ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon При виборі ідеї для бізнесу не варто винаходити велосипед

бізнесБагато хто вважає, що головна і мало не єдина запорука успіху бізнес-проекту – це новизна – інноваційність ідеї. Якщо не буде запропонований принципово новий для ринку продукт (сервіс, товар, технологія тощо), починання свідомо приречене на невдачу. Вирок «ідея не нова»  яка нерідко стримує стартапи, насправді має дуже хороші шанси відбутися. Досвід показує, що дане твердження – це скоріше стереотип, обумовлений нерозумінням значення слова «інноваційність», незнанням світової історії підприємництва або зайвим честолюбством.

Цей стереотип склався і на рівні країни в цілому: ступінь інноваційності у нас чомусь зазвичай вимірюється кількістю нановинаходів або виданих патентів.

Є країни, в яких такі стереотипи не домінують, наприклад в Китаї. Китайський бізнес і держава дотримуються так званої fast following strategy, сенс якої у впровадженні на своєму грунті ідей, придуманих і втілених іншими. Результат грамотного її застосування – те саме «китайське економічне диво», завдяки якому Китай впевнено увійшов до числа лідерів світової економіки, потіснивши Західну Європу і США.

Ідея, складова основа нового бізнесу, сама по собі може бути не нова, і це, як це не парадоксально, не позбавляє її інноваційності. Вона може виявитися новою, наприклад, саме для вашого локального ринку. Півтора роки тому ми відкрили перший спеціалізований онлайн магазин взуття в нашій країні. Тоді ніхто не вірив, що українські жінки будуть купувати взуття через Інтернет (як це роблять люди в усьому світі). Сьогодні у цього магазину більше 100 тисяч покупців і близько 80 тисяч відправлених замовлень. Запропонувати вітчизняному споживачеві новий продукт або сервіс, який буде користуватися попитом, полегшить йому життя або зробить його більш насиченим: це інновація. Зробити невелику маркетингову революцію, яка дозволить перевести вже давно відомий на ринку продукт в новий ціновий сегмент, – це теж інновація.

Ні для кого не секрет, що джерелом ідей для маси вітчизняних інтернет-стартапів послужили давно працюючі західні аналоги, адаптовані до наших особливостей. Однак від цього вони розвиваються не менш успішно. І користувачі інтернету, які отримують завдяки таким проектам додаткові можливості, яких вони раніше були позбавлені, навряд чи замислюються про «вторинності» і «неоригінальності». Та й в онлайн бізнесі подібних прикладів теж маса.

Але є й інше розуміння новизни: робити те ж саме, що багато інших, але інакше: краще, ефективніше, якісніше і т.п. Зробити прорив в маркетингу, управлінні.

У кінцевому рахунку ваше чистолюбство теж не постраждає, якщо ви будете не першим, але успішним. Якщо ви думаєте, що Марк Цукерберг – перший, хто винайшов соціальну мережу, ви помиляєтеся. За багато років до Facebook з’явилася SixDegrees.com. Це була соціальна мережа з оригінальною ідеєю: кожен з нас знаходиться на відстані шести рукостискань від іншої людини. На жаль, в 1997 році люди ще не були готові оцінити переваги соціальних мереж. Послідовники виявилися успішнішими.

А чи знає хто-небудь з вас про компанію LetsBuyIt.com? Цей проект був першим сервісом групових покупок на зразок Groupon, але він не зумів розвинутися в популярний і прибутковий проект. А ось його послідовники зуміли. Тому про Groupon знають всі, а про LetsBuyIt – ніхто.

Будучи «послідовником», ви зможете істотно скоротити час підготовки до старту. Витратьте дорогоцінний час не на розробку абстрактної ідеї, а на вивчення нових можливостей вже існуючого продукту, сервісу або бізнес-моделі. Тим більше хтось до вас вже набив всі шишки і протоптав дорогу, вам не потрібно робити це ще раз. Ваше завдання – не повторювати помилок і знайти спосіб удосконалити те, що вже зроблено до вас.

До того ж розробка і запуск нового продукту тягне за собою необхідність освіти ринку, привчання до нього споживачів, а значить, це великі додаткові витрати на рекламу, маркетинг і т.д. Вони не завжди під силу починаючим підприємцям.

Будучи послідовником, а не першопрохідцем, вам заздалегідь будуть відомі всі вдалі і, що ще важливіше, невдалі повороти в долі попередників. Ви можете сміливо стелити соломку в небезпечних місцях і переходити прірву по вузькому містку. У цій ситуації у вас свідомо більше шансів правильно оцінити «масштаб лиха» і передбачити можливі ризики. Але найважливіше – ви набагато чіткіше зможете бачити перспективу, так як орієнтуєтеся на продукт або бізнес-модель, яка вже працює і вже успішна.

Оскільки у вас вже є розуміння «вузьких місць» і бар’єрів, що заважають розвитку якоїсь ідеї, ви зможете виправляти всі недоліки, пробуючи нові, ще не використані тактики і стратегії. Звичка – велика сила ринку. Покупець, який звик до конкретного продукту або послуги, з набагато більшим задоволенням спробує покращений варіант того, до чого він звик, ніж щось принципово нове.

На користь вибору справи, апробованої світовою практикою, говорить і той факт, що вони вже зарекомендували себе як затребувані ринком і здатні приносити гроші. А це – відповідь на питання про життєздатність та фінансову перспективність ідеї, яке потенційні інвестори, наприклад на українському бізнес форумі, теж вам обов’язково зададуть.

Чистолюбство ваше при цьому теж не постраждає: бути послідовником на новому ринку – це теж «першість». Тут ви – перші.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика