Останнім часом вихід на IPO став одним із найбільш дієвих способів залучення капіталу, особливо для сільськогосподарських і металургійних підприємств. Не кажучи вже про те, що бути включеним до котирувального списку на великих, а особливо, західноєвропейських біржах, дуже престижно.
«Сьогодні світ стоїть перед загрозою “другої хвилі” фінансової кризи, і якщо песимістичні прогнози виправдаються, то є всі підстави припускати, що кількість угод по залученню зовнішнього капіталу шляхом проведення первинного розміщення акцій значно знизиться. Виходячи з досвіду кризи 2008 року, проведення IPO в умовах рецесії вкрай важко, оскільки одним з найважливіших умов для проведення IPO є, в першу чергу, стабільність міжнародних фінансових ринків », – зазначив радник Міжнародної юридичної фірми “Кліффорд Чанс” Дмитро Федорук.
Підтвердженням цьому – події літа 2011 року, коли на тлі боргової кризи в Європі і США були відкладені IPO двох українських компаній на Варшавській фондовій біржі.
У такій ситуації компанії, швидше за все, змушені будуть вдатися до альтернативних джерел залучення коштів.
Серед найпоширеніших варіантів можна назвати:
1) кредитування;
2) випуск боргових інструментів (наприклад. Єврооблігацій);
3) продаж міноритарного пакета акцій приватним інвесторам, таким як, наприклад, інвестиційні фонди або стратегічні інвестори.
Хоча тут також варто обмовитися – в умовах кризи отримати кредит або випустити облігації для компаній буде не менш проблематично, ніж провести IPO.