ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon У квітні ціна на бензин в Україні перевищить 11 гривень

До кінця місяця пальне знову додасть у ціні. Тому чиновники знову взялися регулювати вартість палива.

За стабільні ціни тепер буде відповідати перший віце-прем’єр Валерій Хорошковський. Він отримав доручення від прем’єра – проводити з учасниками ринку «традиційні консультації для визначення ефективних заходів з метою забезпечення стабільності цін на паливо». Примітно, що про роботу з нафтотрейдерами уряд згадав лише наприкінці лютого – тоді відбулося засідання експертно-аналітичної групи, яка визначила рекомендовані граничні ціни. До цього про роботу комісії всі практично забули після торішнього річного цінового ралі.

На останньому засіданні експертна група визнала неминучість подорожчання бензину і підвищила цінову планку А-95 з 10,54 до 10,64 грн./літр. Але вже сьогодні на АЗС практично неможливо заправитися за таку ціну. Навіть ті оператори, які до останнього трималися в межах «коридору», пішли на підвищення цін. Як свідчать дані «Консалтингової групи А-95», з початку березня середня роздрібна ціна бензину набрала майже 20 копійок на літрі. І це не межа, вважає її директор Сергій Куюн: наші ціни ідуть за світовими через рекордні ціни на нафту.

Експерт впевнений, що ціна бензину А-95 може подолати 11 грн./літр, а дизельного палива – 10 грн./літр. Преміальні фірмові сорти палива, які пропонують великі мережеві АЗС, подолали цю позначку ще близько півтори тижнів тому.

Напередодні оголосив про різке подорожчання один з найбільших постачальників палива в Україну – концерн «Білнафтохім». На білоруське паливо припадає близько 30% всіх імпортних поставок в нашу країну. «Перегляд цін на нафтопродукти проведений у зв’язку із зростанням вартості нафти в березні 2012 року порівняно з груднем 2011 року на 17%, а також з метою поетапного зближення цін на товари в країнах Митного союзу і підвищення ефективності роботи білоруських нафтопереробних заводів», – пояснили в прес-службі концерну «Білнафтохім».

Міністерство енергетики та вугільної промисловості, може знову повернутися до теми підвищення мит на імпортне паливо, що дозволить збільшити завантаження вітчизняних НПЗ і знизить залежність нашого ринку від імпорту (зараз його частка перевищує 70%).

Але рецепту для вирішення проблеми тут і зараз, як вважають експерти, в уряді немає. Тому не виключається повтор торішнього сценарію – адміністративний тиск на учасників ринку, щоб стримати ціни. Тоді на нафтотрейдерів дружно налягли всілякі перевіряючі органи: Антимонопольний комітет, податкова, цінова інспекція та інші. Так продавцям палива дали зрозуміти, що ціни підвищувати не потрібно. В результаті одні оператори кілька місяців працювали в збиток, а інші – продавали дешеве паливо, видаючи його за більш якісне.

«Я поки не розумію, як уряд збирається впливати на ціни», – сказав Володимир Саприкін, незалежний експерт з питань енергетики. – Єдине, що зараз обнадіює – зупинка зростання цін на нафту. Тому я думаю, що ціни на паливо ще трохи підвищаться, але значного їх зростання не відбудеться». Експерт вважає, що навіть якщо бензин і дизельне паливо подолають позначку 11 грн./літр і 10 грн./літр відповідно, то незначно. Хоча більш ймовірними він вважає ціни трохи нижче цих позначок. Саприкін нагадав, що на початку літа вступить в силу заборона на поставки іранської нафти в країни Євросоюзу. І тоді ціна палива буде залежати від того, як на подію відреагує нафтовий ринок.



При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами