ЕКОНОМІЧНІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Ідея бізнесу: як відкрити туристичне агентство

турфірмаДехто може сказати, що ринок перенасичений, але все ж про безнадійність говорити рано: раз у раз відкриваються туристичні агентства, які займають міцну ринкову нішу й успішно розвиваються як бізнес. Навіть якщо ви на перших порах не зможете конкурувати з великими гравцями, досить знайти свою родзинку, свою головну перевагу, яка буде відрізняти вас від основної сірої маси конкурентів.

Взагалі, у туристичній галузі нині не найкращі часи: мало горезвісної конкуренції, так ще і більш жорстке законодавство, зниження довіри аудиторії і криза, яка змусила багатьох скасувати свої плани на відпочинок. Тому бізнес-план в дусі «зняв офіс, посадив на телефон жваву панночку і чекаю, коли гроші поллються річкою» вже не працюють – для того, щоб туристичне агентство приносило хоча б мізерний прибуток, доведеться працювати.

Є і хороші новини: увійти в цей бізнес досить нескладно – для відкриття туристичного агентства досить стартового капіталу приблизно в 10 тис. доларів. Не варто забувати і про сезонність: пік продажів путівок традиційно припадає на другу половину квітня (до травневих свят), липень-вересень (літні відпустки) і листопад-грудень (новорічні канікули). Найбільш мертвими, відповідно, можна вважати січень-лютий. Тому нову компанію краще відкривати саме в цей час, щоб встигнути до першого піку.

Найперше – потрібно чітко розуміти різницю між туристичними агентствами та туристичними операторами. Агентства займаються продажем готових турів, а оператори – їх організацією. Для того, щоб відкрити агентство, досить домовитися з декількома туроператорами і запропонувати своїм клієнтам додаткові послуги, наприклад, пошук гарячих турів, допомога в оформленні віз, трансфер і т.д. Щоб стати туроператором, необхідні серйозні початкові вкладення, хороші зв’язки і взагалі, не кожна успішна турфірма ризикує займатися подібною справою. Саме тому в рамках цієї статті ми будемо говорити про те, як відкрити туристичне агентство.

Так як туристичних агентств в рази більше, ніж туроператорів, ми рекомендуємо на першому етапі зосередитися на одній певній ніші, яка була б вам найбільш цікава і в якій ваш персонал був би максимально компетентний. Наприклад, це можуть бути тури в Європу, які пропонує любой каприз, тури в Китай, тури по області, весільні тури, дешеві тури і т.д. Також подумайте про такі послуги, як прийом мандрівників з інших міст / країн або робота з корпоративними клієнтами.

Так як туристична фірма заробляє гроші на комісіях від продажу путівок, ваш прибуток безпосередньо залежить від популярності компанії. Причому мова йде не тільки про турпотік, як такий (більше клієнтів – більше живих грошей), але і розміри самої комісії: мінімальна ставка починається з 8% і нікому невідомій компанії навряд-чи дадуть більше. Якщо вас цей варіант не влаштовує, можна піти іншим шляхом і відкрити туристичне агентство по франшизі. Їх не те, щоб багато, але вибір є. Франшиза туристичного агентства також вирішить і безліч інших питань: відомий бренд підійме вас над конкурентами, а отримання ліцензії більше не буде нагадувати кола Ада.

Основні ризики: величезна конкуренція, велика залежність від персоналу, реальна можливість пролетіти з ліцензією.

Місце знаходження

Теоретично, туристичне агентство можна відкрити хоч на дому. Але якщо ви хочете, щоб ваш бізнес не стільки виживав, скільки ріс, як помідори, і приносив стабільний дохід, вам доведеться підшукати для нього гарненьке містечко – це можуть бути райони, які ще не захоплені іншими турфірмами, великі бізнес-центри, торгові центри і т.д. Багато хто говорить, що для туристичного бізнесу зовсім не обов’язково витрачатися на дорогий офіс в прохідному місці – проте ми вважаємо, що це не так, особливо якщо у ваших планах не тільки сидіти на телефоні, але і наживо проводити зустрічі з клієнтами. Звичайно, придбання путівки рідко буває імпульсним рішенням, але гарне місце з придатним трафіком допоможе вам, як мінімум, запам’ятатися і виключить ймовірність історій в дусі: я прийшов і їх я не знайшов, я побачив Туї – і пішов. На жаль, назавжди.

Устаткування.

Яке обладнання взагалі може бути потрібно для відкриття туристичного агентства? Головне – нормально облаштувати офіс і не пошкодувати грошей на якісний зв’язок і ліцензійне ПЗ. Необхідний мінімум – кілька телефонів, виділена лінія в Інтернет, а також резервне джерело зв’язку на випадок, якщо ваш інтернет-провайдер раптово піде на позаплановий відпочинок.

Кадри

Якщо з обладнанням все досить просто, то ось з людьми доведеться складніше. На щастя чи на жаль, але в туристичному бізнесі персонал грає дуже, дуже важливу роль. Путівки продають багато агентств, у всіх вони майже однакові – тому подача має значення. Уявіть, що ви продаєте не квиточки на море, а консультації. Тому так важливо знайти персональний підхід до кожного клієнта, потурати його примхам, зацікавити його, щоб він придбав тур саме у вас – а в ідеалі, ще й повернувся знову.

Добре, якщо у вас підвішений язик і ви готові до утомливих переговорів. Набагато краще – якщо ваші менеджери в цьому вас перевершують. Консультанти, які працювали в цій сфері хоча б 3 роки, самі люблять подорожувати, готові розвивати кругозір, цікаво розповідають і мають належну харизму, просто на вагу золота, але знайти їх досить складно. Нехай краще їх буде небагато, але це набагато краще, ніж починати зі стада овець. Так що не женіться за тими, у кого манікюр переконливіший- важливо, щоб вибрані вами люди дійсно любили свою справу.

Документи і ліцензії

По-перше, для легальної роботи туристичного агентства необхідна ліцензія. Вона видається Департаментом туризму. Відповідно, щоб її отримати, компанія повинна відповідати певним вимогам. Наприклад, в штаті має бути не менше 20% працівників, які мають вищу, середню спеціальну, додаткову освіту в галузі туризму або досвід роботи не менше 3 років. Також в пакет документів доведеться вкласти інформаційну довідку про використання приміщення. Це означає, що незалежно від того, отримаєте ви ліцензію чи ні, приміщення у вас вже має бути в будь-якому випадку. Рішення по ліцензії зазвичай виноситься протягом 60 днів.

Якщо ви плануєте приймати мандрівників з інших міст або проводити місцеві екскурсії, вам також не завадить ряд сертифікатів, які підтверджують, що всі ваші послуги відповідають встановленим стандартам якості. Сертифікація поки носить добровільний характер, але хто знає, що буде завтра?

Маркетинг

Питання на засипку: що найголовніше для початківця туристичного агентства? Правильна відповідь – напрацювати власну клієнтську базу. Для цього знадобиться як мінімум рік, тому перший рік для відкриття туристичної фірми завжди найважчий. Другий – легше: з’являються все нові клієнти, нарощується прибуток … а ось третій рік можна вважати найскладнішим: різкого збільшення клієнтів більше немає і багато хто відчуває, що бізнес зайшов в глухий кут. На цьому етапі закривається до 40% всіх туристичних агентств.

Тепер, коли ми розставили пріоритети, знову згадаємо про конкурентів. Їх багато і стає все більше, тому в маркетинг доведеться вкладатися постійно, щоб про вас дізналося якомога більше людей. Давати рекламу в газети, радіо і ТБ не підходить – ефект від них короткочасний, а більшість у відпустку збираються не завтра, а коли-небудь: коли вони, нарешті, зберуться, то вже про вас забудуть. Оптимальний варіант для початківця туристичного агентства – це 1. красива вивіска, 2. просування сайту і 3. SMM. До цих трьох китів потрібно підійти з усією відповідальністю: вивіска може привести до вас в середньому 20% клієнтів, а грамотне просування сайту, активний корисний блог, всі ціни на увазі і приємні акції допоможуть вам хронічно залишатися на плаву. У свята можна додати до цього контекстну рекламу: навіть якщо вони не приведуть багато клієнів, іміджевий ефект теж грає свою роль.

Резюме

Відкриття туристичного агентства – не найкращий варіант для першого бізнесу. Так, вхід сюди досить простий, але з огляду на дику конкуренцію і необхідність добре розбиратися в предметності області, ми рекомендуємо відкривати туристичну фірми тільки якщо ви самі довгий час пропрацювали в успішній компанії, знаєте всі таємниці і досить компетентні. Крім того, дуже важливо знайти свою вузьку нішу і підібрати грамотний і цікавий персонал. Це допоможе вам вижити і виростити успішний бізнес, який ви не вийдете в перші ж роки. Але з огляду на важкі часи для галузі, набагато краще звернутися до пропозицій франшизи туристичних агентств.

 

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика