ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Розробка франчайзингового проекту: сім основних кроків

ФранчайзингНа сьогоднішній день більшість успішних компаній вибирають франчайзинговий проект, як спосіб розширення, боротьби з конкуренцією в конкретній області. Також він може допомогти утримати, зміцнити і підвищити позиції. Саме франчайзинговий проект може посприяти освоєнню нових територій, зростанню популярності даної компанії, причому витрати при цьому виявляються порівняно невеликі.

Більш досвідчені компанії в цьому плані вже не задаються питаннями з приводу розробки самого проекту. Але новачкам доводиться не так легко. Часом виникає просте запитання: «А з чого взагалі варто почати розробку проекту франчайзингу?» Фахівці в даній області вивели сім основних кроків, нескладний алгоритм, якого рекомендується дотримуватися, щоб уникнути помилок (а вони згодом можуть вилитися в серйозні проблеми для компанії-франчайзера або самого франчайзі, що в будь-якому випадку неприйнятно).

Найпершим пунктом при розробці проекту повинно стати грамотне формулювання торгової пропозиції. Адже потенційні партнери, як правило, задаються питанням: «А чому я повинен придбати франшизу саме цієї компанії, а не іншої? Чим вона відрізняється від інших?» На ці та багато подібних питань потрібно відповісти точно. І формулювання цих відповідей слід представити у формі презентаційного матеріалу. Все має бути наочно представлено.

А наступним кроком має стати проведення внутрішнього аудиту компанії. Його результати мають стати відповіддю на питання: «А чи готове саме підприємство на сьогоднішній день до такого серйозного кроку?» І підкріплюватися все це повинно правовстановлюючими документами на дану торговельну марку, структурованою регламентованою документацією. Персонал компанії-франчайзера повинен мати такий рівень кваліфікації, який дозволив би їм грамотно розробити і вести проект.

Після цього керівникові потрібно подумати, а потім і розробити модель франчайзингового проекту: що з цього має вийти, права та обов’язки сторін договору, статус партнера-франчайзі, паушальний внесок і роялті за франшизою і тому подібні нюанси.

Після того, як були визначені, опрацьовані та втілені (якоюсь мірою) вищеописані пункти, майбутньому франчайзеру слід продумати і скласти єдиний особливий документ – регламент ділових взаємин між франчайзером і франчайзі.

Проектом повинна займатися спеціально створена команда. Для кожного її учасника повинні бути визначені обов’язки, певна область роботи. Посадова інструкція – обов’язкова.

Звичайно, коли продається франшиза між франчайзером та франчайзі повинен бути укладений (підписаний) договір комерційної концесії. Його теж слід ретельно опрацювати, підготувати на належному рівні.

Залишається ще один крок, який дозволить оцінити всю виконану роботу з розробки франчайзингового плану – конкретна практика. Краще відпрацювати цей проект з кількома партнерами. Якщо при цьому будуть виявлені які-небудь недоліки, їх потрібно усунути.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика