ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Який ефект дадуть автомита?

автомитаКожне робоче місце на автозаводі створює додатково ще 10 робочих місць в економіці. Було введено спецмито, яке має захистити умови роботи вітчизняних автовиробників. Ми розпитали чиновників і представників автопрому щодо того, як мита вплинуть на ринок і чи принесуть вони користь економіці.

Від іграшок до машин

Найбільшою проблемою для української економіки є засилля імпорту на ринку, який виводить гроші з нашої економіки в економіку інших країн, призводить до непрогнозованої інфляції. На жаль, зараз майже половина товарів, які ми купуємо, не виробляються в Україні.

– Це призвело до того, що негативне сальдо торгового балансу з року в рік збільшується, торік ця цифра склала близько 16 мільярдів доларів, – каже голова Українського союзу промисловців і підприємців Анатолій Кінах. – Частка вітчизняної продукції скорочується, а імпорту вже виросла до 46%.

За його словами, ми купуємо іноземне взуття (96%), іграшки (90%), автомобілі (86%) і навіть ложки і виделки везуть з-за кордону – їх частка близько 70%.

– Тому проблеми автопрому не є вузько галузевими, а відображають загальні тенденції в економіці країни, – продовжує Анатолій Кінах. – Звичайно, одними митами питання не вирішити, потрібно полегшувати нашим підприємствам доступ до кредитних ресурсів, збільшувати випуск конкурентоспроможної продукції, створювати стимули для інвесторів, також потрібно заохочувати імпорт не так товарів, скільки технологій.

Фахівець упевнений, що введення мита допоможе вітчизняним заводам створити конкурентоспроможні продукти.

– Не можна створити одночасно дешевий, інноваційний і якісний продукт, якщо він виробляється дрібними партіями, – підсумував глава УСПП.

Переймати досвід сусідів

За словами почесного президента корпорації “УкрАВТО” Таріела Васадзе, більшість розвинених країн захищає власний ринок.

– Нам кажуть, що ми порушуємо умови членства в СОТ, – каже Васадзе. – США взагалі заборонили імпорт обладнання з Китаю яке підриває національну безпеку. Бразилія не тільки підняла мита, але і ввела квоти на постачання імпортних авто. У сусідній Росії теж встановили мита. Подивіться, якого ефекту вони добилися! Там вже працює 18 автозаводів, а 4 ще будується. Тобто у них найближчим часом буде 22 автомобільних підприємства. На кожне з них прийшов приватний інвестор, тому що виробляти авто в країні вигідніше, ніж імпортувати з-за кордону. Я сподіваюся, що і до нас найближчим часом прийдуть інвестори, які захочуть вкладати кошти в український автопром. Тепер у нас і ринок, і бар’єр – ми створили умови роботи на нашому ринку. Ми будемо створювати робочі місця, забезпечувати людей зарплатою. Якщо у наших громадян буде висока купівельна спроможність – вони самі виберуть, який продукт купувати – імпортний або вироблений у нашій країні.

За словами голови правління ЗАТ “ЗАЗ” Миколи Євдокименка, кожне робоче місце на автозаводі створює додатково 10 робочих місць в економіці. Тому спочатку комусь може і не сподобатися збільшення мит, але надалі це дасть ефект для всієї економіки – люди зможуть більше заробляти і більше купувати. Автопром як локомотив потягне за собою суміжні галузі. Тільки в наш завод за останні роки вкладено понад 350 млн. гривень. Ми виробляємо гідний продукт, в якому впевнені. Світова автомобільна інтеграція дозволяє нам на наших виробничих потужностях виробляти різні моделі авто.

Імпортери проти

Проти введення мит виступають автоімпортери. Вони вважають, що рішення щодо введення спецмита незаконно, і обіцяють оскаржити його в суді.

До слова, 11 квітня Окружний адміністративний суд Києва провів попереднє судове засідання у справі про законність введення спецмита на іномарки. Подано низку клопотань, головне з яких передбачало призупинення набуття чинності спецмита. Суд відмовив у задоволенні цього клопотання.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами