ЕКОНОМІЧНІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Як відкрити свій бізнес з пошиття дитячого одягу

пошиття-одягуТовари для дітей завжди користувалися високим попитом. Бізнес, пов’язаний з виробництвом такої продукції, може стати успішним і прибутковим, якщо ви знайомі з усіма його особливостями і знаєте, з якими труднощами вам доведеться зіткнутися в процесі роботи.

Перш за все, вам буде потрібно детальний бізнес-план. Це не проста формальність: з його допомогою ви отримаєте чітке уявлення про те, як буде виглядати ваш бізнес, що вам потрібно для його початку, як скоро ви окупите вкладення. При роботі над бізнес-планом обов’язково консультуйтеся з фахівцями, які мають великий досвід роботи у швейній галузі і знають про всі її підводні камені.

Для створення власного виробництва (або ательє з пошиття, якщо ви збираєтеся почати з малого) дитячого одягу необхідно мати сертифікати відповідності (видаються терміном від одного року до трьох років). Сертифікація коштує недешево. Сертифікується або кожна окрема партія товару, або все виробництво. Офіційна вартість отримання сертифікату починається з 5-7 тисяч гривень(для ательє), але розраховуйте, що в результаті ця сума виявиться набагато більшою. Виробляти продукцію, призначену для дітей, без оформлення сертифікатів  не можна. Це загрожує великими штрафами і навіть закриттям вашого підприємства.

Однак якщо ви збираєтеся відшивати свій одяг не самостійно, а на спеціалізованій фабриці невеликими партіями за вашими ескізами та лекалами і під вашою торговою маркою, то в цьому випадку всі турботи по сертифікації товару зазвичай бере на себе підрядник. Це оптимальний варіант для підприємців, які не мають досвіду роботи в цій сфері і не володіють досить великим капіталом для створення власного виробництва. Переваги такого формату роботи, крім спрощення процедури сертифікації, полягають у відсутності витрат на купівлю обладнання та виплату заробітної плати працівникам.

Основні ваші витрати, крім вартості виконання замовлення: покупка тканини і фурнітури, оплата послуг модельєра-конструктора. Втім, мінуси в цьому випадку теж присутні. У роздрібну ціну вашого одягу буде закладена вартість її пошиття на фабриці. Отже, ви можете або ставити власну націнку і продавати свою продукцію за ціною вище середньоринкової (або, принаймні, вище, ніж у компаній, у яких є свої швейні цехи), або знижувати роздрібну ціну на шкоду свого прибутку.

Велике значення має і асортимент продукції, яку ви плануєте випускати. Для дрібних фірм з невеликим стартовим капіталом доцільніше знайти свою вузьку нішу на ринку (наприклад, пошиття одягу для новонароджених, дитячої білизни і піжам, святкового одягу і т. д.).

Для роботи знадобляться, як мінімум, прямострочні машини, оверлоки, парогенератор з праскою, обладнання для установки фурнітури, дисковий розкрійний ніж, гудзикова машина, які можна придбати перейшовши за посиланням feya-shop. Вартість обладнання складе від 130 000 гривень. Крім того, не обійтися без розкрійних столів, стільців, ламп, стелажів для тканини і готової продукції, шафок для фурнітури (можна замінити їх на картонні коробки), відер для сміття, вішалок, канцтоварів (включаючи картон, кальку, крейда, ножиці, лінійки ). Це ще близько 50-70 тисяч гривень.

Не забудьте про шафу для верхнього одягу, холодильник, мікрохвильову піч, чайник, кулер з питною водою і обідній стіл зі стільцями для працівників. Для розміщення швейного цеху спочатку достатньо буде приміщення площею близько 50-60 кв. м (для ательє – 30-40 кв. м). Бажано, щоб воно було розташоване на першому поверсі або в підвалі.

Вартість оренди починається з 8-10 тисяч гривень, залежно від регіону. Якщо ви відкриваєте не виробництво, а ательє з пошиття, то в цьому випадку вимог до його місцерозташуванням буде більше. Воно повинно бути розташоване поблизу від дитячих освітніх та розважальних установ, великих торгових центрів, в центрі міста або у великому спальному районі.

Окрім витрат на купівлю обладнання і меблів, а також орендної плати, при складанні бізнес-плану враховуйте вартість матеріалів – тканин, фурнітури, ниток тощо. (Від 70 000 гривень). Для пакування готової продукції також потрібно буде замовити пакети, етикетки, наклейки, вкладиші і т. д. (3-5 тисяч гривень). Окрема стаття – заробітні плати працівників. Вам знадобиться модельєр-конструктор для розробки лекал, закрійники, начальник цеху, швачки (у них, як правило, відрядна заробітна плата). Сума  від цих витрат залежить від кількості співробітників і від регіону, в якому знаходиться виробництво.

У випадку якщо ви плануєте робити дешеві трикотажні речі (білизна, піжами, одяг для немовлят), ваше головне завдання – максимальне зниження собівартості готової продукції. Домогтися цього можна за рахунок економії на сировину (купувати відразу великими партіями на оптовій базі, вибирати найдешевші тканини), на пошитті (наймом не досвідчених швачок, а випускників технікумів легкої промисловості, виробництво за операціями, перенесення швейного виробництва в регіони, де низькі заробітні плати і т. д.).

Правда, в цьому випадку виникають інші проблеми: не найкраща якість одягу, висока текучка, недостатня кваліфікація робочого персоналу, що загрожує затримками і простоями. Недавніх випускників технікумів треба навчати роботі зі швейним обладнанням, на що йде час. А при великій текучці цей процес практично нескінченний. Всіх цих неприємностей можна уникнути, якщо наймати тільки досвідчених швачок. Але це неминуче призведе до подорожчання продукції, а випускати дорогий трикотажний одяг для дітей у віці від 0 до 1,5-2 років невигідно, так як конкуренція в цьому сегменті дуже велика (переважно серед західних виробників). Найскладніше у веденні такого бізнесу – знайти компроміс між ціною, якістю та асортиментом продукції.

Інша проблема пов’язана зі способами реалізації великих партій товару. У цьому випадку ви вже не зможете відкривати власні роздрібні магазини, де будете продавати тільки одяг своєї торгової марки. Доведеться шукати канали збуту по всій країні. Подумайте про створення власного сайту з каталогом вашої продукції і вашими контактами. Найпростіший варіант обійдеться в 5-7 тисяч гривень плюс витрати на його просування (вони залежать від регіону і запитів). Ательє може рекламувати свої послуги через розміщення реклами в газетах і на радіо, зовнішню рекламу, розсилку листівок зі своїми контактами по поштових скриньках і т. д.

Рентабельність цього бізнесу досягає 30%. Термін окупності швейного виробництва становить 1,5-2 роки.

 

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика