ЕКОНОМІЧНІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Як провести безкоштовні маркетингові дослідження

маркетингові дослідженняВажливість маркетингових досліджень в тому, що маркетингові дослідження – це головне джерело повноцінної і об’єктивної інформації про ринок. На цю інформацію можна спертися при прийнятті різних рішень, при створенні рекламних матеріалів, при розробці товарів чи послуг і в багатьох інших випадках. В принципі можна звичайно вести бізнес і робити все зазначене вище і без маркетингових досліджень, спираючись тільки на інтуїцію. Інтуїція хороший радник, але вона не дає конкретні цифри, а вказує тільки напрямки. Знати цифри дуже хочеться, тому що цифри дозволяють все обрахувати і все спланувати, але витрачатися на це не хочеться. Що робити в тому випадку, коли не хочеться витрачатися на маркетинг, але хочеться мати цифри? У цьому випадку можна провести абсолютно безкоштовні маркетинговые исследования. Зробити це дуже легко і просто можна власними силами. Зробити безкоштовні маркетингові дослідження може Ваш власний продавець або менеджер з продажу.

Менеджери з продажу і продавці постійно дуже тісно контактують з клієнтами, а значить і з ринком і їм ніяких труднощів не складе зібрати на ринку потрібну цифрову інформацію. Однак провести якісні дослідження може тільки «професійний» продавець або менеджер з продажу, адже без цього вони не будуть знати, що питати у клієнтів і найголовніше не будуть мотивовані на це. Якщо у них немає мотивації, тоді їм треба платити гроші, а значить, маркетингові дослідження стають вже платними, а це не наша мета. Наша мета – безкоштовні маркетингові дослідження. Професійний продавець або менеджер з продажу – це людина, яка особисто зацікавлена отримати інформацію від клієнтів, людина у якої є таке внутрішнє бажання, особисте бажання, а значить, він буде робити все безкоштовно. Коли немає внутрішнього бажання, будь-які інші способи мотивації слабо ефективні. Досвідчений продавець, мало того, що стає більш ефективним, так може виконувати ще багато нових функцій, в тому числі проводити безкоштовні маркетингові дослідження і розвідку. Фактично такий продавець стає агентом вашої компанії, він починає працювати в її інтересах, а не тільки заради грошей.

Реалізація продавцем або менеджером зі збуту нових функцій дає багато, дуже багато плюсів компанії, досі невідомих плюсів. Так, професійний продавець зможе отримувати інформацію про нові ідеї, які зараз хвилюють споживачів. Отримання інформації про нові ідеї, впроваджених в споживача – це одне з найважливіших напрямів маркетингових досліджень, тому як ідея – це основа бізнесу та основа бізнес процесів будь-якої компанії. Якщо раніше говорили – той, хто володіє інформацією, володіє світом, то зараз кажуть – той, хто знає, які ідеї хвилюють споживача – володіє світом. Отримати інформацію про нові ідеї, які реально хвилюють споживачів дуже складно і дуже дорого, якщо робити це не самостійно, а через посередників. Якщо робити через свого продавця, то тоді гроші не потрібні. Навпаки, можна буде навіть заробити на цьому живі гроші, перепродуючи інформацію про нові ідеї зацікавленим компаніям. Це дуже цінна інформація, тому як для реалізації нових ідей потрібні нові товари. Той, хто раніше за інших дізнається про нові ідеї, може раніше за інших створити потрібний під ці ідеї товар. В результаті буде отримана монополія на ринку і зняті вершки з ринку. Компанія, де продавець не досвідчений, дізнається про те, які товари потрібно закуповувати або виробляти, тільки якщо відвідає вашу компанію, тому що вони можуть тільки копіювати, а не творити, але вже буде пізно, бо вершки з ринку будуть вже давно ваші, конкурентам залишаться тільки недоїдки.

Ще одна вигода, яку дає обізнаний продавець – це можливість провести безкоштовні маркетингові дослідження і дізнатися, скільки енергії має споживач, наскільки він мотивований для того, щоб придбати той чи інший товар або послугу. Якщо енергії у споживача немає, у нього немає мотивації, а значить, її потрібно створити. Створити її може як раз таки сам продавець або менеджер з продажу. Якщо енергію не створити, то продажі не буде. Продавець, який не обізнаний у цьому, не може отримати ці дані, бо не буде відчувати ідею, яка генерує енергію. Після того, коли відомо, скільки енергії є у споживача, її можна буде збільшити і довести до такого критичного стану, після якого покупець вже не зможе зупинитися і відмовитися від покупки. При цьому в даному випадку покупець отримає не тільки потрібний товар або послугу, але ще й задоволення від покупки, тоді якщо створити додаткову енергію не так через активізацію ідеї, а через маніпулювання, задоволення не буде. Коли немає задоволення, можна очікувати, що покупець, прийшовши додому засмутитися і вирішить повернути покупку.

Дуже цікавий момент полягає в тому, що добре досвідчений продавець може створити у покупця такий обсяг енергії, що споживач не впорається з ним навіть після покупки. Він буде настільки збуджений, що почне шукати, кому б передати свою енергію. Передати енергію він зможе тільки іншій людині, а значить, йому доведеться йти спілкуватися з іншими. У процесі цього спілкування він ясна річ передасть не тільки енергію, але й ідею, яка її викликала. Таким чином, виходить, що покупець фактично проведе певну роботу для того, щоб створити вам нових споживачів. При цьому все це він зробить безкоштовно. Погодьтеся, завжди приємно отримати безкоштовно те, за що зазвичай доводиться платити гроші, причому далеко не малі гроші. Виходить, що безкоштовні маркетингові дослідження, які Ви отримуєте завдяки професійному продавцеві, дозволяють економити на рекламі та просуванні товарів або послуг, а зекономлені гроші – це зароблені гроші. Таким чином, нічого не витрачаючи на маркетинг, Ви ще й отримуєте на ньому гроші. Для того щоб отримати більше грошей, тренувати треба як продавця, так і себе, читаючи статті з маркетингу.

Прокачаний продавець – це просто джерело можливостей для компанії, особливо якщо він знає правила маркетингу. Він дає таку нову для компанії можливість як створення споживача. Обізнаний продавець може організовувати еволюцію людини у бік споживача, він може перетворити людину на споживача. Спочатку людина є просто людина, споживачем вона стає в процесі впровадження в неї ідеї. Хоча звичайно вважається, що будь-яка людина є споживач, але насправді це не так. Споживачем людина стає тільки на завершальному етапі впровадження ідеї. Так от, звичайний продавець не в силах провести людину по всіх щаблях еволюційної драбини споживача. Зробити це може тільки переповнений  ідеєю продавець, тому що тільки такий продавець є носієм ідеї і може її передавати покупцеві. Чим краще продавець обізниний, тим більшою мірою він є носієм ідеї і тим більшою мірою він може її передати покупцеві. Він може впровадити ідею, передати всі її елементи для того, щоб пояснити суть ідеї і тим самим усунути невизначеність щодо цієї ідеї. Він може підказати, який товар відповідає ідеї, яку він впровадив і як підсумок запропонувати покупцеві цей товар. Покупець не зможе йому відмовити і 100% зробить покупку.

Від такого продавця одні вигоди. Він, крім сказаного вище, може вести ефективну конкурентну боротьбу за покупця, причому робити це він буде досить хитро, без вступу у відкритий контакт з конкурентом. Перш за все, він зможе провести безкоштовні маркетингові дослідження конкурентів, зробивши непомітне опитування покупця для того, щоб дізнатися від нього відому йому інформацію про конкурентів. Але це ще не все, що він може зробити для боротьби з конкурентами. Крім того, досвідчений продавець може впровадити в покупців унікальну ідею, яку може поширювати тільки ваша компанія. Під цю ідею ясна річ буде підходити тільки ваш товар. Відповідно, професійний продавець усуває конкурентів задовго до того, як починається процес продажу. Причому у випадку, якщо Ваша ідея абсолютно унікальна, конкурентів можна усунути назавжди і більше не турбуватися про те, що вони є. Це пов’язано з тим, що ідея буде зав’язана на ваш бренд, а свій бренд ви завжди можете контролювати.

 

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика