ЕКОНОМІЧНІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Завод за $ 4 млн: хто і навіщо купив Керченський судноремонтний?

керченський-судноремонтнийТОВ «Ювас-Транс» провело операцію з Фондом державного майна (ФДМ) України з викупу єдиного цілісного майнового комплексу Керченського судноремонтного заводу (КСРЗ). За підприємство, приватизаційний конкурс за яким був оголошений і проведений у грудні 2013 року, в кінці січня 2014 року в держбюджет було перераховано 30млн. грн (близько $ 4млн за актуальним на той момент офіційним курсом НБУ).

Історія роздержавлення КСРЗ досить туманна. За останні п’ять років ФДМ «продавав» Керченський судноремонтний завод не один раз. На цей раз, схоже, підприємство все ж знайшло господаря.

Приватизація «з відмовою»

Вперше Фонд держмайна виставив на продаж 98,04% акцій КСРЗ в 2011 році за 39,8 млн. грн (майже $ 5 млн). Але тоді відповідний приватизаційний конкурс скасували через відсутність заявок. Другий раз в приватизаційному відомстві спробували продати цей актив у вересні 2012 року. Аукціон показав вартість заводу в 35 млн. грн, його переможцем стало виробничо-комерційне підприємство «Мерлін-2″ (як стверджують керченські ЗМІ, основний напрямок діяльності «Мерліну-2″ – виробництво меблів), яка внесла 10% вартості підприємства. Ці близько 3,5 млн грн, за даними місцевих мас-медіа, були спрямовані на погашення заробітної плати робітникам КСРЗ.

Договір купівлі-продажу між ФДМ і «Мерлін-2″ був підписаний через півроку, 28 лютого 2013 року. Цей час знадобився на оформлення необхідних документів. Проте завершення тієї угоди зупинилося з дивних причин. До 8 травня 2013 компанія «Мерлін-2″ повинна була внести по ній 31 млн грн плюс ПДВ. Але не внесла, і договір купівлі-продажу розірвали.

Цікаво, що «Мерлін-2″ був зареєстрований в Україні безпосередньо перед торгами (за 20 днів), втім, як і інша компанія, яка брала в них участь. Угледіти за такими претендентами досвід у сфері судноремонту (що було обов’язковою умовою участі в конкурсі) можна, але хіба що при великому старанні … .

Третю і швидше за все останню спробу роздержавлення Керченської СРЗ, по якій підприємство відійшло «Ювас-Трансу», можна назвати «знижковою». Грудневий конкурс по активу оголосили зі стартових 30млн. грн – майже на 10 млн грн нижче, ніж первісна ціна на завод, заявлена Фондом у 2011 році.

Власниками ТОВ «Ювас-Транс» зі статутним капіталом 60 млн грн, за даними ІА «Інтерфакс-Україна», виступають керівник компанії Ярослав Народицький (65%), а також Анатолій Народицький (25%) і Олег Васенко (10%). Серед видів діяльності компанії в інформації на її сайті зазначено експедирування вантажів, агентування суден, доставка на них продуктів харчування, суднового постачання і устаткування. Чистий дохід «Ювас-Транс» у 2012 році скоротився в 3,8 рази – до 6,28 млн грн, тоді як чистий збиток зріс в 3,8 рази – до 1,34 млн грн. Показники за 2013 компанія поки не оголошувала.

Зарплатний «бонус»

За умовами цієї приватизації, поточну заборгованість КСРЗ по заробітній платі «Ювас-Транс» зобов’язаний погасити в найкоротші терміни. І треба сказати, що таке формулювання – не випадковість. За різними відомостями, заборгованість підприємства по зарплатах перед своїм персоналом – від 4 до 8 млн грн. Останній пікет з цього приводу працівники підприємства провели в жовтні минулого року. Предметом невдоволення стала діяльність двох фірм, які орендують судноремонтні потужності підприємства за договором, укладеним з попереднім його керівництвом.

«Гроші за ремонт суден приватники отримали, але з заводом не розрахувалися», – заявив на мітингу в.о. директора заводу Владислав Рассулов. За даними КСРЗ, за підсумками дев’яти місяців 2013 його балансовий збиток становив 2,4млн. грн при обсязі реалізації 13 млн.  грн і вартості активів 36млн.  грн. Кредиторська заборгованість за той же період склала 35,5 млн. грн, дебіторська – 3,5 млн. грн.

У прес-службі «Ювас-Трансу» журналісту Delo.UA повідомили, що «вже почалися погашення боргів по заробітних платах». Підтвердити цю інформацію на самій Керченській СРЗ не вдалося – телефони підприємства, номери яких вказані на його веб-сайті, кілька днів поспіль не відповідали.

«Приватні» перспективи

«Враховуючи той факт, що КСРЗ відноситься до тієї ж галузі, що і« Ювас-Транс », то, ймовірно, в перспективі власники спробують зміцнити свої позиції на ринку», – припускає директор аналітичного департаменту Pro-Consulting Олександр Соколов. Він не виключає, що завод при новому власнику складе конкуренцію іншим підприємствам суднобудівної галузі.

«Модернізація та переоснащення основних виробничих фондів вимагає значних коштів, про залучення яких ТОВ« Ювас-Транс »веде переговори з Ощадбанком Росії в Україні. Для того щоб вивести Керченський судноремонтний завод на новий рівень, потрібно відновити паспортні глибини докової ями для відновлення можливості ремонту суден морського і змішаного типів, а також буксир «Ельтиген» потужністю 1200 л. с. »- говорять в компанії.

У програмі модернізації також позначені капітальний ремонт плавдоку № 33 для пред’явлення на клас Регістра, ремонт офісних та складських приміщень під подальшу здачу в оренду, споруда сліп-системи для малотоннажного флоту. «Обсяг інвестицій до 2018 року складе більше 52 млн грн, з яких понад 46 млн грн – залучені засоби. Це дозволить в 2018 році досягти рівня виробництва продукції вартістю понад 74 млн грн », – стверджують в« Ювас-Трансі ».

Хоча плани компанії щодо Керченського судноремонтного і виглядають привабливими, галузеві експерти стверджують, що в кризовий період досягти таких результатів буде дуже важко. Джерело Delo.UA в асоціації «Укрсудпром» говорить, що зараз судноремонтом в нашій країні займаються в тому числі і всі суднобудівні заводи. За рейтингом «Морських бізнес-новин України» у 2012 році підприємство зайняло останнє місце серед десяти суднобудівних компаній країни. «ДП« КСРЗ »останні три роки працювало собі на збиток. Загальна сума збитків за період з липня 2010 по червень 2012 рік склав 11 млн грн », – вказували укладачі цього рейтингу.

«Галузь переживає непростий період. Конкурувати в таких умовах для КСРЗ дуже непросто », – стверджує наше джерело в галузевій асоціації. І припускає, що після закінчення деякого часу завод попросту «перетворять» в приватний портовий комплекс в Керчі.

 

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика