ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Бізнес по роздрібному продажу спотривних товарів стрімко розвивається

продаж спотривних товарівПройшли часи, коли через незадоволений попит будь-який новий магазин спорттоварів гарантовано приносив прибуток. Кількість спортивних магазинів в Києві дійшла до позначки, після якої починається жорстка конкуренція.

Зараз у столиці близько 400 магазинів і магазинчиків, які будують свій бізнес на продажі екіпіровки, обладнання та аксесуарів для спорту.  Але серйозних гравців у цьому секторі не набереться й десятка.  Мультибрендових роздрібних мереж, які налічують від чотирьох до восьми магазинів, у столиці збудували шість компаній.  Ця шістка і контролює приблизно 50% обороту спорттоварів.  За різними оцінками, загальний обсяг спортивного рітейлу становить, з урахуванням сірого імпорту, від $200 до $400 млн на рік.

До недавнього часу бізнес компаній, які поділяють ці гроші між собою, розвивався в умовах відносно невеликої конкуренції.  Тепер ситуація змінилася.

Багато хто з мереж найближчим часом можуть закритися через загострення конкуренції. З’являється відчуття того, що ринок на межі насичення. Про такі передчуття раптом разом заговорили керівники спортивних мереж.

Перша ластівка

Перші ознаки насичення попиту в спортивній роздробі випробували на собі в цьому році і менеджери монобрендових магазинів.

category=29&brand=NikeНа заході фірмові магазини таких компаній, як Nike, Reebok, Adidas – швидше метод підтримки марки, ніж комерційне підприємство.  Найбільші з мереж спортивного рітейлу в Європі – мультибрендові InterSport, Sport2000 і Decathlon.  Річний оборот швейцарської компанії InterSport (4700 магазинів в 25 країнах Європи) склав у 2000 році близько $ 6 млрд.

Зниження ефективності фірмових мереж зовсім не свідчить про падіння популярності цих марок.  За даними дослідницької компанії “РОМІР”, обізнаність споживачів про Adidas, Nike і Reebok досі вище, ніж про інших спортивні бренди.

Справа тут в іншому: українські компанії, які продають товари відразу декількох марок, стали сильнішими.

Магнітна аномалія

У фірмових магазинів, втім, ще є можливість взяти реванш.  Тим більше що життя мультибрендових мереж ускладнюється.

“Цього року конкуренція стала значно жорсткішою, – констатує Валерій Єрмаков, директор мережі “Спорт-Сіті”.  – На перший план виходить ціновий фактор”.

Про те ж говорять і менеджери інших мереж. Предметом конкурентної боротьби між мережами стає розташування магазинів.  Спортивні мережі вперше замислюються про такі речі, як під’їзні шляхи та наявність парковки.

Найкращі позиції в цьому сенсі мають магазини, розташовані в крупних торгових центрах.  Однак мало хто з мультибрендових мереж здатний потягнути орендні ставки в таких центрах.  І навіть для тих компаній, яким ставки оренди все ж по кишені, місця в торгових центрах може не вистачити: для власників торгових площ найбільш переважними спортивними орендарями є монобрендові рітейлери.  Так що боротьба між фірмовими і мультибрендовими магазинами ще не завершена.

Споживач тікає

Два конкуруючих табори спортивних рітейлерів відчувають до того ж і тиск ззовні.  Мережам спортивних магазинів доводиться конкурувати з магазинами, що продають молодіжний одяг.  За даними досліджень компанії “Рібок – Україна”, лише 20% продукції, яка купується в її магазинах використовується для занять спортом.  Решту 80% товару споживачі купують як модні речі.

Багато компаній, що спеціалізуються на повсякденному одязі, починають запускати у виробництво колекції з орієнтацією на спортивний стиль. “Спортивний одяг, який ми продаємо, в ряді випадків перетинається з асортиментом неспеціалізованих магазинів”, – визнає глава “Спорт-Сіті” Валерій Єрмаков.

Спортивні рітейлери вважають цю проблему настільки серйозною, що багато з них задумалися про те, як діяти далі.  Чи варто інвестувати кошти в нарощування мереж?  Можливо, треба зупинитися і працювати далі з магазинами, які вже є?

Сумніви торговців призвели до зростання попиту на дослідження ринку спортивних товарів.

Ще одна потенційна загроза для спортивної роздробу виходить за кордону.  Великі іноземні мережі в тій чи іншій формі вже заявили про свої плани приходу до України.

Майбутня експансія великих міжнародних гравців на український ринок спортивного рітейлу викликає побоювання і у власників інших мереж.  Зараз, кажуть вони, необхідно наростити м’язи, щоб конкурувати з іноземцями на рівних.  Саме сьогодні відбувається становлення ключових гравців, які зуміють вижити.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика