В Україні розпочалася чергова спроба врегулювати сферу послуг таксі. Держава вирішила поборотися з так званими нелегалами, які не платять всіх необхідних податків, тобто працюють без відповідних ліцензій. А таких в Україні, за словами головного захисника легальних таксистів, голови профспілки Василя Попика, 80%. З боротьбою вирішили не затягувати.
Тут же була створена спеціальна комісія, яка штрафує нелегалів на великі суми. Штрафи за законом передбачені “некислі” – 1700-8000 грн.
Здавалося б, блага справа роблять наші чиновники – борються з нелегалами. Адже найчастіше від неякісних послуг страждають пасажири. І винуватого не знайти – водій киває на диспетчерів, а ті в свою чергу на водіїв. Але реальність виявилася дещо іншою, і пару днів назад прозвучала думка “з того боку барикад”. Викликав я машину, і у нас відбувся такий діалог з водієм:
– Ну як, вже перевіряють вас?
– Так, повідомили, що інспектори вийшли на роботу, когось вже оштрафували.
– А у вас з документами все в порядку? Є ліцензія?
Після мого питання на деякий час повисла незручна пауза, як ніби я запитав у водія щось особисте. Кілька хвилин він мовчав, а потім мужика, що називається, прорвало.
– Хоча б хтось з чиновників розповів нам, як стати легальними. Ми з мужиками розмовляємо – ніхто не знає, куди йти, що оформляти. Кажуть, мовляв, це і приватним підприємцем ставати потрібно, і ліцензії отримувати, і в податкову потім регулярно бігати. А працювати коли?
Позиція простого водія зрозуміла. Ми навіть прийшли до єдиної думки, що можна було б поєднати ліцензію та оформлення водіїв, як спрощенців. Тобто, купуючи спеціальний дозвіл на перевезення, наприклад на рік, таксист одним махом би сплачував податок і ліцензійний збір. Єдине, з чим поки не згодні водії – це складати іспити, як в інших країнах. Мовляв, все одно зведеться це до банальної дачі хабарів.