ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Кожна п’ята АЗС продає неякісне дизпаливо

ціни на бензин в україніСильні холоди показали – купити на українських заправках морозостійке дизпаливо практично неможливо. Те, що ллється в баки, не витримує випробувань холодом і замерзає, виводячи з ладу паливну систему автомобіля. В желе перетворюється навіть та солярка, за яку водії переплатили як за арктичну. На ажіотажному попиті на такий вид палива добре заробили недобросовісні власники АЗС.

За експертними оцінками, в звичайну погоду відсоток неякісного дизпалива на ринку досить низький. Власники дрібних АЗС значно більше заробляють, продаючи в будь-яку погоду неякісний бензин – цей вид палива взагалі не чутливий до змін погоди. А ось солярка в сильний мороз перетворюється на желе. Причому мова йде не про літні сорти палива. Перевірки низькими температурами не витримало навіть те дизпаливо, яке продають під виглядом арктичного. Результати досліджень автомобільного порталу AvtoVisio невтішні: в середньому близько 20% АЗС помічені в порушенні вимог до зимової солярки.

Основне порушення – підміна зимового палива іншими сортами, розрахованими на більш теплу зимову погоду. «Деякі заправки таким способом намагаються не втратити прибуток, – пояснює директор консалтингової групи« А-95 »Сергій Куюн. – У інших немає альтернативи, якщо завод-постачальник не налагодив виробництво арктичної солярки. Поліпшення технологій для виробництва морозостійкого палива коштує порівняно недорого, але це зробили небагато підприємств з тих, що працюють для українського споживача».

Закликати до відповіді за повний бак «желе» теж нікого. «На жаль, автомобіліст в Україні не захищений від покупки річного дизельного палива взимку, – коментує керівник AvtoVisio Віталій Чеховський. – Причина – в наших ГОСТах. Про умови використання дизпалива в них сказано багато, але самого головного законодавець не зробив. Паливний стандарт лише рекомендує використовувати той чи інший вид солярки при певній температурі навколишнього середовища, однак не зобов’язує продавців відпускати в період між жовтнем і квітнем зимові сорти палива».

Підстрахуватися від обману теж непросто. Експерти так і не змогли дати водіям конкретної рекомендації, як вибрати АЗС. Чеховський порадив завжди звертати увагу на стан виставленого на вулиці в скляній тарі зразка дизпалива, а також вимагати у продавця документи постачальника на партію товару. Зауважимо, що у великих мережевих АЗС ці документи навіть не потрібно вимагати. Вони вивішені на видному місці – біля вхідних дверей або біля каси – і там зазначений виробник і клас палива. Правда, експерт тут же визнав, що жоден документ не гарантує, що в машину заллють саме цю солярку. Тому єдиний вихід – керуватися відгуками бувалих водіїв і по можливості заправлятися на великих мережевих АЗС.

«Найчастіше на порушеннях попадаються дрібні регіональні компанії, у яких у власності лише кілька автозаправних станцій, – продовжує Чеховський. – Тут бувають настільки серйозні відхилення від вимог до палива, що двигун може не завестися. Також бувають порушення у приватників, які працюють з великою автозаправною мережею за договором франчайзингу і продають паливо під відомим брендом. Незважаючи на те, що власник бренду в цьому випадку повинен строго контролювати якість продукції, встежити за всіма неможливо. Найбільше проблем такого роду в Харкові та Криму».

В цілому ж ситуація з якістю дизельного палива в країні набагато терпиміше, ніж з бензином. За оцінками Чеховського, останній «бодяжать» і підробляють на кожній другій автозаправці. Оцінка Куюна оптимістичніша. На його думку, в Україну чверть продаваного бензину не відповідає вимогам якості. «Вирішити «горючу »проблему може тільки державний контроль, – резюмує Куюн. – На те, щоб кожну АЗС перевіряти хоча б двічі на рік, потрібно близько 100 млн. грн. Це всього 1% від усіх податків і зборів, які держава щорічно отримує від ринку нафтопродуктів. Виділити таку суму на держконтроль було б нескладно».

У Міністерстві інфраструктури і транспорту зріє ініціатива, яка може привести до протилежного результату. За словами Чеховського, чиновники підготували на розгляд Кабінету Міністрів законопроект, що пропонує вирівняти акцизи на дизпаливо. Зараз діють диференційовані ставки збору, розмір яких залежить від вмісту сірки. Чим її менше, тим нижче податок для продавця. Це свого роду стимул для закупівлі більш якісного продукту. А встановлення єдиного акцизного збору (причому на найвищому рівні) призведе лише до подорожчання навіть неякісного дизпалива. Хоча на ринку його менше не стане.

——————–

Если Вам необходимо купить генераторы и дизельгенераторы или дизельные электростанции Caterpillar то обращайтесь в ООО “Цеппелин Украина”.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами