ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Значення аналізу конкурентного середовища для підприємства

бізнесДля будь-якого бізнесу, що розвивається має значення діяльність конкурентів. Кожна розпочата компанією дія тягне відповідні дії інших підприємств, що працюють в даній сфері, чи це буде виробництво чи розповсюдження будь-яких товарів або послуг. У даній статті відзначимо суть і важливість систематичного проведення підприємством аналізу конкурентного середовища. Крім аналізу конкурентного середовища необхідно також звернутися в компанію, яка надає послуги ведення бухгалтерського обліку.

Дослідження є для фірми ефективним методом отримання докладної інформації про стан ринку, в якому дана компанія функціонує. Даний процес можна умовно поділити на кілька поетапних стадій, тобто ідентифікації конкурентів, оцінки конкурентних сил, їх переваг та пошуку перспективних напрямків для розвитку бізнесу. Наприклад, підприємство займається сертифікацією продукції, інформація про цю послугу знаходиться на сайте компании. Конкурентами даної компанії є ті компанії, що надають аналогічну послугу. На стадії ідентифікації важливо вибрати фірми, що займають чималі частки аналізованого ринку, тобто є серйозними конкурентами. У якості джерела для отримання вищезазначеної інформації можна використовувати телефонні довідники, інтернет, відгуки клієнтів, рекламні проспекти і так далі. Варто вибрати кілька компаній, що найбільше з комерційними (виробничими) показниками подібні на вашу компанією.

Наступна стадія – це оцінка конкурентних потужностей. На цьому етапі варто порівняти якісні показники пропонованої ними продукції (послуги) з власною продукцією (послугами), беручи до уваги слабкі і сильні сторони кожного окремого конкурента. У нашому випадку мова йде про асортимент програмного забезпечення, його функціонал і вартості. У разі, якщо крім розробки компанія займається і розповсюдженням своєї продукції, то додатково варто проаналізувати якість сервісного обслуговування клієнтів, наявність додаткових послуг з підтримки софта і його оновлення. У цьому випадку ми говоримо про інформаційну підтримку, яка спрямована на те, щоб допомогти покупцю у виборі, установці, експлуатації, налаштуванні та оновленні програмних продуктів.

На підставі таких даних вже можна визначити слабкі та сильні сторони своїх конкурентів. Для зручності виявлені переваги і недоліки можна сформулювати в таблицю. У даній таблиці будуть перераховані всі знайдені вади і переваги кожного окремого підприємства. Якась компанія не має в достатку сертифікованих фахівців, а інша не надає консультації щодо налаштування реалізованого нею софта і так далі. Варто в таблиці врахувати якомога більше моментів, звичайно беручи в розрахунок по різних компаніях одні й ті ж параметри (цінова політика, консультаційна допомога, технічна підтримка і так далі). Проаналізувавши конкурентні сили, можна зайнятися і оцінкою конкурентних переваг. На цій стадії потрібно позначити сильні сторони свого підприємства, зіставляючи його показники з показниками кожного окремо взятого конкурента. Отримані в результаті відомості допоможуть оцінити власний потенціал щодо завоювання ринку, тобто намічених заздалегідь ніш. Додатково компанія може позначити для себе якісь нові напрямки, в яких є сенс розвивати бізнес.

За результатами схеми конкурентних переваг можна визначити пріоритетні цілі, що допоможуть у процесі ефективного розвитку підприємства і підбору тактики його позиціонування на ринку.

Звичайно залежно від сфери діяльності компанії набір характеристик, що беруться для порівняння, буде видозмінюватися, як деякі технічні моменти виявлення переваг і недоліків, але загальна концепція технології аналізу практично незмінна.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика