ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon 8 винаходів, які вбили бізнес конкурентів

бізнесВидатний філософ і економіст XX століття Йозеф Шумпетер у своїй фундаментальній праці «Капіталізм, соціалізм і демократія» ввів термін «творче руйнування». Так він назвав процес трансформації ринкової економіки.

Слово «творче» надає «руйнуванню» позитивного значення, не зважаючи на те, що багато людей програють від цього процесу, втрачають роботу або розоряються. Більшість, звичайно, виграє: трудові ресурси і капітали йдуть у більш сучасні та продуктивні галузі. Так, замість гужового транспорту з’явилися автомобілі, замість ручок із пером з’явилися кулькові, місце друкарських машинок зайняли комп’ютери. Перед читачем 8 сучасних винаходів, які вбили бізнес конкурентів, однак зробили ще один крок по шляху технічного прогресу.

1. iPod

iPod – музичний плеєр, створений компанією Apple у 2001 році. До його випуску найпопулярнішим плеєром був Sony Walkman. Користувачам потрібно було купувати аудіокасети, обмежені 90 хвилинами.

Новий плеєр від Apple зміг «стиснути» музичний формат і сам пристрій до розмірів пластикової картки. Деякі моделі плеєрів, наприклад iPod Classic 160 Гб, можуть програвати музику до 50 днів. iPod зміг змінити сам формат виробництва компактних програвачів, убивши бізнес конкурентів «касетником» і багато в чому CD-дисків.

2. Amazon Kindle

Найбільший у світі інтернет-магазин Amazon.com відрапортував, що вже наприкінці 2010 р. продав більше електронних книг, ніж їх паперових аналогів. А популярність «читанки» Amazon Kindle каже про масовий перехід споживачів до електронних книг.

Нескладно здогадатися, чому рідер став таким популярним. З настільки маленькою вагою і розміром Kindle може зберігати до 3 тис. книг. І це безперечна перевага. Можна з упевненістю сказати, що електронні книжки роблять видавничий ринок дедалі вужчим.

3. E-mail

Електронна пошта стала просто невід’ємною частиною нашого життя. Писати лист ручкою, купувати конверт, марки, потім шукати поштову скриньку, а потім чекати, коли лист дійде до адресата – все це займає дуже багато часу. Відправити ж лист за e-mail займає не більше ніж хвилину.

Згідно з підрахунками National Bureau of Economic Research, починаючи з 2007 року державна компанія US Postal Service ураз почала зазнавати збитків і тепер працює собі в мінус.

4. iPhone

Смартфон від Apple визнаний революційним винаходом. Звичайні мобільні телефони не володіють такою кількістю функцій, як їх конкуренти – смартфони, особливо «яблучний» iPhone. Крім можливості знімати фото, відео, слухати музику, а також сидіти в інтернеті, головна гордість Apple – величезне число додатків. Телефон настільки популярний, що його нова модель iPhone 5, показ якої відбувся в Сан-Франциско 12 вересня, був розкуплений на замовлення всього за 1 годину.

5. Digital Word Processors

Старше покоління ще пам’ятає уривчасті звуки друкарської машинки. Протягом багатьох років це був пристрій для тих, кому було необхідно представити акуратний і упорядкований текст, будь то в курсовій роботі, діловий лист або резюме.

У 1970-х рр.. був винайдений перший прообраз клавіатури. Але тоді вони не становили загрози друкарським машинам. Однак через 10 років з’явилася програма Multi-Tool Word – майбутня Microsoft Word.

У 2009 р. корпорація Білла Гейтса заявила, що програмою Microsoft Office користуються близько 500 млн осіб, у той час як нещодавно було оголошено про випуск останніх 500 друкарських машинок.

6.Computer-Generated Imagery (CGI)

Протягом десятиліть спецефекти у кіно створювалися вручну. Часом це становило небезпеку для життя, коли виконувалися небезпечні каскадерські трюки з використанням піротехніки.

Ситуація змінилася кардинальним чином із появою комп’ютерної графіки Computer-Generated Imagery. Фільм 1991 р. «Термінатор-2» був першим прикладом комп’ютерних спецефектів, наступним кроком став «Парк юрського періоду» 1993 р. Сьогодні вже складно уявити кіно без спецефектів. А ручні роботи створення гарних кадрів відходять у минуле.

7. Онлайн-торгівля

Звичайний шопінг починає відходити в минуле. У міру поширення Інтернету покупцям не потрібно виходити з дому за покупками: знайти потрібний товар можна зайшовши в интернет магазин bosch, зробивши усього декілька натискань клавіатурною мишею. Такий спосіб шопінгу значно скорочує витрати і відповідно зменшує ціну товарів.

8. Онлайн-агентства подорожей

Традиційні агентства подорожей також йдуть із ринку. На їх місце приходить глобальна мережа. Тепер, щоб полетіти в інше місто або країну, не потрібно окремо купувати паперовий авіаквиток – досить електронного. Такі сервіси, як Kayak, Expedia, Booking, стали неймовірно успішними. Адже за їх допомогою можна самому вибрати маршрут, час і готель без допомоги посередників. У липні 2006 року 70 млн користувачів мережі робили замовлення через онлайн-сервіси подорожей. А у 2008 році Expedia відзвітувала про прибуток у $ 3 млрд – зовсім скромний результат.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика