«Найбільш затребуваною садової технікою в цьому році традиційно виявилися газонокосарки», – розповідає Олександр Мельник. Найпопулярнішими в лінійці Honda були моделі з бензиновим двигуном, об’ємним травозбірником і шириною косіння в діапазоні 47-53 см: Honda HRX 476, Honda HRG 465 і Honda HRX 537. Охоче розкуповувалися і бензинові міні-культиватори з шириною обробки 50-85 см. Багато садівників-городників вибрали міні-культиватор вагою 1 кг з шириною культивації 23 см Honda FG 110 для обробки невеликих грядок та квіткових клумб. Мотокоси з чотиритактними двигунами торік продавалися менш активно – позначається присутність на ринку величезної кількості конкурентних моделей з двотактними двигунами.
«Серед продукції від Eurosystems (Італія), в асортименті якої понад 30 видів мотоблоків та мотокультиваторів, звертають на себе увагу легкі культиватори «ЄВРО 2» і «Z2» вагою 25 і 30 кг», – повідомляє Тетяна Кононенко, менеджер компанії ВИДУ. – Ці багатофункціональні машини мають зручні ручки і виконують практично всі важкі роботи на землі – оранку, прополку, підгортання і т.д.».
У наступному році позитивні тенденції ринку збережуться, впевнені багато гравців сегмента. Попит, а відповідно і продажі, будуть не гірші ніж цього року. А в деяких сегментах, наприклад в сегменті бензопил, навіть збільшаться. «За нашими оцінками, ринок покаже зростання в межах 30-40%», – ділиться своїми прогнозами Олександр Мельник.
Однак ситуація ще далека від споживчого буму, оператори планують докласти максимум зусиль для того, щоб якомога більше потенційних користувачів садової техніки та інструменту перейшли в категорію реальних. З цією метою буде задіяний максимальний набір маркетингових інструментів і стратегічних дій. «Для того щоб очікувані прогнози здійснилися, необхідно пристосовуватися до нових умов, які диктує ринок. Для нашої компанії серед першорядних завдань – розвиток розгалуженої дилерської мережі», – відзначає Дмитро Нікульшин.
У свою чергу Тетяна Кононенко озвучує такий прогноз розвитку ситуації: «Наступного року ми очікуємо, що більшою популярністю в лінійці нашої продукції будуть користуватися легкі культиватори, отже, в промоакціях ми робимо ставку саме на цей сегмент машин».
Збільшувати вартість продукції ніхто з операторів не планує. Будь-яке зростання попросту відлякає клієнта, в той же час цінова стабільність будь-яких товарів, навіть наручних годинників, залежить не тільки від волі гравців ринку, а й від зовнішньоекономічних чинників (від курсу валют, транспортних витрат, законодавчої бази, цінової політики безпосередньо заводів-виробників і пр.), тому ймовірність підвищення вартості техніки таки є.
Склад операторів в цілому залишиться колишнім. Новачки можуть з’явитися в сегменті недорогих машин з когорти китайських брендів.