В останні роки обсяги Інтернет-торгівлі зростають дуже швидкими темпами. Навіть, незважаючи на негативні наслідки фінансово-економічної кризи, все більше і більше наших співвітчизників віддають перевагу покупкам в інтернеті. Особливе місце в структурі суб’єктів електронної комерції займають інтернет-магазини. Саме в них свій споживчий попит проявляють сотні тисяч користувачів мережі.
В якості підтвердження наших слів можна навести такі цифри. В Україні проживає близько 17 мільйонів чоловік, які регулярно користуються Інтернетом. Приблизно половина з них на сьогоднішній день має досвід здійснення покупок в режимі онлайн. Більш того, за підсумками “кризового” 2009 року кількість українських користувачів мережі, які купували товари та / або послуги в інтернет-магазинах зросла на 8% (якщо порівнювати з 2008 роком).
Райдужні перспективи розвитку ринку онлайн-торгівлі не могли не привернути уваги веб-майстрів. Багато з них прийшли до висновку, що набагато вигідніше створювати і розкручувати не просто сайт, який буде приносити прибуток у вигляді рекламних відрахувань. Куди прибутковішою виглядає перспектива просувати веб-портал, безпосередня діяльність якого пов’язана з торгівлею. У цьому випадку можна заробляти не тільки на рекламі, але і за допомогою продажів!
Таким чином, враховуючи особливу актуальність Інтернет-торгівлі в наші дні, пропонуємо поговорити про деякі особливості створення та розкрутки інтернет-магазину.
Перше питання, яке задає собі веб-майстер, який бажає пов’язати свою професійну діяльність з створенням Інтернет-магазину, полягає в наступному: що саме продавати, який товар або послуга зможе принести найбільший прибуток? Звичайно, радити в даному випадку ми не беремося, бо вибір – виключне право окремо взятої людини. Разом з тим, можливо, приведена статистика допоможе вам, дорогі читачі, полегшити процес пошуку своєї ніші в онлайн-торгівлі.
Отже, вітчизняні покупці хочуть купувати в Інтернет-магазинах книги (близько 40%), техніку (більше 30%), комп’ютерні ігри та відео на DVD (близько 30%), музику і програмне забезпечення (понад 20%), одяг (менше 20 %), путівки (більше 10%) і продукти харчування (в межах 10%).
Вибравши поле для торговельної діяльності, забезпечивши наявність товару, можна приступати до безпосереднього створення інтернет-магазину, за допомогою якого цей товар буде реалізовуватися. Створення Інтернет-магазину, в першу чергу, передбачає вибір системи управління вмістом (CMS). Остання являє собою “двигунець”, на якому буде працювати торгівельний портал.
CMS для інтернет-магазину можна роздобути трьома різними способами. Наприклад, веб-майстер, який досконало володіє навичками програмування, може переробити загальнодоступну CMS (скажімо, Joomla) під потреби власного Інтернет-магазину. Якщо подібні навички відсутні, можна звернутися до послугами компаній, які займаються розробкою веб-сайтів. Одним з напрямків діяльності таких фірм є створення інтернет-магазинів. Є й третій варіант, який, на наш погляд, виглядає найкращим. Існують Інтернет-компанії, які спеціалізуються виключно на створенні CMS для інтернет-магазинів. Саме ці CMS здатні стати надійним фундаментом для розвитку успішної віртуальної торгівлі.
Прикладом такого роду CMS можуть бути PHPShop і Shop-Script, які користуються особливою популярністю на українському і російському ринку. Визнані лідери є в іноземному сегменті мережі – це xt: Commerce і X-Cart.
Згадані CMS мають набагато більше схожості, ніж відмінностей. Це поліфункціональні програмні комплекси, які складаються з численних модулів. Різноманітність останніх дозволяє добитися небувалої гнучкості в роботі інтернет-магазину. Відмінні особливості цих CMS – багатомовна локалізація, можливість використання різноманітних платіжних систем, управління каталогами товарів (послуг), підготовка детальних звітів про досконалої покупці, можливість керування властивостями покупців, наявність компонентів СЕО-оптимізації і т.д. Більш детальну інформацію про згадані системи керування вмістом можна почерпнути на офіційних сайтах їх розробників.
Припустимо, що вибір необхідної CMS уже відбувся. На черзі – розкрутка новоспеченого Інтернет-магазину. Однак перш, ніж поговорити про особливості просування торгового порталу, вкажемо ряд базових характеристик, яким, на думку фахівців, повинен відповідати будь-який інтернет-магазин.
По-перше, Інтернет-магазин просто-таки зобов’язаний мати простий дизайн і зрозумілу структуру.
По-друге, він повинен розташовувати зручною навігацією, яка б дозволяла покупцеві гранично просто “пересуватися” по магазину.
По-третє, в його структурі обов’язково повинні бути присутніми опису реалізованої продукції. Більш того, завжди вітається додаткова інформація про товар (послугу), яка дає можливість замінити продавця-консультанта в звичайному магазині.
По-четверте, інтернет-магазин не повинен засмічуватися непотрібною інформацією (рясна реклама, нетематичні статті та ін.)
По-п’яте, дуже добре, якщо торгівельний портал в своїй структурі має ряд додаткових сервісів, наприклад, форму розширеного пошуку або механізм порівняння цін у конкурентів.
По-шосте, дуже важливо, щоб Інтернет-магазин розташовував зручною системою зворотного зв’язку з покупцем. Це дозволить власнику сайта оперативно реагувати на побажання чи зауваження споживачів.
Що стосується розкрутки інтернет-магазину, то вона багато в чому нагадує просування звичайного веб-сайту. Скажімо, є багато спільного в оптимізації вмісту ресурсу. Так, тег title (заголовок сторінки) повинен містити в собі одне ключове слово, що має саме пряме відношення до товару, який продається на цій сторінці.
В описі сторінки (description) також може бути використаний ключевік. При цьому опис має відрізнятися підвищеною унікальністю. Плагіат не пройде!
Особлива роль в ході просування інтернет-магазину відводиться внутрішнім посиланнях. Вони повинні використовуватися до місця, що дозволить підвищити рейтинг порталу в очах пошукової системи Google.
Не секрет, що елементи внутрішньої оптимізації повинні успішно комбінуватися з елементами зовнішньої. Тому не варто зупинятися лише на внутрішній перелінковці, приділяючи особливу увагу зовнішнім посиланням. Їх джерелами можуть і повинні стати:
- каталоги і соціальні закладки;
- біржі посилань;
- головні сторінки впливових ресурсів (підказка – про розміщення такого посилання бажано домовлятися особисто, а не вдаватися до послуг все тих же бірж посилань);
- статті і прес-релізи з посиланнями на Інтернет-магазин, що розміщуються на зовнішніх ресурсах.
Мудре використання елементів внутрішньої і зовнішньої оптимізації це лише півсправи на шляху до успіху. Просунути Інтернет-магазин в пошукачах (привести на його сторінки потенційних покупців) це одне, зовсім інша – змусити їх зробити покупку! Тут пошукова оптимізація вже не допоможе. Як бути тоді? Просто слідувати деяким правилам:
- забезпечити простоту оформлення замовлення й оплати продукції;
- подбати про умови доставки покупки та її гарантійного обслуговування;
- забезпечити прозорість ціноутворення (вказується вартість повинна бути остаточною);
- розробити систему знижок, бонусів, подарунків та інших акцій для найбільш лояльних покупців.
Все це в комплексі має стати запорукою процвітання вашого інтернет-магазину!
Если вас интересует услуга по созданию создание интернет магазина в Донецке “под ключ”, то вы можете обратиться в веб-студию “Сайтострой”, которая выполнит заказ качественно, недорого и быстро. А если вы закажете еще и услугу по раскрутке вашего ресурса, то о вашем бизнесе узнает вся Украина.