ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Україна починає «євроремонт» доріг

Дороги та податкиМодернізація автотрас – важлива складова «євроремонту» країни. Справа у ключових транспортних потоках ЄС, що проходять через Україну: танки на наших дорогах, звичайно, вже не застрягають, але і до цивілізованих стандартів далеко.

Старт «капремонту» міських трас дав президент. Розпочнеться він із наступного року, і Кабмін вже затвердив цільову програму для доріг загального розвитку «2013 – 2018». За прогнозами, обсяг її фінансування вкладеться в рекордні для країни 214,034 мільярда гривень. Зараз «Укравтодор» отримує до 20 мільярдів на рік.

Бюджетних грошей буде більш ніж половина, решта профінансують міжнародні організації та інвестори. На неймовірну, за українськими мірками, суму планують побудувати і реконструювати (читай – замінити) 1,6 тис. кілометрів полотна і відремонтувати ще 25 тис. км. У самому держагентстві програму вважають прогресивною – напевно, тому, що самі є її розробниками.

«Програму підготував “Укравтодор”, суму в 214,034 млрд. грн. ми вважаємо прийнятною для забезпечення поставлених завдань. Важливо, щоб ці кошти вдалося віднайти», – відповів «Погляду» радник по взаємодії зі ЗМІ та роботи з громадськістю Сергій Левицький.

Закордон нам допоможе

Східна Європа побудувала значну частину своїх доріг за рахунок грошей ЄС. Була реалізована так звана програма «Вирівнювання», у результаті якої інфраструктуру нових членів ЄС «підтягнули» до старих. Правда, доступ до цих коштів можливий тільки у разі повноцінного членства. Договір про асоціацію може мати непрямий вплив: зросте вантажообіг з ЄС, інвесторам стануть цікаві вкладення.

Запитання руба

Ціна

Середня вартість 1 км дороги в Україні – 40 млн грн. У Британії – 84 млн грн (в еквіваленті), у Німеччині – 102 млн грн, в Австрії – 285 млн.

«Не потрібно порівнювати себе з Європою за допомогою цифр, але потрібно вводити “гарантійне будівництво”: компанія-підрядник повинна зобов’язатися підтримувати дорогу в належному стані на певний період».

Ідеал

«Завдання “Укравтодору”: забезпечити баланс між дуже дорогими та хорошими – і дешевими, але не дуже якісними дорогами. Краще взяти за зразок трасу Київ-Чоп. У неї європейська якість: три шари асфальтобетону на цементопіщаній суміші та щебені, сучасна система дренажу, товщина покриття 80-90 см».

На місцях

Місцеві траси на кшталт «Тернопіль-Львів» та «Маріуполь-Миколаїв» – справжній «головний біль» автолюбителів.

«Ключова ідея реформи – відремонтувати і траси місцевого значення. Причому, передати їх на баланс місцевим органам влади. Там повинні отримати не тільки відповідальність, а й можливість розвивати дороги».

Перевантажитися

Покриття псують вантажівки. Знизити навантаження на траси не вдається.

«Нинішні дороги будувалися з розрахунку навантаження на вісь у 10 тонн. Але ця цифра у півтора рази більша – машини стали важчими. Потрібно встановити жорсткий контроль, поставити автоматичні ваги хоча б на митних пунктах – проблема зменшиться».

Оплата за проїзд

У країнах ЄС – звичайна справа, у нас – лякало для водіїв.

«Вводити платні дороги можна лише за наявності альтернативних, безкоштовних. І то тільки на тих ділянках, де велике навантаження по пасажиро- і вантажопотоку».

Думка експерта

«Але складно зрозуміти, що можна побудувати на таку захмарну, за українськими мірками, суму. І немає гарантій, що працьовиті підрядники не рознесуть гроші по своїх «засіках», зробивши, за звичаєм, дороги на один-два місяці». Ці проблеми оцінив директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика