ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Бізнес-ідея: прокат автомобілів

автокредитВ нашій країні прокат автомобілів – це досить новий і “молодий” вид бізнесу, рівень конкуренції, в якому поки не надто високий і місць для нових гравців цього ринку ще достатньо. Однак, незважаючи на це свої індивідуальні складності при організації подібного проекту є і вони досить серйозні. По-перше, це обсяг стартових вкладень у справу, прокат автомобілів під категорію “бізнес з нуля” аж ніяк не потрапляє. По-друге, в силу своєї “молодості” даний проект вкрай складно спрогнозувати, тобто передбачити або прорахувати фінансові та економічні показники майбутньої діяльності до відкриття дуже складно. Отже, розглянемо основні етапи побудови даного бізнесу і розберемо його тонкі особливості.

Насамперед, потрібно визначитися які саме автомобілі потрібно купувати і в якій кількості. За словами більшості підприємців, найбільшим попитом у клієнтів сьогодні користуються іномарки економ класу, такі як Ford Focus, Reno Logan, Chevrolet Aveo, Hyundai Accent і т.д. Вартість оренди подібного авто зараз становить 400 – 500 гривень на добу. Популярність саме цих автомобілів пояснюється дуже просто – більшість людей орендуючи транспортний засіб на короткий час, перш за все, хочуть отримати надійний спосіб швидко пересуватися при мінімальних для себе витратах, тому комфорт і естетика автомобілів бізнес класу відходять на другий план.

Купуючи ж в автопарк, “машинки” представницького класу потрібно розуміти, що знайти клієнтів на дане авто буде складніше, а от витрати на обслуговування та утримання “залізного коня” чекати себе не змусять. Зазвичай автомобілі подібного рівня користуються попитом при погодинній оренді з водієм за кермом (на дні народження або інші урочистості), але в даному сегменті ринку конкуренція більш ніж висока і щоб знайти свого клієнта потрібно чимало часу. Ось основні причини, які змушують людей звертатися в бізнес з прокату автомобілів: поломка власного засобу пересування, знаходження у відрядженні або на відпочинку в чужому місті, необхідність здійснити далеку поїздку до родичів на сімейне свято (наприклад, на весілля) і т.д. При цьому варто відзначити, що клієнтами можуть бути як фізичні, так і юридичні особи.

А от у питанні про стартову кількість машин в автопарку думки підприємців істотно відрізняються. Одні кажуть, що серйозну рентабельність бізнес має тільки коли в прокаті від 30 авто, інші ж навпаки радять бути обережними і на старті придбати не більше 5 машин, доповнюючи асортимент автомобілів тільки в міру необхідності. Варто відзначити, що і ті і інші думки мають цілком логічні обґрунтування: у першому випадку при нестачі “залізних коней” можна упустити додатковий прибуток, у другому випадку, якщо машини будуть простоювати, це означатиме наявність збитків, тому що на утримання автомобілів кошти все одно будуть витрачатися. Тому можна сказати, що кількість транспортних засобів у прокаті на старті бізнесу це особиста справа кожного окремого підприємця і зазвичай все залежить від можливостей, цілей і поставлених завдань. Головне в цьому питанні пам’ятати – чим більшу частину ринку планується охопити, тим більше інвестицій буде потрібно вкласти в рекламу.

Далі необхідно вирішити проблеми з обслуговуванням і зберіганням автомобілів. Звичайно ж, самий ідеальний варіант, коли всі транспортні засоби купувалися у авто-дилерів абсолютно новими, в цьому випадку потрібно буде лише проходити планове техобслуговування в спеціалізованих сервіс центрах. Однак придбання повністю нових “конячок” в авто-салонах істотно збільшує обсяг первинних інвестицій в бізнес і термін окупності проекту. Тому більшість бізнесменів купують для справи б / к автомобілі віком від 2 до 4 років. Обслуговування не нових авто найкраще доручити одному єдиному офіційно-працюючому надійному та якісному автосервісу (можна відкрити свій автосервіс). У цьому випадку багато з них, для таких великих клієнтів, зазвичай готові запропонувати досить прийнятні ціни і знижкове обслуговування. Точно таким же чином можна вчинити і з організацією паркування для автомобілів, як правило “оптом дешевше” може спрацювати і в цьому випадку.

При реєстрації бізнесу прокату автомобілів проблем виникнути не повинно, цілком підійде і індивідуальний підприємець, і юридична особа – ТОВ. Ніяких спеціальних ліцензій і дозволів на даний вид діяльності зараз не потрібно. Проте “паперові справи” на цьому не закінчуються. По-перше, страховий поліс ОСАЦВ на всі автомобілі обов’язково повинен бути необмежений, щоб за кермо прокатних авто могла сісти абсолютно будь-яка людина, яка має водійське посвідчення. По-друге, необхідно грамотно і ретельно продумати договір оренди, який підписуватимуть майбутні клієнти фірми. Головне в договорі детально прописати відповідальність клієнта за автомобіль і штрафні санкції не своєчасне повернення транспортного засобу. Окремо варто сказати про страховку “КАСКО”, тут думки підприємців так само суттєво розходяться. Одні радять заплатити гроші і спати спокійно, тому по ідеї дана страховка повинна повністю страхувати авто від найпоширеніших бід. Інші ж розповідають про свій сумний досвід спілкування зі страховими компаніями і з їх небажанням сплачувати великі компенсації. У зв’язку з цим ця частина бізнесменів радить вести справу без страховок “КАСКО” – поки машина на стоянці вона в безпеці, коли авто у клієнта, за її збереження повністю відповідає клієнт.

Так само на страті діяльності даний вид бізнесу серйозно потребує реклами. Просувати послуги прокату можна самими різними методами. Для початку це звичайно ж стандартні способи через радіо, рекламні афіші та листівки, друковані ЗМІ і т.д. Наприклад, можна пропонувати потенційним клієнтам скористатися послугами прокату авто в якості “ретельного тест-драйву”. Що це означає? Зазвичай всі автосалони можуть запропонувати своїм клієнтам лише короткий півгодинний тест-драйв, після якого люди не завжди можуть повністю зрозуміти підходить їм це авто чи ні. Коли як “прокат автомобіля Ужгород на добу” дасть можливість випробувати бажане авто в різних дорожніх ситуаціях і випробуваннях. Просуваючи послуги таким чином можна залучити чималу аудиторію потенційних клієнтів, які не можуть визначитися з вибором майбутнього автомобіля. Так само не можна не сказати, що в даному виді бізнесу левову частку доходу приносять саме постійні клієнти, тому для них можна ввести накопичувальні картки знижок і приємні святкові дрібниці.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика