ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Як відкрити свою справу: хімчистка

хімчисткаМінімум 100 тисяч доларів необхідно інвестувати на старті, щоб відкрити власну хімчистку. Окупити витрати можна за 3 роки.

«Цей бізнес протипоказаний людям, які все приймають близько до серця або вкрай запальні. Хімчистка – ця робота з людьми. Вони всі різні і приходять до вас з різним настроєм. До цього треба бути готовим», – попереджає донецький підприємець Михайло Рогоза, який в кінці 2004 року відкрив по франшизі хімчистку «Ун Моменто». За його словами, бізнес хімчисток – дуже технологічний. Від виникнення ідеї до фактичного відкриття власного підприємства йде близько року. Потрібно знайти підходяще приміщення і відремонтувати його. Підібрати і навчити персонал. Отримати дозвільні документи від СЕС, пожежників та податкової. Вибрати, замовити, отримати і встановити необхідне обладнання.

І на все це потрібні чималі гроші. «Якщо говорити« по-дорослому », то для того, щоб надавати високоякісні послуги, наприклад, тільки по хімчистці текстилю, потрібно вкласти близько 100 тис. дол.. Це мінімум. Тому якщо, ви не до вклали – не залучите клієнтів. А «хорошому» немає межі – у нас були проекти і на півмільйона доларів», – підраховує власник мережі хімчисток «КІМС» з Одеси Олександр Коган.

Економія шкідлива

У цьому бізнесі не можна ні на чому економити. «Якщо зекономиш на обладнанні – не зможеш технологічно вирішити проблеми своїх клієнтів. Не можна економити на персоналі – люди повинні бути добре навчені і хотіти працювати. Не можна економити на рекламі – в цьому бізнесі велика конкуренція», – розповідає Олександр Коган.

Перше, на що потрібно витратитися, – на оренду і серйозний ремонт приміщення під майбутню хімчистку. Це може бути тільки нежитлове приміщення в окремій будівлі, віддаленість якого від житлових будинків повинна бути не менше 100 метрів. І ніяких продуктових магазинів, кафе і ресторанів по сусідству.

Оптимально розмістити хімчистку на першому поверсі. Хоча для неї цілком підійде і цокольне приміщення або підвал – головне, щоб висота стель була від 3,3 метрів. Бажано, щоб приміщення було не менше 150-250 кв.м – на меншому не поміститься все обладнання, необхідне для хімчистки повного циклу. Загальна площа ділиться на чотири зони: прийом одягу від клієнтів, виробничий цех, складські приміщення, побутівка для персоналу з туалетом, душовою і роздягальнею. Але яке б чудове приміщення не було, уникнути додаткового ремонту не вийде. «Цех обов’язково повинен бути обладнаний потужною припливно-витяжною вентиляцією. Там у повітрі не повинно залишатися жодних запахів хімреактивів», – пояснює Михайло Рогоза. І додає: «Хороший ремонт – це ще безпека і здоров’я ваших співробітників. Нікому не потрібно, щоб у них була алергія».

Окрема тема – обладнання. Від нього безпосередньо залежить якість чищення одягу. Загальновизнаними лідерами в області виробництва обладнання для хімчисток є Італія і Німеччина. Повний комплект машин для чищення текстилю, шкіри та хутра продуктивністю 180 кг за зміну коштує близько 1,7 млн. грн.

Не менш відповідально потрібно підходити і до вибору хімреагентів для роботи. «Технології розвиваються, і на ринку з’являються нові і більш удосконалені хімреактиви. Хто намагається заощадити – візьме китайські чи російські. Той, кому важливо, щоб у клієнтів не було претензій до якості чищення одягу, – візьме італійську хімію», – розповідає пан Рогоза. Якщо реактиви будуть низької якості, то на якому б сучасному обладнанні ні вироблялася чистка речей, від них буде пахнути хімією. А це не тільки неприємно, а ще й небезпечно для здоров’я клієнтів – вони можуть страждати алергією.

Абсолютно всі реактиви для хімчисток привізні: «Є підприємства, які спеціалізуються на постачаннях хімреактивів, – ділиться досвідом донецький бізнесмен. – Ми зазвичай купуємо їх з запасом, раптом виникне перебій з постачанням, наприклад машину затримають на митниці або ще щось».

Щоб бути ближче до клієнта, можна відкрити невеличкі пункти прийому одягу в різних спальних районах міста. Для них потрібні невеликі приміщення від 20 кв.м., де будуть позмінно працювати два адміністратори та приймати у людей одяг, передавати в цех, а потім повертати замовлення. Місячна оренда такого приміщення в столиці обійдеться не дорожче 2-3 тис. грн., Ще до 6 тис. грн. в місяць піде на зарплату співробітникам (плюс нарахування та податки). Щоб окупити витрати на утримання такого пункту прийому, достатньо прийняти на місяць на чищення близько 35 дублянок або шуб. Кожний додатковий пункт прийому одягу здатний збільшити добове завантаження цеху хімчистки мінімум на 10%. Якщо його потужності будуть працювати хоча б на 50%, інвестиції в хімчистку окупляться за рік-півтора.

Кадри чистять всі

Дефіцитними в цьому бізнесі є кваліфіковані кадри. Готових професійних чистильників сьогодні знайти практично неможливо. «Дуже специфічне справа. Технологія кожної хімчистки відрізняється. Начебто всі роблять одне і те ж, але у всіх – різні машини, різна хімія», – констатує Михайло Рогоза. На його думку, легше взяти людину «з нуля» і навчити її майстерності чистки, ніж перекуповувати спеців у конкурентів. Правда, на навчання буде потрібен час – мінімум 3-4 місяці стажування, а потім довге і скрупульозне отримання досвіду на практиці. «У принципі, людина в нашій сфері вчиться все життя, в тому числі відвідує семінари з вивчення нових технологій. Адже мода постійно змінюється. Одяг шиється з нових матеріалів, які потребує специфічного догляду. Тобто сьогодні вже не може працювати людина, яка навчилася чистити тканини ще при Радянському Союзі і після цього вже не навчалася», – пояснює бізнесмен.

Вчитися технологам хімчисток доводиться багато і часто. «Процес навчання, підвищення кваліфікації наших співробітників не припиняється: раз у два місяці обов’язково проводяться бізнес тренінги з персоналом на предмет спілкування з клієнтами, сервісу і, звичайно ж, інновацій в технологіях чистки», – розкриває секрет успіху своєї мережі генеральний директор «Ун Моменто» Світлана Юлдашева.

Хороша ніша

«Сьогодні саме час відкривати нові хімчистки, тому що у всіх містах України є дефіцит якісних послуг», – упевнений Олександр Коган, який за останні кілька років створив ряд успішних франчайзингових проектів в Києві, Дніпропетровську та Черкасах. У той же час суперприбутків і моментального повернення інвестицій очікувати в цій сфері не варто. Про це говорять всі найбільші гравці ринку, яким вдається успішно розвивати мережі хімчисток по всій країні. «Термін окупності початкових вкладень – від 3 до 5 років. Рівень рентабельності нашого бізнесу – 20-25%», – констатує Світлана Юлдашева.

Рекламувати Хімчистку потрібно активно-яскравими вивісками на самих приймальних пунктах, зовнішньою рекламою, в Інтернеті.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами