ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Огляд ринку одягу: Україну атакують модні бренди

ринок одягуДемократія цін

Fashion-рітейл залишається одним з найбільш конкурентних сегментів і на глобальному ринку, і на ринку України. За даними Олександра Фіалки, рітейл-директора групи мереж Tommy Hilfiger, Oodji і Diesel, щорічний приріст українського ринку fashion-ритейлу становить близько 15%.

У порівнянні з деякими європейськими містами, в Києві якісно представлений преміум-сегмент fashion-ритейлу, причому мова йде в основному про зарубіжні торгові марки, розповідає керівник проекту консалтингової компанії UTG Сергій Заїка.  Вітчизняних мереж одягу, за його словами, на українському ринку порівняно небагато, більшість мереж – російські та турецькі.  Одним із потужних двигунів зростання ринку fashion-ритейлу став сегмент fast-fashion (з англ. – “Швидка мода”).  Виробники товарів цього сегменту підглядають тенденції, в першу чергу в сегменті luxury, і пропонують трендовий одяг і взуття за демократичними цінами, створюючи велику кількість колекцій.  Це дозволяє споживачеві з середнім рівнем доходів не залишатися осторонь від високої моди.

Але якщо ринок одежного ритейлу розвивається, то взуттєвого – стагнує.  До 2008 року ринок взуття ріс дуже швидко, але з початком кризи він впав і не показує помітного пожвавлення, розповів Дмитро Подопригора, засновник компанії Gianni Group (ТМ Carvari).  За оцінками президента асоціації Укркожобувьпром Олександра Бородиня, в 2012 році в порівнянні з 2011 роком український ринок взуття, обсяг якого оцінюється в $ 3 млрд. в оптових цінах, зовсім не виріс.  Основною причиною залишається низька купівельна спроможність українців.

Без базару

Якщо ще кілька років тому 50% витрат споживачів припадали на базари та ринки, тепер же відбувається перемикання з ринків на магазини, каже Олександр Фіалка.  Цьому сприяє робота великої кількості “жорстких” дискаунтерів, де можна придбати недорий одяг або взуття fast-fashion (ТМ Plato, Zara, Mango, Benetton, Oodji та ін.)  “Споживач вже готовий все купувати в магазинах. Він розуміє, що в мережах не все так дорого, а частіше – дешевше”, – відзначає Фіалка.  Крім низьких цін на брендові вироби, в магазинах споживач відчуває себе більш впевнено з точки зору дотримання його прав, наприклад, у питаннях повернення бракованого товару.

Ринкова торгівля відходить на другий план, погоджується Сергій Заїка.  Трогові центри, кількість яких в Україні стабільно збільшується, пропонують цілий комплекс послуг, який далеко не обмежується шопінгом.

Крім того, нові ТРЦ переманюють споживачів з торгових точок інших форматів, каже Олександр Фіалка.  Так, із зростанням кількості торгових центрів відмирає звичний street-рітейл (торгово-роздрібні приміщення, розташовані на перших поверхах будівель з відокремленим входом).

Нові бренди

Тільки в Києві в 2012 році було відкрито п’ять нових торгових центрів сумарною орендною площею 112,8 тис. кв.  м. Зокрема, ТРЦ Ocean Plaza став entry project (проектом заходу на ринок) для 70% нових брендів (див. діаграму).  Тільки в Ocean Plaza з’явилося 27 нових для України брендів, розповів Сергій Заїка, ще близько десятка брендів вийшли в інших торгових центрах.

Із взуттєвих рітейлерів, які зайшли в минулому році в Україну (див. діаграму), в UTG називають Rebeca Sanver (Іспанія), Why Denis (Румунія), з одежних – MaxMara Weekend (Італія), Michael Kors (США) та ін

Більшість новачків – родом з Італії та США, а також з Туреччини, Росії, Іспанії і Великобританії.

Оператори ринку стали набагато охочіше стали заходити в невеликі українські міста, наприклад, з населенням 100 тис. і більше, в тому числі через наявність нових торгових центрів.  Показовим прикладом став вихід у 2012 році на український ринок мережі взуттєвих магазинів Kari засновника мережі Ельдорадо Ігоря Яковлєва: через півроку після початку роботи кількість точок продажів у різних містах країни зросла до 23.

Емоції важливі

Переконати споживача розлучитися з грошима стає все складніше.  Незважаючи на те, що українці люблять купувати брендовий одяг і взуття, успішно їх продавати без сильної емоції в рекламній кампанії стає нелегко.  Але справа того варта.  “Якщо наш український споживач знаходить і якісний сервіс, і якийсь емоційний посил, який передають бренди, він готовий витрачати на них значущу частину доходів”, – стверджує Олександр Фіалка.

Емоційна реклама або елементи просування товару підвищують середній чек в рази, в цьому на своєму досвіді переконався засновник Gianni Group Дмитро Подопригора.  Він упевнений, що одними знижками завоювати лояльність споживача не вийде.  Українці все менше реагують на знижки, погоджується з ним Олександр Фіалка.

Крім загальної емоційності рекламної акції, вкрай важлива віддача з боку персоналу.  Якщо покупець націлений на покупку дорогої брендової речі, він може легко пробачити непрофесіоналізм продавця.  Але в середньому ціновому сегменті дуже важливо, щоб продавець “горів” цим брендом і вмів передавати покупцеві свою емоційну залученість.

Красивое женское нижнее белье и колготки Вы можете купить здесь оптом по низким ценам.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами