ЕКОНОМІЧНІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Як організувати рекламний тендер

тендерІноді в пресі зустрічаються оголошення про те, що якесь підприємство підвело підсумки тендеру і передало розробку і проведення рекламної компанії тому чи іншому агентству. Так що ж таке тендер, який бере рекламні бюджети клієнтів від одного рекламного агентства і передає іншому?

Звичайно ж, всі мають уявлення про тендери, але ми спробуємо дати максимально докладний опис процесу організації тендера і дамо практичне керівництво з його проведення.

Цілі тендера

Останнім часом з’явилося безліч компаній, які використовують тендери для отримання цікавих ідей, а потім організовують свою рекламну кампанію. Хоч для подібних ситуацій існує закон про захист авторських прав, ця тенденція призводить до того, що рекламні агентства вважають за краще не ризикувати, і відмовляються від участі у відкритих тендерах.

Проводячи тендер , сумлінно замовник переслідує дві цілі: перша – вибрати агентство, яке проведе найкращу рекламну кампанію всіх часів і народів, і друге – зробить це за мінімальну плату. І від того, наскільки серйозно компанія-замовник підійде до проведення тендера, багато в чому залежить, як близько вона зможе підійди до цієї мети.

Насамперед варто визначитися, з типом тендеру, який ви збираєтеся проводити відкритий або закритий. Головна перевага відкритого тендеру – чим ширше коло учасників, тим більше оригінальних і цікавих рішень ви зможете отримати. Хоча, більшість рекламодавців та рекламних агентств схиляються до закритого тендеру, коли спеціально запрошуються всього кілька учасників. У цьому випадку замовники серйозніше налаштовані на співпрацю, а агентства більше стараються, розуміючи, що це реальний шанс роздобути клієнта.

Вибравши декілька відповідних агентств, домовтеся з кожним про зустріч і попросіть їх провести свою презентацію. Після того як учасники тендера визначені, необхідно розіслати всім бриф із завданням на рекламу і умовами проведення тендера.

Згідно розробок Європейської асоціації рекламних агентств, бриф повинен містити:

  • Опис організації та продукту, включаючи їх позиціонування на ринку і огляд конкурентів.
  • Цілі рекламної кампанії (збільшення обсягу продажів, зміна іміджу, підвищення впізнаваності, введення нового продукту на ринок, і т.д.).
  • Детальний опис цільової аудиторії.
  • Бажане позиціонування бренду.
  • Перелік основних думок та ідей, які важливо донести до аудиторії.
  • Організаційні питання: графік проведення, бюджет, на який може розраховувати переможець, терміни проведення, територіальне охоплення і т.п.
  • Контактна інформація: адреса, контактні особи, телефони компанії-замовника, терміни подачі пропозицій і час проведення презентації.
  • Юридична та інша необхідна інформація.

Якщо говорити про терміни проведення тендера, то оптимальним проміжком часу для розробки проекту і підготовки презентації вважається 4 тижні, але краще дати агентствам більше часу, адже цю роботу вони виконують безкоштовно і у вільний час після обслуговування існуючих клієнтів, що вимагають не меншої уваги.

Тільки після того, як всі юридичні питання майбутньої співпраці улагоджені, варто офіційно оголосити результати тендеру. Але про дату оголошення підсумків всі учасники повинні були бути оповіщені відразу після презентацій.

І останнє. Після того як вибір зроблено, і переможець визначений потрібно письмово віддячити всім учасникам за їх роботу, а в ідеалі виплатити грошову компенсацію за участь у тендері.

 

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика