякими припущеннями, , гіпотезами, чутками. В результаті неможливо відрізнити правду від вигадки.

Провокації – підбурювання членів і лідерів до дій, які можуть спричинити за собою конфлікт серед партій-суперників, інші негативні для партій наслідки.

У підробках міститься напад на одну сторону. Листівки можуть бути анонімними, але можуть містити вихідні дані, де вказана сторона, непричетна до цього («підмінне авторство»).
Тому йдучи на місцеві вибори України добре подумайте та проаналізуйте політичну агітацію, перед тим як зробити свій вибір.
Поради виборцю:

Чому вірити не слід:

  • анонімні листівки, анонімним газетам.
  • шокуючі цифри, фактам, які ніколи раніше не оприлюднювалися. Швидше за все це просто велика брехня. Поки кілька незалежних джерел, експертів не повідомили про підтвердженні такої інформації, довіряти цим фактам не слід.
  • Явно дратівливим методам ведення агітації, яка нібито ведеться від імені заявленої організації.

 

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами