ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Трильйон не менше: стільки коштують українські дороги

Дороги та податкиСума в трильйон гривень називається фахівцями достатньою лише на приведення в порядок існуючої дорожнього транспортної системи. На будівництво нових доріг потрібно набагато більше.

Існуюча мережа дорожнього покриття у всіх регіонах України вимагає значних витрат з державного бюджету, якщо держава збирається привести дороги до рівня відповідності європейським стандартам.

Відповідність української транспортної інфраструктури міжнародним стандартам передбачає здійснення заходів, що мають два вектора спрямованості.

В першу чергу необхідно відремонтувати до адекватного стану вже наявний фонд доріг державного та місцевого значення. Другим напрямком діяльності є прокладка абсолютно нових магістралей як на стратегічно важливих для держави напрямках, так і внутрішньообласних доріг, що забезпечують зв’язок обласних центрів з периферійними населеними пунктами.

На думку колишнього керівника департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку Романа Хміля, уряду необхідно здійснити вкладення на приведення українських доріг в порядок в сумі близько одного трильйона гривень.

Така сума вкладень за цінами сьогоднішнього дня дозволить протягом п’яти-десяти років відновити потенціал всієї існуючої дорожньої інфраструктури. Таким чином, витрачаючи щорічно від 50 до 100 мільярдів гривень, держава матиме можливість протягом десятиліття відремонтувати до прийнятного рівня весь дорожній фонд. І мова йде лише про ремонтні роботи на існуючих трасах. Будівництво нових доріг, на думку фахівця, вимагає окремих прорахунків, оскільки існуючі на сьогоднішній день технології дорожнього будівництва є вельми затратоємні.

За даними Хміля, загальний дорожній фонд України становить 170 тисяч кілометрів покриття. Досвід минулих років показує, що дорожні служби мають виробничі можливості для приведення в порядок близько 17 тисяч кілометрів дорожнього покриття на рік. Це дозволить завершити весь обсяг ремонтних робіт за 10 років. Згідно зі стандартами, термін безремонтної експлуатації дорожнього покриття складає 10 років. Таким чином, держава, відремонтувавши весь обсяг наявного дорожнього покриття, буде змушена приступити до нового витка повторного відновлення. Процес обіцяє стати “нескінченним”.

Парадокс ситуації, на думку Хміля, полягає в тому, що наявні виробничі потужності держава змушена направляти на ремонтні роботи, не маючи можливості будувати нові траси.

 

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика