ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Свій бізнес: як відкрити міні-кондитерську?

міні-кондитерськаЗа прикладом західноєвропейських країн, в Україні відкривається все більше невеликих вузькопрофільних кондитерських: кафе з «заморськими» солодощами, мобільних пекарень і навіть онлайнових магазинів тортів. Почати цей бізнес можна з невеликим капіталом – від $ 3 тис., залежно від масштабів проекту. Окупність вкладених коштів один-два роки.

Торти на замовлення

Найдешевше обійдеться запуск кондитерської, орієнтованої на випічку тортів під замовлення. У цьому випадку необхідно узгодити з відповідними інстанціями всі санітарні норми, але через невеликі обсяги виробництва не потрібно дороге обладнання. «Досить великої кухні домашнього формату, просторого холодильника і якісної духовки – тоді інвестиції для такого міні-цеху стартують з 8-15 тис. грн.», – коментує Юлія Царан, власниця кондитерської Food Mood (доставляння капкейків, тортів, пирогів).

Інша справа – невеликий кондитерський цех і зал кафе при ньому. При відкритті такої кондитерської вам потрібно буде орендувати площу, зробити ремонт, закупити пекарське обладнання, отримати всі дозвільні документи, найняти персонал і подбати про рекламу нового закладу. «Вкладення у відкриття невеликого кафе з кондитерським цехом – від 700 тис. грн., залежно від площі і концепції, – ділиться Юлія Дьякова, керуюча чернігівської кав’ярнею «Шарлотка» та кафе «Варенична». – Окупність такого проекту від дев’яти до вісімнадцяти місяців».

Ще один формат – оренда готового кондитерського цеху (5-10 тис. грн. / міс.) й випікання тортів під замовлення для магазинів, торгових точок і приватних замовлень.

Он-лайн кондитерські

Розвиток Інтернет-торгівлі дозволило кондитерським цехам освоїти новий канал продажів і перетворитися на електронні кондитерські. Такий формат ідеальний, якщо немає бажання входити в ресторанний бізнес чи бюджету на відкриття стаціонарного закладу, а хочеться сконцентруватися тільки на виробництві солодких виробів.

Цього літа команда кондитерів, яка більше десяти років пропрацювали в сегменті HoReCa, відкрила незвичайну кондитерську – Інтернет-магазин чізкейків (десерт із вмістом сиру). «Такого формату не було на українському ринку, і ми хотіли поєднати формат кондитерської із звичайним Інтернет-магазином, – ділиться досвідом Аліна Кириченко, керівник проекту Cheesecake.com.ua. – Це максимально спрощує процес замовлення торта – достатньо заповнити заявку на сайті, а інше ми беремо на себе, безкоштовно доставляючи свіжий чізкейк клієнту».

Асортимент пропонованої продукції в компанії обмежили одним різновидом торта – чізкейком. Цей десерт вже досить модний і популярний серед українців, а пропозиція його, на думку пані Кириченко, обмежена. «В Україні нелегко знайти смачний і правильний чізкейк, і коштує він невиправдано дорого, – констатує кондитер. – Крім того, ми самі дуже любимо цей десерт, тому відкрили бізнес, який нам в задоволення».

На обладнання власного кондитерського цеху кондитерам знадобилося більше $ 30 тис., плюс вартість розробки сайту – близько $ 5 тис. Особливість онлайнової кондитерської в тому, що, крім іншого, на початкових етапах вона вимагає щомісячних грошових вкладень на просування сайту (близько $ 700).

Формат продажу тортів через Інтернет стає все більш популярним. Його вибирають не тільки професійні кондитери, а й ентузіасти-аматори, які займалися випіканням тортів на дому під замовлення для друзів і знайомих. Багато хто з них знаходив клієнтів через форуми, спільноти та соціальні мережі, не маючи свого сайту. Зараз ці солодкі хобі переростають у повноцінний міні-бізнес з власним он-лайн каталогом, кондитерським цехом і офіційною реєстрацією підприємницької діяльності.

Печі і лопатки

Устаткування для кондитерської підбирається залежно від типу продукції яка випікається. Основний арсенал для невеликого кафе з кондитерським цехом включає: пароконвектомат, конвекційну піч, тістоміс, електричну плиту на чотири конфорки, міксери. Можуть знадобитися в пекарні також пересівач борошна, вибивальна машина, розстойна камера, тісторозкачувальна машина, виробничі столи, морозильні та холодильні камери. Дар’я Дьякова рекомендує купувати нове обладнання, тому що в такому випадку можна розраховувати на трирічну гарантію і сервіс. У процесі експлуатації воно окупить себе з лишком.

Для невеликих обсягів виробництва, на думку Юлії Царан, на перших порах достатньо духовки, потужного міксера, просторого холодильника, ручного блендера і ваг. Для початку вона радить обзавестися двома-трьома круглими формами для випічки, парою великих прямокутних форм, формою для капкейків (кексів), віночками, лопатками, мірними чашами, пензликами і ножами для тіста.

«Без спеціальних лопаток ви ризикуєте втрачати до 10% тіста або крему при кожному переміщенні з одного посуду в інший», – попереджає пані Царан. Розхідники і упаковку, на її думку, вигідніше закупити оптом (мінімальні замовлення самозбірних коробок для тортів складають 100–200 шт.). «Упаковка потребує великих інвестицій і місця, але звільнить від зайвих клопотів. Я сама прийшла до цього не відразу, але зараз замовляю тільки великими партіями», – підсумовує експерт.

Де закуповувати сировину

Закуповувати продукти можна у постачальників, на ринку, у виробників або у компаній, що доставляють відразу весь необхідний асортимент продукції. «Близько 70% продуктів закуповуємо у великих постачальників, а швидкопсувні свіжі ягоди, фрукти (близько 30% сировини) – на ринку. Більш спеціалізовані інгредієнти типу кондитерського гелю, мигдалевого порошку замовляємо у київських компаніях», – розповідає Дарина Дьякова.

«З виробниками домовлятися складно, оскільки обсяги приватної кондитерської для них дуже малі. Але їх ціни – це вже значна економія, у порівнянні з цінами посередників. Вигода роботи з виробником в тому, що ти впевнений в якості і можеш замовити в будь-який час», – підказує Юлія Царан. Швидкопсувні продукти вона закуповує маленькими партіями в магазинах або на ринках. Борошно, шоколад і декор бере з запасом безпосередньо у виробника. У кондитерському домі «Ля Рошель» сировину радять купувати у спеціалізованих фірмах, що пропонують відразу весь асортимент (від борошна до солі) і здійснюють доставку продукції.

Вільні ніші

Для солодкого бізнесу характерна виражена сезонність. Влітку – спад продажів, восени і взимку, особливо під Новий рік – зростання замовлень. Зате в цьому сегменті багато незайнятих ніш. Наприклад, Інтернет-кондитерська. У Києві, наприклад, цей формат популярний уже кілька років. Там працюють Інтернет-магазини морозива, преміум-вівсянки з добавками, яких душа забажає. Надаються нашим сластьонам і східні солодощі, імбирні пряники, елітні шоколадні цукерки і навіть халва з доставкою.

У звичайних кафе потрібно постійно розвивати і урізноманітнювати меню. «Зараз дуже модно називати солодощі по-іноземному. Кекси стали називатися мафіни і капкейки, ягідний пиріг – тарт, з кремових десертів ласуни віддають перевагу італійській паннакоті. Але наполеони і медяники теж користуються попитом», – зазначає Дарина Дьякова.

Публікації по темі:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами