ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Магазини без POS-терміналів ризикують нарватися на штрафи

POS-термінали

Банки наростили темп установки платіжних POS-терміналів, збільшивши їх кількість до рівня вищого за  докризовий – 87,8 тис. Однак сегмент невеликих магазинів, кафе і ресторанів залишається неохопленим безготівковими розрахунками, оскільки їх використання ускладнює ухилення від сплати податків. Змінити ситуацію дуже складно, оскільки за порушення торгових правил їм загрожує тільки невеликий штраф, відзначають експерти.

Терміналізація підприємств роздрібної торгівлі та громадського харчування в III кварталі в Україні різко прискорилася – банки встановили в торгових точках 5161 POS-терміналів, тоді як в II кварталі магазини та ресторани поповнилися в два рази меншою – 2423 – кількістю терміналів безготівкової оплати. Загальна кількість електронних пристроїв в Україні перевищила максимальний рівень, зафіксованого 1 січня 2009 року, на 2,7% і досягло 87,6 тис., повідомили в Національному банку.

Половину нових пристроїв у роздробі встановив ПриватБанк – 2494 штук, тоді як в II кварталі він ввів в експлуатацію всього 559 шт. “Ми запустили безконтактну технологію – Нарощування терміналів частково пов’язано з цим проектом. До кінця року ми плануємо встановити 2,5-3 тис. пристроїв, з яких 2 тис. будуть використовуватися для безконтактних платежів”, – говорить керівник бізнесу з роботи з торговельними підприємствами ПриватБанку Роман Негинський.

Активно встановлювали термінали також Укрексімбанк (+655 шт), “Райффайзен Банк Аваль” (+413 шт), ПУМБ (+332 шт), “Південний” (+245 шт) і УкрСиббанк (+233 шт). При цьому банки знизили темпи емісії платіжних карт – з липня по вересень випущено 2880000 карт проти 3330000 у II кварталі. “Зараз практично у кожного громадянина працездатного віку є платіжна карта, тому багато банків змістили свої акценти у бік якісної емісії карт, які згодом будуть активно використовуватися. Кількісна емісія банкам зараз не цікава, оскільки несе тільки додаткові операційні витрати”, – говорить заступник голови правління з роздрібного бізнесу ПУМБ Дмитро Крепак.

Високі темпи просування торговельних терміналів пов’язані з наближенням крайнього терміну їх встановлення. Постанова Кабміну № 878/2010 зобов’язав підприємства малого бізнесу у великих містах почати використання терміналів до 31 грудня. Тоді ж закінчиться термін установки апаратів в містах з населенням від 25 тис. до 100 тис. чоловік. Невиконання вимоги, згідно з Кодексом адміністративних правопорушень, загрожує касирам магазинів штрафом від 2 до 5 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (34-85 грн), а їх посадовим особам – від 5 до 10 мінімумів (85-170 грн).

У великих містах підприємства зобов’язані були встановити POS-термінали до 1 липня. “Зараз вже практично немає великих підприємств, які не встановили термінали. У магазинах є хоча б один апарат”, – говорить генеральний директор Української торговельної асоціації Ігор Кишко. Наявність терміналу обов’язкове біля кожної другої каси роздрібної установи. За даними Держстату, на 1 січня діяли 64,8 тис. об’єктів роздрібної торгівлі та 23,4 тис. точок ресторанного бізнесу.

Основною проблемою, яка стримує впровадження POS-терміналів, є небажання невеликих підприємств переходити на безготівкові платежі. Це пов’язано з тим, що готівкові розрахунки дозволяють ухилятися від сплати податків, крім того, підприємство зобов’язане платити комісію за використання терміналу. З цією метою ресторани і магазини можуть тримати термінали вимкненими, посилаючись на їх “поломку”. “Бізнес не реагує на рішення уряду, активності з його боку не спостерігається, і до нас ніхто не звертався. Ще не було жодного випадку, щоб когось покарали через відсутність терміналів”, – відзначає пан Негінський. Заохочувати установку терміналів в невеликих магазинах відсутністю комісії банки не мають наміру. “Схема оплати банку комісійної винагороди однакова як для невеликих магазинів, так і для великих супермаркетів, – зазначають у прес-службі” Райффайзен Банк Аваль”.- Оплата здійснюється шляхом утримання комісійної винагороди банку з торгової виручки, яка надійшла на рахунок торговця “.

Якщо магазини самі не проявлять ініціативу з установки POS-терміналів, на них може чинити тиск споживач. “Держатель картки може зробити запис у книзі скарг і пропозицій, звернутися в територіальне управління по захисту прав споживачів і в банк-емітент про порушення свого права використовувати карту, – пояснює директор Української міжбанківської асоціація членів платіжних систем ЕМА Олександр Карпов .- Управління у справах захисту прав споживачів має провести позапланову перевірку підприємства і винести йому припис про адміністративне порушення, тимчасово зупинити роботу підприємства або накласти на винних осіб адміністративні стягнення”.



При використанні матеріалів сайту "Фінансові новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами