Всього якихось двадцять років тому, створити своє туристичне агентство було практично нереально, та й законодавча база була далека від досконалості… Підприємці, які одні з перших кинулися на освоєння даної ніші, зіткнулися з масою проблем.
З тих пір пройшло не так багато часу, але законодавча база стала помітно прихильнішою до підприємців, і тепер усунені ті проблеми, через які відкрити своє туристичне агентство було важко.
Щотижня відкривається з десяток туристичних агентств по всій Україні, але на «плаву» залишається лише незначна частина.
Туристичний бізнес – бізнес, охарактеризований підвищеної конкуренцією. Необхідно неабияк підготуватися перед тим, як робити конкретні кроки, особливо якщо це стосується вкладень. Варіант, взяти кредит в банку і організувати офіс вдома не має права на життя, якщо говорити про туристичний бізнес.
У зв’язку з постійними скаргами на роботу туристичних агентств, люди давно з обережністю підходять до їхнього вибору і тим більше з недовірою поставляться до фірми, офіс, якої розташований у квартирі.
Мінімальний стартовий капітал для того, щоб увійти в цей бізнес, становить приблизно 9000 доларів. Якщо Ви маєте цю суму, то можна розраховувати на допомогу туроператорів, де Вам будуть поставлятися послуги.
Є кілька важливих кроків, які необхідно зробити, щоб реалізувати ідею бізнесу:
1) Вирішення всіх «паперових» справ: отримання права на ведення підприємницької діяльності, ліцензія, реєстрація в податкових органах. Що стосується ліцензії, то тут є ряд вимог:
- Чисельність співробітників, які мають спеціальну або вищу освіту в галузі надання послуг зі стажем не менше 3 років, в штаті повинна перевищувати 20%;
- До директора фірми ті ж вимоги;
- До моменту подачі заяви, у власності або в оренді має бути приміщення.
2) Підбір персоналу – найважливіший етап в організації туристичного бізнесу. Дана важливість обумовлена тим, що є певні вимоги до персоналу при отриманні ліцензії.
Але й не варто забувати про те, що, як правило, в турфірму звертаються люди некомпетентні в даній сфері і їм необхідна кваліфікована допомога у виборі різних нюансів.
3) Освоєння конкретної ніші. Не варто охоплювати всю область, досить освоїти невелику частину і впевнено рухатися, так як, саме через бажання охопити весь спектр послуг багато невдалих агентств і прогоріли.
4) Домовленість з туроператорами і реклама своїх послуг.
Початківцям підприємцям рекомендується скористатися франшизою, що дозволить вийти на ринок підготовленим і пропонувати клієнтам путівки в такі популярні курортні місця, як Туреччина, Єгипет, Италия Пьяцца Армерина, Іспанія та інші.