ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Скільки можна заробити на створенні приватного веб-сайту?

розробка сайтів ТернопільНа думку експертів, нинішню прибутковість веб-сайтів можна порівняти з доходами від нерухомості в пору спекулятивного зростання цього ринку. Але, на відміну від нерухомості реальної, інтернет-нерухомість росте в ціні не завдяки чиїмось підступам або корпоративним «змовам». Просто за вікном XXI століття. І традиційні інструменти інвестування – земля, нерухомість, депозити, акції, ПІФи – поповнюються новими можливостями, які пропонуються високими технологіями.

Перед охочими заробити відкриваються нові горизонти. Віртуальні. Опитані фахівці hi-tech-ринку стверджували: вклавши cьогодні близько $ 3 тис. на приватний веб-сайт, через рік (зрозуміло, приклавши відповідні зусилля) можна отримати стабільний дохід на рівні $ 800, а при перепродажі – до $ 15 тис. Чи може таке бути? Ми з’ясовували всі нюанси такого незвичайного (поки) способу вкладення коштів.

Гроші і праця

На сьогодні інтернет-аудиторія нашої країни, за даними TNS Ukraine, – близько 20 млн осіб. Результат, прямо скажемо, незавидний, десь на рівні бананових республік, проте темпи зростання кількості користувачів (за даними того ж джерела) – 75% щорічно. Пропорційно зростанню кількості користувачів росте і об’єм ринку інтернет-реклами. Тепер навіть великі транснаціональні компанії перестали обмежуватися такою банальщиною, як білл-борди або ТБ-ролики. Рекламодавці вже цілком дозріли до того, щоб віддавати свої гроші за нові види реклами, зокрема, за інтернет-просування. Звичайно, левова частка витрачених на рекламу в інтернеті коштів дістається крупним комерційним проектам – онлайн-газетам, розважальним порталам, файлообменникам. Ці інтернет-ресурси обслуговує, як правило, ціла команда фахівців: журналісти, редактори, адміністратори. По суті, від друкованих періодичних видань ці професійні проекти нічим не відрізняються. Реклама на таких сайтах коштує на рівні провідних друкованих видань. Так, за тижневий показ банера на головній сторінці під шапкою великі портали просять близько $ 17 000.

При цьому примітно, що рекламодавців в принципі цікавлять будь-які ресурси, відвідуваність яких перевищує 1000 осіб на день. Але це сьогодні – далеко не прерогатива тільки лише корпоративних інтернет-ресурсів. Якщо ще кілька років тому подібна відвідуваність була лише у профі-проектів, то сьогодні, з зростанням інтернет-аудиторії, подібними результатами можуть похвалитися і приватні проекти. Зокрема, веб-сайти, які створювалися колись не заради заробітку, а просто заради задоволення, для самовираження окремих громадян, з веб-дизайном ніяк не пов’язаних. Як правило, хобі-сайти – це інформаційно-пізнавальні проекти з самою різною тематикою. Найбільш популярні на сьогоднішній день веб-сайти з інформацією про нерухомість, про автомобілі, техніку, медицину. На них можна прочитати корисну статтю, поставити запитання фахівцям, які спілкуються на форумі, почитати новини. Також користуються все більшою популярністю аматорські файлообмінники. Господар такого ресурсу розміщує на ньому музику, фотографії, ігри, книги в електронному вигляді і т.д., ну, а всі бажаючі заходять і викачують бажаний контент.

Саме про створення подібних ресурсів ми б і радили задуматися охочим заробити на веб-сайті. Якщо вибирати між інформаційними веб-сайтами і файлообмінниками – більш перспективними є інформаційні веб-сайти. Тут конкуренція слабша. Правда, для того, щоб створити інформаційний ресурс, потрібно самому бути експертом в тематиці ресурсу. По-перше, тільки в такому випадку ви зможете наповнити ресурс цікавим контентом. А по-друге – процес створення буде набагато цікавіший, якщо тематика буде вас захоплювати. Так що тематика веб-сайту по можливості повинна співпадати з вашими інтересами.

З грошових вкладень знадобиться лише сума на покупку доменного імені і оплату хостингу, на створення сайтів в Києві і на його підтримку. В основному ж вкладати доведеться час. «Спочатку я і мій партнер декілька місяців сиділи над проектом по дві години кожен день, плюс цілими днями по вихідним. Потім потреба просиджувати вихідні відпала, і ще десь два місяці доводилося витрачати просто по дві години кожен день. Сьогодні ж ми витрачаємо по півгодини кожен, раз на три дні, і цього більш ніж достатньо», – розповідає Євген Соболь, творець відомого ресурсу. Час, який ви будете витрачати на веб-сайт, – це час на написання / копіювання тематичних статей, відповіді на питання, спілкування у форумі.

Заробіток в мережі

Як тільки відвідуваність ресурсу перевищить 1000 чоловік в день – на ньому вже можна нормально заробляти, продаючи рекламу. В принципі, бар’єр в 1000 чоловік вельми умовний. Так, наприклад, на вузькоспеціалізованому веб-сайті заробити буде можна вже десь з 300 чоловік в день. Інтернет-рекламу ділять на два види: медійну і контекстну. Останній варіант – ви вішаєте собі на сайт спеціальний блок, пропонований вам такими порталами, як Google, Yandex, Бігун. У цьому блоці будуть постійно з’являтися різного роду посилання на інші сайти. Якщо відвідувач вашого ресурсу робить клік по цих посиланнях – вам капає близько $ 0,1. Знову ж, взявши все дуже усереднено, на контекстній рекламі можна заробити близько $ 80/міс. Заробіток почнеться відразу ж після створення порталу. Повісив собі блок – і нехай відвідувачі клацають. Правда, гроші – мізерні.

Медійна реклама – це банери і посилання з вашого сайту на інші, які купили у вас рекламу сайту. Така собі інтернет-наружка. За великий банер під шапкою власник порталу з відвідуваністю 1000 чоловік в день може просити близько $ 100 на тиждень. У середньому дохід від медійної реклами з подібного сайту складе близько $ 700/міс. Пошук рекламодавців для медійної реклами – окрема розмова. В принципі, можна спробувати продавати її самому. Але, знову ж, на це потрібен час. Враховуючи зайнятість творця ресурсу на основній роботі, плюс час, витрачений на розкручування веб-сайту, – ми б не радили займатися подібним особисто. Краще вдатися до послуг професійних продавців – рекламних агентств. Співпрацювати з ними досить просто. Робите найпростішу презентацію проекту в PowerPoint і відправляєте на адреси агентства. Вони, в свою чергу, або погоджуються з умовами, або пропонують свої. Зазвичай агентства просять близько 25-35% від реальної вартості. Отже ресурс з відвідуваністю в 1000 користувачів даватиме вам стабільно близько $ 500/міс.

Бажаючим отримати дивіденди від вкладених грошей і сил одразу ми радимо продати ресурс. Запросити за власне творіння у потенційних покупців сьогодні можна близько $ 15 тис., якщо на ньому вже продається реклама, і близько $ 5 тис., якщо реклама не продається. Знову ж, для продажу ресурсу краще звернутися до сторонніх фахівців – бірж веб-сайтів. Подається заявка на біржі веб-сайтів – і ресурс виставлений. Якщо ціну своєму віртуальному створінню ви не можете назначити, то на біржі можна замовити за $ 5-10 оцінку ресурсу.

«Ми оцінюємо цінність ресурсу в основному виходячи з двох чинників: відвідуваності і по аудиторії. У рідкісних випадках – за технічними характеристиками веб-сайту, – розповідає Андрій Ловберг, творець біржі сайтів Sitesale. – Сьогодні угод в Україні відбувається небагато, близько 3-4 в місяць. Іноді продукт купують відразу ж після виставлення його на торги, а іноді покупця доводиться чекати кілька місяців. Бажаючим продати ресурс ми радимо не поспішати і не зневірятися, якщо веб-сайт відразу ж не продався. Покупець рано чи пізно прийде, і ресурс буде придбаний за ринковою ціною».

Оцінити веб-сайт творець може і самостійно. Для цього потрібно підрахувати, яким буде дохід від реклами протягом 1-1,5 року.

Веб-сайт: розкрутити по повній

Щоб продати веб-сайт подорожче або почати продавати рекламу швидше – його потрібно розкручувати. Саме від розкрутки залежатиме відвідуваність вашого ресурсу і, відповідно, – ваш прибуток. Починати капіталізацію веб-сайту потрібно вже на етапі його створення. Називається цей процес оптимізацією. Він робиться для того, щоб пошуковик (Google, Yandex, Rambler) щонайшвидше знайшов сайт і поставив його якомога вище при пошукових запитах. В принципі, якщо веб-сайт робить грамотний програміст, – він все зробить сам. Якщо ж програміст «зелений» – доведеться заплатити ще від $ 300 спеціальним агентствам, які займаються оптимізацією.

Все перераховане вище впливатиме на позицію веб-сайту при пошукових запитах. Але можна привести на ресурс користувачів і не через пошуковики. Для цього потрібно купувати посилання у більш розкручених ресурсів, спамити форуми, дошки оголошень. Дуже сприяє розкручуванню наявність інтерактивних сервісів, таких як відповіді на питання відвідувачів, проведення різних конкурсів з подальшими призами. Також ресурс можна підтримувати і рекламою в офлайні: роздавати флаєри, вішати оголошення і т.д. В принципі, вся реклама, яка веде на веб-сайт відвідувачів, безпосередньо забезпечить відвідуваність лише тимчасово, тому порада – застосовувати її лише на початковому етапі, коли потрібно просто заявити про проект. Надалі краще зосередитися на просуванні ресурсу в пошукових системах. Тому що це забезпечить стабільний потік користувачів на ваш ресурс.

Деякі фахівці пророкують смерть аматорським інтернет-сайтам вже через три-чотири роки. Мовляв, поки що медіа-холдинги в основному займаються онлайн-газетами і порталами, і хобі-сайти не «чіпляють», але із зростанням інтернет-аудиторії медіагігантів зацікавить і любительський шматок пирога. Відповідно, хобі-сайти будуть або скуплені, або просто розчавлені. Ми розділяємо протилежну точку зору. Досвід такої розвиненої в плані інтернету країни, як США, показує, що любителі зможуть заробляти в інтернеті і далі. Причому дуже хороші гроші. Але для того, щоб той чи інший проект «вистрілив», буде потрібна яскрава ідея. Так, наприклад, нещодавно інтернет-спільнота схвилювало різке зростання «цукрових» блогів, створених рядовим американським подружжям за прізвищем Shugar. На блозі, який був запущений два роки тому, американки повинні були обговорювати моду, фітнес, гумор і т.д. Ось такий попсовий інтернет-лікнеп, який несподівано припав до душі величезній аудиторії молодих забезпечених дам. У результаті сьогодні в проекті працюють близько 30 журналістів, редакторів, а прибутковість від реклами становить близько $ 5 млн на рік! Так що креативним людям завжди знайдеться місце в інтернеті. І чим більш розвинутою буде Мережа – тим більше буде там місця.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика