ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Які перспективи українського ринку ноутбуків?

ринок ноутбуківНезважаючи на те, що продажі ноутбуків в 2012 р. практично не виросли, їх частка на ринку комп’ютерів збільшилася , на тлі істотного падіння сегмента десктопів. Ми запитали у представників вендорів про перспективи на найближчий рік і ключові тенденції.

Валерій Базиленко

директор з продажу представництва ASUS в Україні

Вперше за останні кілька років ринок мобільних ПК показав практично нульовий приріст по відношенню до попереднього року.  Падіння в сегменті нетбуків склало не менше 35-40%, а сегмент ноутбуків виріс буквально на кілька відсотків.

Якщо говорити з точки зору продажу, то 2012, напевно, був першим роком, за підсумками якого показники sale in і sale out виявилися приблизно рівні, тобто на ринок було поставлено стільки пристроїв, скільки потрібно було ринку.  Очевидно, це позитивно позначилося на ринку, і в другій половині року були відсутні цінові війни, що в принципі дало нам можливість непогано завершити рік.

Безумовно, необхідно відзначити активне зростання продажів планшетних пристроїв.  І хоча їх не можна повною мірою віднести до мобільних ПК, тим не менш, зростання продажів цих пристроїв відчутно впливає на ринок мобільних систем.  Зокрема, ми вважаємо, що планшети зайняли значиму частину сегмента нетбуків.

Ринок ноутбуків вкрай залежний від економічної ситуації в країні і від стабільності валютного курсу.  Споживчий сегмент ринку «тримається» в основному за рахунок кредитування – від цього способу підтримки продажів у великій мірі залежать продажі у великих побутових мережах.  Ми очікуємо, що в 2013 р. обсяг ринку ноутбуків, так само як і ринок клавіатур для ноутбуків, які можна купити на сайті http://100detaley.com.ua/catalog/category/3/ залишиться на рівні 2012 р. і це буде, в принципі, гарним показником.

З позитивних для учасників ринку тенденцій хотілося б відзначити наступний момент.  У нас є відчуття, що ринок ноутбуків, які є єдиним мобільним ПК, близький до насичення.  Але, у разі придбання другого або третього пристрою, люди будуть підходити до покупки більш усвідомлено, вибираючи більш потужні, краще оснащені і більш портативні моделі.  Відповідно, ми можемо очікувати невелике зростання середньої ціни придбаних пристроїв.  Таким чином, якщо ринок у штуках залишиться на тому ж рівні, то за рахунок збільшення середньої ціни пристрою, в грошовому вираженні ринок може показати зростання.

Безумовно, планшети почасти потіснили нетбуки.  Однак не можна стверджувати, що планшетні ПК відберуть частку у ноутбуків.  Тому що це принципово різні пристрої.  Планшети можуть побічно вплинути на ринок ноутбуків, збільшивши середній інтервал між замінами останніх.  Скажімо, якщо користувач поміняв би ноутбук на новий через півтора-два роки, то, купивши планшет і витративши на нього частину свого ІТ-бюджету, новий ноутбук він придбає пізніше – наприклад, через 2-2,5 року.

Також зазначу, що широкий ціновий діапазон виділяє частину недорогих планшетних пристроїв у категорію «ситуативної покупки», коли людина, що має в кишені, скажімо, 1000 грн., Може купити даний пристрій в якості подарунка.  Не можна порівнювати цей ринок з ринком ПК.  Ринок планшетів може подвоїтися в цьому році, але це не буде пропорційна заміна нетбуків або ноутбуків.

Що стосується корпоративного сегмента ринку, то він досить інерційний.  І якщо ми говоримо про стандарти великих корпорацій, то, швидше за все, вони засновані на використанні комп’ютерів на базі операційної системи Windows, а бурхливе зростання ринку планшетних ПК на поточний момент спостерігається в основному за рахунок Android-систем.  Так, з’явилися перші моделі планшетів на базі Windows.  Але, з одного боку, їх модельний ряд досить обмежений, а з іншого – ці пристрої значно дорожчі за аналоги на Android.  Відповідно, якщо на споживчому ринку планшети відкривають нові можливості для користувачів, то в корпоративному сегменті – швидше за все ні.  Тому що ті завдання, які стояли для мобільних систем, так чи інакше вже вирішені.  Безумовно, будуть замовники, яким потрібні планшети, але цю динаміку ми зможемо побачити тільки ближче до середини або до кінця поточного року.

Андрій Букрєєв

менеджер з продажу мобільних ПК представництва Acer в Україні

Попередній рік не приніс помітних сюрпризів, у всякому разі приємних: він запам’ятався відсутністю сезонних підйомів продажів на початку осені і перед Новим роком, а також дуже скромними, м’яко кажучи, успіхами ультрабуків та нової ОС Windows 8.  Крім того, завершилася ера нетбуків: світові постачальники відмовилися від їх виробництва.  У цілому можна сказати, що український ринок мобільних ПК стагнував в 2012 р.; середня ціна коробки помітно знизилася, – але на цьому тлі Acer поліпшив результати по відвантаженнях як в кількісному вираженні, так і в грошовому.

У поточному році ми очікуємо зростання ринку в першому півріччі, який може змінитися падінням у другому півріччі.  Основною причиною стане економічна нестабільність і очікування девальвації гривні.  Вихід нової процесорної платформи Intel і гібридні пристрої, тобто  планшети під управлінням Windows 8 з док-станцією або «трансформери» з поворотним дисплеєм не зроблять істотного впливу на ринок.

Планшетні пристрої в значній мірі створюють свій, незалежний сегмент, і помітною канібалізації сегмента ноутбуків у нашій країні не відбувається.  У поточному році планшети можуть зайняти до 25% всіх проданих мобільних ПК, головним чином за рахунок споживчого сегмента, тому що  корпоративні замовники відносяться до планшетів зі стриманим оптимізмом.  Пристрої з альтернативними OS не завжди добре виходить інтегрувати в робоче середовище, а планшети на W8 поки ще дорогі і не наближаються по зручності використання, продуктивності і автономності до ноутбуків і ультрабуків.

Віктор Гунченко

категорійний менеджер по ноутбукам представництва Hewlett-Packard в Україні

Ринок планшетів в Україні в 2012 р. був дуже динамічний і показав один з найвищих темпів зростання в EMEA.  Ми очікуємо, що дана тенденція збережеться в найближчі роки.  При цьому планшети стають все більш цікаві корпоративному сегменту, і ми прогнозуємо вибухове зростання в даному напрямку.  Саме тому ми запропонували ринку комерційний планшет HP ElitePad 900, відповідний повного комплексу вимог корпоративних замовників, з великою кількістю аксесуарів, які дозволяють бізнес-користувачам придбати не просто пристрій, а повністю закінчене рішення для своїх завдань.  Ми ставимо перед собою самі амбітні цілі як на комерційному, так і на споживчому ринках планшетів.

Традиційні ноутбуки, як і раніше залишаться лідерами продажів і складуть більшу частину ринку мобільних ПК, зокрема сегмент 15 дюймів.  Нові формати будуть поступово завойовувати симпатії українських споживачів і помірне зростання можна буде спостерігати в категоріях ультрабуків та трансформерів, а от нетбуки будуть очікувано здавати свої позиції.

Планшетні ПК не забирають частку у інших сегментів, а все-таки створюють новий сегмент ринку.  Він частково перетинається з ринками нетбуків і портативних ігрових консолей, надаючи найбільший вплив саме на них.

У 2012 р. ми спостерігали вибухове зростання продажів «no-name» планшетів.  Багато в чому це перша покупка планшета користувачами, і в 2013 р. можна чекати зміцнення позицій і росту частки А-брендів, які представлять якісні продукти за доступною українському користувачеві ціною.  Така тенденція обумовлюється низькими ціновими пропозиціями, хорошим оснащенням, дизайном і активними маркетинговими кампаніями.  Наша компанія в березні представила планшет HP Slate7, який повністю відповідає цим вимогам і буде доступний українським користувачам влітку.  Що стосується екрану, найбільше зростання очікується в 7-дюймовому сегменті.  З точки зору можливостей, як і раніше, буде затребувана комунікабельність пристрої, розширення пам’яті, доступність 3G в більш низьких цінових сегментах.

Олексій Кононский

менеджер по роботі з партнерами Dell в Україні

Ринок мобільних ПК в Україні виглядає досить позитивно, враховуючи зростання близько 9,5%, за даними аналітиків, на тлі світового зменшення продажів.  І тому є логічне пояснення.  Як і раніше, існує відкладений попит, рівень проникнення мобільних ПК в Україні поки що низький.

У той же час, розвиток ринку в 2012 р. в цьому сегменті було сповільнений хвилею попиту на планшетні ПК.  Проте слід врахувати, що в цьому випадку особливо «постраждав» нижчий ціновий сегмент ноутбуків і нетбуків.  Саме вони можуть бути теоретично замінені такими пристроями, враховуючи функціональні особливості.  Ось уже пару років спостерігається тенденція до зменшення середньої ціни ноутбуків – це фактично доля всіх технологічних продуктів, враховуючи розвиток ІТ.  Це здешевлення не настільки істотне, проте воно буде продовжуватися.

Торік, як це зазначається аналітиками, і як ми спостерігаємо самі як вендор, ультрабуки шукали свого покупця і змогли гідно показати себе на ринку.  До кінця року вони змогли збільшити присутність більш ніж у 7 разів.  Таким чином, ставка на ці пристрої виправдана і надалі.  Компанія Dell в 2012 р. представила кілька ультрабуків – Inspiron 5423, XPS 13, Latitude 6430u – ці моделі стали продовжувачами традицій своїх лінійок.

Завершення року ознаменувалося сплеском інтересу до ноутбуків-трансформерам, вони задають тепер новий напрямок і, безсумнівно, будуть розвиватися.  Так, XPS 12 був представлений в Україні в кінці року, але вже встиг завоювати кілька нагород.

У поточному році ринок мобільних ПК безсумнівно буде розвиватися, незважаючи на зростання популярності планшетних комп’ютерів.  І попит на останні підвищується не тільки серед споживачів, але і в корпоративному сегменті.  Спеціально для таких замовників компанією Dell був випущений планшет Latitude 10 на основі Windows 8, який здатний відкрити нові можливості успішної щоденної роботи будь-якого замовника.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами