ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Здаємо товар на експертизу

товар на експертизуУ цій статті ми розповімо вам про перевірку якості товарів, які продаються в магазинах. Які права є у споживача, а які у продавця? Як покупець може уникнути обману, купуючи товар?

Буває так, що товари не відповідають санітарно-гігієнічним нормам, а іноді і небезпечні для здоров’я. Тому закликаємо більш уважно оглядати товар і звертати увагу на його якість.

Зазвичай необхідне проведення експертизи проданих товарів. Експертиза являє собою сукупність досліджень різних технічних властивостей товару. Її метою є визначення даних властивостей і їх порівняння з встановленими стандартами. Результат проведення експертизи – складання технічного документа (акту) з обґрунтуванням висновку про те, що матеріали відповідають стандартам.

Експертизу призначають за наявності у товару тих чи інших недоліків. Мета експертизи – виявлення присутності або відсутності недоліків товарів.

Право на купівлю товару належної якості зобов’язує продавця передати покупцеві якісний товар. У покупця є право на відшкодування заподіяної шкоди з причини продажу неякісного товару. Зазвичай в магазинах всі товари виглядають ідеально і їх якість не викликає у покупців жодних сумнівів.

Часто продавець відмовляється відповідати на претензію при ненаданні покупцем чека. Але відповідно до закону відсутність товарного, або касового чека (іноді іншого документа, який засвідчує факт купівлі) не є підставою для подальшої відмови у задоволенні пред’явлених вимог.

Якщо товар виявився бракованим, покупець зобов’язаний його прийняти на підставі претензії покупця, складеної в письмовому вигляді. Письмову претензію оформляють у 2 примірниках. У претензії покупець повинен вказати свої особисті дані (ПІБ покупця, адреса прописки), відомості про куплений товар. Також він повинен вказати, на що саме претендує: ремонт; заміну; повернення грошей. Бракований товар покупець зобов’язаний залишити у продавця, а той повинен здійснити його доставку в сервіс-центр для перевірки якості. Покупець може бути присутнім при перевірці якості купленого товару. Факт проведення перевірки відображається в акті, який повинні підписати всі особи, які беруть у ній участь.

Тепер про те, чим саме відрізняється перевірка якості товару і його експертиза? У разі проведення перевірки спочатку продавець самостійно, з використанням різних технічних засобів проводить перевірку і виносить рішення. Якщо покупець або продавець залишилися незадоволені її результатом, після цього проводять експертизу. Метою експертизи є встановлення причини появи дефекту товару (виробничий дефект, чи ушкодження з вини покупця).

Експертизі підлягають різні непродовольчі товари. До їх числа відносяться катери, мотори, автотранспортні засоби, холодильники; ПК, пральні машини. Претензії щодо повернення грошей за продані неякісні технічно складні товари можуть бути прийняті в строк 15 днів. Якщо 15 днів вже пройшли, то товар може бути прийнятий на експертизу тільки в тому випадку, якщо виявлені істотні недоліки в товарі, що ведуть до неможливості його використання протягом гарантійного терміну.

Продавець повинен провести експертизу за власний рахунок. Але в тому випадку, якщо результат експертизи покаже, що нестача з’явилася через форс-мажорні обставини, споживач має відшкодувати витрати, які пов’язані із здійсненням експертизи, у т. ч. витрати по зберіганню товару і його транспортуванню. У разі, якщо в нестачі виявиться винен виробник, магазин повинен буде задовольнити вимоги споживача.

Експертизу мають право проводити виключно експерти. По її закінченні складають висновок. У цьому висновку вказують наявність (або відсутність) недоліків товару. Також зазначається, з чиєї саме вини з’явилися недоліки – виробника або споживача. Рекомендуємо покупцеві бути присутньому особисто на експертизі, оскільки є випадки, коли відбувається змова продавців та експертних організацій, які складають неправильний висновок. У підсумку ви можете отримати висновок, де вказано, що недоліки виникли з вашої вини. У цьому випадку вам доведеться відшкодувати продавцю витрати за експертизу, транспортування і зберігання товару. Попросіть продавця письмово повідомити вас про місце і час проведення експертизи.

Ще одна порада для покупців: краще всього, якщо ви проведете експертизу в присутності експерта з вашого боку. Він повинен упевнитися в тому, що експертиза проведена правильно і висновок винесено обґрунтовано. Втім, якщо вами упущена дана можливість, а експертиза звинувачує вас у тому, що недолік товару з’явився саме з вашої вини, можна провести незалежну експертизу, при цьому можна самим вибрати експертну установу. Але дане дослідження ви повинні будете сплатити за свій рахунок. У разі ж, якщо результати другої експертизи будуть іншими, ви зможете подати позовну заяву до суду, який буде проводити свою експертизу і вирішувати, хто правий. Позов, що стосується захисту прав споживача, пред’являється за місцем проживання позивача або за місцем його знаходження; або за місцем проживання або перебування відповідача. Крім того, можна також подати позов за місцем заподіяння шкоди або виконання договору. Якщо суд визнає споживчу експертизу, продавець повинен її повністю оплатити.

Тепер про терміни розгляду спору. Терміни проведення експертиз – 10 – 20 днів. Але термін в 20 днів встановлюється тільки в тому випадку, якщо покупець вимагає замінити товар. А якщо вимога була іншою, тоді перевірка якості повинна зайняти менше часу. За порушення строків продавець повинен сплатити споживачеві неустойку (за кожну добу прострочення) у розмірі 1% від загальної вартості товару. Вартість експертизи становить, як правило, 10% від загальної вартості виробу.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика