ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Готельний бізнес: відкриваємо міні-готель

міні-готельВ Україні під міні-готелями маються на увазі готелі і пансіонати, які мають у своєму активі до 10 ліжко-місць. У середньому в один український квадратний метр нерухомості доведеться вкласти 1,5-2 тис. $, але остаточна сума інвестицій залежить від рівня майбутнього закладу. Для запуску міні-хостелу, розрахованого в основному на молодь, знадобиться в середньому 200-300 тис. $, міні-готелю середнього рівня – 300-500 тис. $. Інвестиції в елітний заклад, бутік-готель обмежуються лише фінансовими можливостями власника. Термін окупності міні-готелю складає в середньому 5-6 років.

Місце і дозвіл

Місце розташування міні-готелю залежить, як правило, від мети проекту – самостійний це або супутній бізнес. «Часто міні-готель розташовується в одній будівлі з рестораном або в придорожньому комплексі. Тут поряд з СТО, авто мийкою та магазином відвідувачам в якості додаткової послуги пропонується зупинитися на нічліг. Готель у цьому випадку не є основною статтею доходу», – розповідає Наталя Галкіна, директор департаменту фінансового консалтингу компанії Pro-Consulting. У курортних зонах і туристичних центрах часто міні-готелі і пансіонати розташовуються в окремих будівлях і це, як правило, самостійний сімейний бізнес.

Основні витрати – купівля приміщення. Вартість нерухомості залежить від її місця розташування. «Приміщення під міні-готель площею 150-200 кв. м, на 5-7 номерів, що знаходиться на території курортних зон Західної України обійдеться в  200 тис. $, а на узбережжі Чорного моря і у великих містах –  400 тис. $. На його ремонт, покупку необхідних меблів та обладнання потрібно ще від  100 тис. $» , – підраховує Оксана Мацевич, начальник відділу бізнес планування департаменту фінансового консалтингу компанії Pro-Consulting.

Власнику знадобиться ціла низка стандартних дозволів для введення будівлі в експлуатацію: право користування будівлею (землею, якщо земля у власності), висновок санепідемстанції та пожежного нагляду. Якщо готель надає послуги харчування, то повинен бути сертифікат відповідності на всю продукцію, в тому числі ліцензії на продаж тютюнових та алкогольних виробів, якщо передбачається їх збут. Також варто пам’ятати, що приміщення готелів відносяться до розряду комерційної нежитлової нерухомості, тому їх необхідно перевести в нежитловий фонд, якщо вони відкриваються на базі переобладнаних житлових приміщень.

Мінімум необхідного

Устаткування для оснащення номерного фонду залежить від обраної концепції закладу: міні-готель типу хостел (економ-клас), готель сімейного типу (середній клас) або бутік-готель (клас люкс). Відповідно і вартість меблювання та обладнання різна.

«Для міні-готелю типу хостел на п’ять номерів до шести місць у кожному необхідно закупити одно або двоповерхові ліжка (в залежності від типу номерів), обладнати санвузли з душовою кабіною для кожної кімнати, а також кімнату прийому їжі і ресепшн, – розповідає Оксана Мацевич. – На все це знадобиться близько 100 тис. грн. Для комплектації стандартного двомісного номера в міні-готелі сімейного типу потрібні ліжко двоспальне (або два односпальні), дві тумбочки, шафа, трюмо з дзеркалом, комод – всього близько 6 тис. грн. Крім того, в номер необхідно закупити міні-холодильник, телефон, кондиціонер, а також обладнати санітарний вузол, на що буде витрачено ще близько 15 тис. грн. Таким чином, оснащення одного номера обійдеться мінімум в 21 тис. грн. Вартість обладнання бутік-готелю обмежується лише фантазією дизайнера і розміром виділеного бюджету».

Економити на обладнанні не рекомендується, так як часті поломки дешевих меблів або техніки призведуть до зростання експлуатаційних витрат.

Не менш, а то й більш важлива складова успішної роботи будь-якого готелю – компетентний персонал. Для міні-готелю до 10 номерів штатний розклад повинен включати посади керуючого, головного бухгалтера, адміністратора зі знанням англійської мови (три людини для позмінної роботи), покоївка (одна людина на три номери). Якщо міні готель – сімейний бізнес, то деякі посади можна поєднувати: керуючого та адміністратора, бухгалтера і покоївки. Витрачатися на технічний персонал пані Мацевич не рекомендує: «Доцільніше користуватися послугами фірм з обслуговування комунальних систем». Сумарні витрати на оплату праці персоналу складуть близько 20 тис. грн на місяць.

Основні і додаткові послуги

Стандартні послуги міні-готелю не обмежуються наданням місця ночівлі в чистому номері зі свіжою постільною білизною і новими банним приладдям. Передбачається, що ресепшн працює цілодобово, адміністратор може замовити для постояльців таксі, квитки на транспорт, а також взяти цінні речі на зберігання. Обов’язково потрібно знайти можливість забезпечити клієнтів сніданком. Якщо немає дозволу на утримання пункту харчування, можна передати цю послугу на аутсорсинг найближчого кафе або ресторану, замовити кейтерінг або обладнати кухню для самообслуговування.

В обов’язковий перелік послуг можна віднести і цілодобову охорону приміщень. Це необхідно і в цілях безпеки самих власників, так як постояльці бувають різні, і не кожного бажаючого пустиш в будинок. Здача об’єкту під опіку Державної служби охорони коштує 4 тис. грн. одноразово (установка і налагодження необхідного обладнання), а помісячна оплата складає в середньому 250-350 грн. в залежності від типу охоронних послуг.

Обсяг додаткових послуг залежить від місця розташування та концепції закладу. Так, у великих містах можна запропонувати спортзал, сауну, басейн, салон краси, безлімітний доступ до Інтернету. Якщо міні-готель знаходиться в курортній зоні – можливість оренди автомобіля та екскурсії. Співпраця з туристичними агентствами хоч і «з’їсть» частину прибутку, але забезпечить практично безперебійний потік відвідувачів.

Доцільно мати індивідуальну «родзинку» закладу, яка забезпечить постійний приплив клієнтів. До прикладу, якщо готель відноситься до «зеленого еко-туризму», можна пропонувати можливість замовляти продукти з найближчої еко-ферми. Міні-готелю з молодіжною аудиторією (хостели) доцільно «подружитися» з організаторами різноманітних розважальних заходів, які своїм відвідувачам пропонуватимуть квитки зі знижками. Головне пам’ятати, що в цьому бізнесі найкраща реклама – це «сарафанне радіо», тому які б послуги не пропонувались, надавати їх треба на найвищому рівні.

Основне в готельному бізнесі – грамотна робота з клієнтами. «Треба вміти прийняти постояльця в будь-який час доби і на такому рівні, щоб йому ще не раз захотілося повернутися і порекомендувати готель іншим», – говорить він.

На утримання готелю йде, як правило, 60-70% виручки за умови, що робота організована ідеально. Окупається такий бізнес у середньому за 5-6 років, в залежності від рівня наповнюваності номерів.

Перелік основних операційних витрат міні-готелю

Винагорода роботи персоналу (зарплата + бонуси) – 35 – 40%.

Комунальні витрати – 20 – 25%.

Витрати на побутову хімію – 10 – 15%.

Витрати на харчування постояльців (сніданок + міні-бар) – 10 – 15%.

Витрати на послуги пральні, послуги технічних служб – 5 – 10%.

Витрати на зв’язок, Інтернет – 3 – 5%.

Рекламні витрати (Інтернет, туристичні портали) – до 5%.

Адміністративно-господарські витрати (ремонт обладнання, поточні витрати та інше) – 10 – 15%.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами