На ринку виробництва металопластикових вікон почався спад. Ця тенденція помітна в різних регіонах як України, так і Росії.
Так, за перші півроку український ринок пластикових вікон скоротився на 5% у натуральному вираженні в порівнянні з аналогічним періодом минулого. При цьому, за оцінкою аналітиків, в I кварталі 2013 року спад зафіксовано на рівні 10%.
На думку експертів, скорочення обсягу ринку пластикових вікон пов’язане як зі зниженням економічних показників в Україні і світі, так і з насиченням українського ринку. Аналітики називають нинішнє падіння природним. Ринок первинної заміни старих дерев’яних вікон на сучасні пластикові майже вичерпано, і зараз цей процес наближається до кінця. Практично всі нові об’єкти вже здаються з ПВХ-вікнами.
Ще одна помітна тенденція – зменшення кількості гравців галузі. Причина – запекла боротьба вкупі з перерозподілом і ускладненням системи фінансування. У середньому на місяць гине 1-2 компанії середньої величини.
В існуючих умовах гравці ринку прагнуть до оптимізації виробництва: мінімізують витрати на ресурси і час, збільшують продуктивність, скорочують персонал і орендні площі. У кінцевому рахунку це призводить до зниження цін.
Відходять у минуле офіси продажів. Близько 50-70% контрактів укладається на дому, а майданчиком для домовленостей сторін є інтернет.
Змінюється і поведінка споживачів, які стали більш вибагливі і вимагають отримання всього формату послуг в одному місці.
Багато компаній, які спочатку займалися тільки вікнами, розширюють спектр послуг і починають займатися установкою жалюзі, монтажем стель і т.д.