ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Бориспіль на продаж

бориспіль

Найбільший аеропорт в країні – “Бориспіль” – передають у концесію. У Мінінфраструктури визнають, що аеропорт потребує фінансування і має великі борги, а також розраховують, що майбутній концесіонер інвестує в розвиток інфраструктури, залучить нових перевізників і розвине “Бориспіль” в міжнародний хаб. Учасники ринку вважають, що це можливо тільки в разі проведення прозорого конкурсу і створення рівних умов для авіакомпаній.

Кабінет міністрів прийняв постанову, що дозволяє передати в концесію аеропорт “Бориспіль” – цей документ був схвалений на засіданні в середу, повідомили вчора в Мінінфраструктури. “Підприємство не має достатньої кількості власних коштів, і, враховуючи його боргове навантаження, найбільш реальний варіант розвитку аеропорту – залучення приватного інвестора”, – пояснюють у міністерстві. Договір з концесіонером буде укладений на строк не менше десяти років, а після його закінчення всі побудовані в рамках концесії об’єкти інфраструктури залишаться у розпорядженні держави.

Головна мета концесії – розвиток “Борисполя” в міжнародний хаб. Майбутній інвестор повинен направити в розвиток інфраструктури не менше 2,3 млрд грн (у першу чергу це розвиток терміналу D – добудова трансферної зони і термінальної частини для обслуговування внутрішніх рейсів). Крім того, концесіонер повинен буде здійснити виплати за боргами аеропорту в розмірі 4,8 млрд грн. Очікується, що надходження до держбюджету за договором концесії складуть не менше 1,5 млрд грн протягом 10 років.

Державне підприємство “Міжнародний аеропорт “Бориспіль”” розташоване в 29 км від Києва. Аеропорт був створений в 1959 році і займає територію площею 943 га. Має дві злітно-посадочні смуги, чотири пасажирські термінали, поштово-вантажний комплекс, а також біля 200 виробничих, адміністративних та допоміжних будівель і споруд. За підсумками 8 місяців обслужив 5700000 пасажирів (+9%), чистий прибуток у першому півріччі – 270 490 000 грн.

Для вибору концесіонера буде проведено конкурс, умови якого розроблять в міністерстві. “Обов’язковою умовою для претендентів стане досвід управління зарубіжними проектами”, – відзначили в Мінінфраструктури. Вчора про інтерес до конкурсу заявили в компаніях Fraport, Airport de Paris і Vienna Airport.

В авіакомпаніях не сумніваються в реалістичності планів щодо аеропорту. “Фактично “Бориспіль” вже почав перетворюватися на хаб. У нашої компанії транзитним є більше 50% пасажиропотоку. Розширити в кілька разів даний показник по аеропорту в цілому цілком реально”, – говорить співголова наглядової ради компанії “АероСвіт” Григорій Гуртовий. А співвласник “Міжнародних авіаліній України” Арон Майберг відзначає, що розвиток підприємства залежатиме від узгодженості дій Мінінфраструктури з учасниками ринку. “Я не знаю жодного прикладу, коли хаб створювали б аеропорти. Транспортні вузли розвивають авіакомпанії, і успішність цієї стратегії залежить від того, чи буде враховано наша думка при формуванні умов конкурсу для інвесторів”, – пояснює пан Майберг. Директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк наводить приклад Istanbul Ataturk Airport, який вдалося досить швидко розвинути з регіонального в міжнародний хаб. “Це сталося завдяки експансивний розвитку Turkish Airlines, закупити безліч нових літаків і відкрила нові лінії”, – розповідає експерт.

Для перевізників важливо, щоб концесіонер “проводив політику рівноправності і відкритого доступу для всіх перевізників”, додає пан Гуртовий. Зокрема, мова йде про введення прозорої системи розподілу регіональних маршрутів і приєднання України до договору “Про відкрите небо”, який дозволив би закордонним авіакомпаніям безперешкодно здійснювати польоти в нашій країні. Віце-президент Єврокомісії, відповідальний за питання транспорту, Сіім Каллас вчора заявив, що переговори з українською стороною “Про відкрите небо” поки проходять складно, причому найбільш непростим залишається питання сертифікації українських літаків.

 

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами