ЕКОНОМІЧНІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Бізнес-ідея: відкриття туристичного агентства

Відпочинок в кредитРинок туристичних послуг характеризується високою конкуренцією. Адже для входу в цей бізнес не потрібні великі інвестиції.

Щоб відкрити невелике туристичне агентство, будуть потрібні стартові вкладення в розмірі близько $ 10000.

Для заняття туристичною діяльністю не потрібна ліцензія, Вам всього лише необхідно зареєструватися як юридична особа або індивідуальний підприємець. Після цього потрібно знайти відповідне приміщення, закупити обладнання, найняти персонал і укласти договори з туристичними операторами.

Мінімальні вимоги до приміщення

Для функціонування невеликої турфірми вистачить приміщення площею 20 кв. м. Бажано, щоб воно знаходилося в центрі міста, недалеко від інших туристичних агентств, таких як туристична агенція “Поїхали з нами“, так клієнтам зручніше підбирати пропозиції з різних компаній, приїхавши в одне місце. У приміщенні повинен бути окремий вхід, а поруч розташовуватися парковка.

Свою турфірму можна відкрити і в спальному районі. Там нижча орендна плата і менше конкурентів, але і кількість клієнтів на початковому етапі буде не настільки велика.

Навіть у агентства з невеликим приміщенням має бути яскрава, велика вивіска, що привертає увагу. Її приблизна вартість – $ 1650. Замовити таку вивіску можна в спеціальному рекламному агентстві, співробітники якого погодять її місцерозташування і зовнішній вигляд в різних інстанціях.

Ваша фірма повинна вселяти довіру і виглядати солідно, тому варто звернути увагу на її інтер’єр. Вхідні двері не повинні бути старими, металевими, неакуратно забарвленими, інакше до вас просто побояться зайти. Також варто встановити пластикові вікна. В середньому ремонт приміщення площею в 20 кв. м. обійдеться в $ 1 700.

Меблі, обладнання, аксесуари

Щоб забезпечити якісну роботу офісу, потрібно закупити різне устаткування, оргтехніку та меблі. Сюди входять комп’ютери, факс і ксерокс, принтер, а також столи, стільці і шафи. Все повинно бути розраховане на колектив з трьох чоловік.

Все перераховане обійдеться Вам приблизно в $ 3000.

Оскільки значна частина роботи буде здійснюватися через Інтернет (бронь турів, іноді спілкування з клієнтами та інше), то завданням першої необхідності стане його проведення в офіс. За кожне робоче місце доведеться заплатити по $ 100, а виділений канал буде коштувати приблизно $ 120.

Крім того, треба провести телефонні лінії. Для початку Вам вистачить двох, це буде коштувати $ 600. Плата за телефон кожен місяць складе $ 33.

Щоб вести базу клієнтів компанії, розраховувати доходи і витрати, а також зберігати інформацію про укладені договори, потрібно придбати спеціальне програмне забезпечення, яке буде коштувати близько $ 300.

Підбір кадрового складу

Туристичній фірмі потрібно, як мінімум, 2 менеджера. Директор зазвичай теж поєднує свою діяльність з роботою по обслуговуванню клієнтів. Кількість менеджерів залежить від кількості замовлень на місяць. Такі співробітники повинні прекрасно знати географію, вміти працювати з ПК, легко знаходити контакт з людьми. Найняти людину з досвідом роботи в цій галузі – велика удача – дуже рідко люди готові перейти з одного місця роботи на інше, тим більше, якщо там їм не готові відразу запропонувати високу зарплату. Тому часто агентства набирають випускників ВНЗ і навчають їх усьому самостійно. Навіть року роботи достатньо, щоб зробити з новачка в цій області прекрасного фахівця.

Заробітна плата персоналу складається з двох частин: окладу і відсотка від продажів. При цьому величина першої $ 230 – $ 330, а другої 1-2%.

2-4 рази на рік співробітники, які займаються реалізацією путівок, відправляються в ознайомчі поїздки, які повністю оплачує турагентство. Тижневий тур до Єгипту або Туреччини обійдеться в $ 300-400 на одну людину.

Крім менеджерів, фірмі знадобиться бухгалтер і системний адміністратор. Зазвичай це позаштатні працівники – до їхніх послуг вдаються 1-2 рази на місяць. Зарплата бухгалтера становить $ 170 – $ 270 на місяць, а сисадмін отримує оплату одноразово, його допомога при установці локальної мережі оцінюється в $ 170.

Як вибрати туроператора?

Перед тим як відкрити туристичне агентство важливо зрозуміти, яка Ваша цільова аудиторія і з якими напрямками Ви будете працювати. Можливо, Вас більше цікавлять внутрішні тури по країні, а може, Ви хочете відправляти туристів за кордон.

Вибираючи туроператора, з особливою увагою поставтеся до того, як довго він працює на ринку, чи співпрацюють з ним інші турфірми, наскільки він відомий і надійний. Найчастіше, турфірма працює з 10 операторами. З них тільки половина задіяна для роботи з основними напрямками. Зазвичай це Єгипет і Туреччина, які дуже популярні серед клієнтів. Решта допомагають підбирати маршрути, коли в цих країнах не сезон, а також розвивати нові, ще не розкручені напрямки.

Варто пам’ятати, що клієнти, вибираючи турфірму, орієнтуються на ціну туру, яку вона пропонує. Тому так важливо працювати одночасно з декількома туроператорами. Адже Ви зможете підібрати більш вигідні пропозиції і задовольнити вимоги навіть досвідченого мандрівника. При укладанні договорів з компаніями, не варто відштовхуватися тільки від особистих переваг або популярності бренду на ринку.

У різних операторів розмір комісії турагентствам за реалізовані путівки може відрізнятися. Зазвичай ця цифра коливається між 5 і 16%. До скасування ліцензування мінімальна сума комісії становила 10%, але тепер туроператори з особливою обережністю ставляться до нових партнерів. Однак процентна ставка підвищиться, як тільки Ваше агентство стане продавати більше путівок, адже кількість продажів є основним критерієм успішності бізнесу.

Для отримання мінімальної комісії достатньо простого підписання договору, а от для збільшення цієї цифри доведеться виконувати певний план продажів (наприклад, реалізовувати 100 путівок туроператора протягом сезону). Розмір комісії перераховується два рази на рік. Більш детальну інформацію про її підвищення Ви знайдете на сайтах операторів.

Як рекламувати турагентство?

Існує кілька основних факторів, що визначають привабливість тієї чи іншої турфірми. До них відносяться: розташування офісу, його реклама, вивіска, сайт компанії. Також багато хто використовує внесений штендер, на якому крім назви компанії виставлені та вигідні пропозиції сезону. Що стосується реклами в друкованих виданнях, то з просуванням путівок по масових напрямках відмінно впораються безкоштовні газети і журнали. Перед роботою з платними виданнями варто переконатися в тому, що вони принесуть максимальну віддачу, адже Вам не потрібні зайві безглузді витрати.

Варто відзначити, що в даній сфері бізнесу кращою рекламою є так зване «сарафанне радіо». За рекомендацією своїх знайомих, колег, друзів у фірму приходять до 30% клієнтів. Адже кожен, хто скористався послугами агентства, по приїзду ділиться своїми враженнями з 5-10 людьми, які в майбутньому можуть стати Вашими клієнтами.

Будьте готові до того, що в середньому, на рекламу буде витрачатися 5-15% прибутку.

Окупність бізнесу

Кількість туристів, які охочі скористатися послугами Вашої компанії, може становити від 10 до 300 осіб на місяць. Ця цифра залежить від якості надаваних послуг, реклами і сезону. На початку роботи не варто розраховувати на великий потік клієнтів: близько 15-20 договорів в зимові місяці і 30-40 – в літні. Але щоб «пережити» перший рік роботи, агентство має забезпечити путівками 400-500 туристів. У разі успішного початку діяльності можна розраховувати на щорічне збільшення числа клієнтів в 2-4 рази.

Що стосується прибутку, то одна путівка зазвичай коштує близько $ 800. Так як у середньому комісія за продаж дорівнює 10%, то кожен такий тур принесе Вам $ 80, і вже через півтора року Ваш бізнес повністю окупиться.

Відкриття власного туристичного агентства – досить вигідний бізнес. При невеликих інвестиціях і грамотному підході він швидко окупається і здатний приносити хороший прибуток. Найголовніше в цьому виді діяльності – ваше відношення до забезпечення гідного рівня надаваних послуг. Якісне обслуговування клієнтів, вибудовування хороших взаємин з туроператорами, грамотна реклама – все це допоможе Вам створити по-справжньому хорошу, конкурентоспроможну турфірму.

 

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика