ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Свій бізнес: як відкрити пункт прокату дитячих товарів?

прокат дитячих товарівОрганізувати по прокату дитячих речей може кожна сім’я, у якій є маленькі діти. Іграшки, коляска, ліжечко, ходунки та інші предмети меблів, які вже не потрібні і з яких дитина вже виросла, можуть стати початковим асортиментом майбутнього пункту прокату. А першими клієнтами – сусіди та друзі родини. Доходи залежать від апетитів підприємців, їх старанності, фінансових можливостей і планів з розвитку бізнесу.

Починати потрібно з оцінки потенційного попиту на той чи інший вид товарів. Причому незалежно від того, планується купувати франшизу або створювати бізнес самостійно. Адже франчайзер дає поради, ґрунтуючись на своєму власному досвіді і на результатах продажів своїх партнерів. Але як може бізнесмен зі столиці напевно знати, що саме – стільчики для годування Chicco, ліжка-манежі або електронні ваги буде користуватися попитом, наприклад, в Житомирі або в Бердичеві? Так, франчайзер може надати статистику продажів у містах з приблизно такою ж кількістю населення і т.п. Але всі ці аргументи будуть настільки приблизні, що недосвідчений підприємець ризикує залишитися один на один з закупленим товаром. Як же визначити потенційний попит?

Найдоступніший спосіб – це відвідати місцеві магазини дитячих товарів, ринки, купити місцеві газети і переглянути он-лайн оголошення: які торгові марки дитячих іграшок, меблів, колясок та інших товарів представлені, за якою ціною продаються ці товари, продаються вони взагалі або подовгу порошаться на полицях, який асортимент товарів і т.п. Велика ймовірність, що після подібного аналізу доцільніше буде взагалі залишити ідею прокату дитячих товарів або ж кардинально відкоригувати передбачуваний спочатку асортимент продукції.

У містах-мільйонниках найбільшим попитом користуються автокрісла, манежі-ліжка, коляски, розвиваючі ігри, електронні ваги для новонароджених. Невеликі міста мають свою особливість – більшість покупців абсолютно байдужі до торговельних марок, для них важлива ціна товару, а не його бренд. І більшість покупок – це недорогі речі, адже, на думку батьків, нема чого на нетривалий час купувати дорогу коляску / ходунки / столик для годування і т.п. До речі, на периферії практикується дарувати або зовсім недорого продавати вживані дитячі товари – в місцевих газетах рубрика «Дитячі товари» за обсягом займає третє місце після «Нерухомість» і «Авто». Причому нерідко продаються брендові коляски у відмінному стані вполовину дешевше нових.

Відповідно, відкриваючи пункт прокату дитячих товарів в районному центрі, навряд чи варто закуповувати коляски і ліжечка. Інша справа – електронні ваги для зважування немовлят, нагрівачі для пляшечок, ходунки. Цих речей деколи в місцевих магазинах вдень з вогнем не знайдеш, але виникає питання: а чи будуть місцеві матусі, багато з яких живуть на «дитячі гроші», скрупульозно відстежувати вагу свого чада після кожного годування? А чи потрібні їм нагрівачі для пляшечок, якщо можна по-старому обернути пляшку теплим шарфом або просто підігріти на водяній бані?

Можна і зовсім обмежити асортимент товарів великими іграшками від відомих зарубіжних виробників. Гойдалки, шезлонги, гірки, басейни з кулями, електромобілі і розвиваючі пізнавальні центри коштують дорого, а набридають дитині швидко. До того ж брендові речі мають високу зносостійкість і служать значно довше дешевих китайських аналогів.

Інвестиції і ризики

Закупівля товару – основна стаття витрат. Для формування мінімального асортименту потрібно 10–15 тис. грн. При початковій закупівлі товару на 15–20 тис. грн., за словами Олени Фетісової, власниці служби прокату дитячих товарів Baby Service, в перший місяць вдасться укласти договорів на суму не більше 5 тис. грн. «Кількість договорів залежить від величини міста і активності підприємця. У перший місяць можна укласти п’ять, а можна і 15 договорів. Вкрай складно пропонувати маловідому послугу, особливо за наявності великої кількості фірм одноденок», – зазначає пані Фетісова. Сума одного договору – в середньому 100 грн. Відповідно, щоб окупилися початкові вкладення, потрібно укласти мінімум 100 договорів.

Звичайно ж, можна починати і з власного асортименту товарів, що залишилися після дитини, яка з них виросла. Ще варіант – скупити вживані коляски, стільчики і інше начиння по оголошеннях в газеті, але в цьому випадку доведеться їх прати, чистити і ретельно перевіряти працездатність, та не розраховувати на тривалий термін служби. Потрібно бути готовим і до позапланових закупівель товару, особливо на першому році діяльності, щоб напрацювати клієнтуру. Бо якщо комусь необхідний товар, якого немає в наявності, буде правильним його оперативно закупити, ніж втратити клієнта. До того ж тривалість «життя» речей, які здаються в прокат, рідко перевищує 1–1,5 року. Особливо тих, що користуються попитом. Тому матеріальна база буде постійно вимагати оновлення.

«Найголовніше – закуповувати продукцію надійних виробників, а не спокушатися придбанням дешевого нового або вживаного товару, нехай і фірмового, – радить Сергій Сєрокуров, власник фірми« Baby Service – Харків ». – Справа в тому, що товари світових брендів, перш ніж потрапити у продаж, проходять ретельне тестування. Наприклад, дитячі іграшки Fisher Price просто не можуть бути поламані дитиною, дрібні їх деталі не можуть бути проковтнуті, хоча на перший погляд це нічим не примітні звичайні іграшки. Продукція Fisher Price відповідає світовим і європейським стандартам і нормам якості та безпеки і має всі необхідні сертифікати відповідності. Так що музична, що світиться, пірамідка за 800 грн. абсолютно виправдовує свою ціну. До того ж при купівлі нового товару ви отримуєте гарантію виробників або продавців. Це особливо важливо для електронних ваг та гойдалок, зволожувачів повітря, колясок та інших товарів».

Знадобиться транспорт для доставки товару клієнтам – пікап або невеликий комерційний фургон. Або ж можна найняти на роботу кур’єра, який займатиметься доставкою замовлень, зі своїм транспортним засобом.

З усіх можливих ризиків найбільш серйозний – зовсім не псування або неповернення товару, а фірми одноденки. «Я неодноразово стикаюся з ситуацією, коли мами, будучи в декреті, відкривають прокат, – розповідає Олена Фетісова. – Пропонують вкрай низькі ціни, адже вони купують вживані товари. А коли розуміють, наскільки це клопітка справа, – кидають затію. Після них залишаються лише “сліди” в Інтернеті з цінами нижче ринкових, що спантеличують клієнтів, коли ті звертаються в цивілізовані пункти прокату».

Специфіка цього бізнесу полягає в тому, що немає вихідних і відпустки, – це спосіб життя, це хобі і робота одночасно. «Потрібно любити дітей і все з ними пов’язане, – роз’яснює Сергій Сєрокуров. – Тому ті, хто думає, що займатися прокатом легко, глибоко помиляється. Мені відомі випадки, коли підприємці і за рік не вийшли на виручку в 5 тис. грн. на місяць. Деякі фірми через два роки роботи закривалися».

Швидких і великих грошей цей бізнес не приносить. Якщо, наприклад, електронні ваги коштують 1980 грн. (ТМ «Саша»), а в оренду здаються за ціною 148 грн. / міс., то окупиться цей товар не раніше ніж через 13 місяців. І це за умови, що він буде «в роботі» щомісяця і буде експлуатуватися акуратно.

Франчайзинг VS Самостійно

Існує два шляхи створення бізнесу з прокату дитячих товарів: купити франшизу (одна мережа пунктів існує в Криму і як мінімум дві мережі працюють на решті території України) або ж набивати шишки самостійно.

Умови франчайзерів різні. Деякі пропонують просто купити право використання своєї вже розкрученої торгової марки, не висуваючи умов з оплати роялті та інших обов’язкових атрибутів франчайзингу. Наприклад, основна умова партнерства з Baby Service – це купівля ліцензійного договору, вартість якого – від 6,5 тис. грн. (для кожного міста України ціна різна). Саме в цьому договорі містяться FAQ (від англ. Frequently asked question – часто задаються) всі можливі підводні камені даного бізнесу.

Ціна договору – це плата за доступ до всіх централізованих можливостей служби прокату: безкоштовний сайт і його просування, піддомен, хостинг, технічна підтримка, рекламні матеріали. При франчайзингу рекламна кампанія торгової марки проводиться централізовано, що є великою перевагою для партнерів. Всі партнери платять певний рекламний внесок. Наприклад, в мережі Baby Service він становить від 80 грн. щомісяця.

Більшість пунктів дотримуються приблизно однакових цін на послуги. Так, оренда електронних ваг коштує 70 грн. / міс. (Baby Rent), від 80 грн. / міс. (Baby Service), 80 грн. / міс. (прокат «Райдужка»), 70 грн. / міс. (прокат «Вовочка»). Тому пропозиція новим гравцем більш низьких тарифів, звичайно ж, зацікавить клієнтів, але і напевно викличе зустрічні питання щодо надійності фірми і рівня сервісу.

Канали реклами

Способів просування пункту прокату безліч. Це і дружба з педіатрами (наприклад, вони можуть рекомендувати своїм пацієнтам користуватися електронними вагами), і вихователі в дитячих садах, і, звичайно ж, Інтернет. До речі, Інтернет може повністю замінити шоу-рум. Так, при успішній роботі сайту який «продає» знадобиться лише приміщення для складування та видачі товару.

Найскладніше буде пояснити потенційним клієнтам, чому їм вигідно брати дитячі товари в оренду, а не купувати їх. Аргументи такі: з народженням дитини дуже багато речей йому необхідні в перші роки життя. Причому термін користування деякими речами обмежується двома-трьома місяцями, а інші потрібні від випадку до випадку. Але вартість цих товарів висока. Відповідно, вигідніше орендувати річ, покористувавшись нею необхідний термін і заплативши за оренду 40–80 грн. на тиждень, ніж купувати нову за 1000–1500 грн., а потім продавати за копійки. Наприклад, ціна оренди автокрісла Maxi-Cosi Priori становить 100 грн. / міс. (за інформацією сайту babyrent.com.ua), а вартість його покупки на сайті rozetka.com.ua – 2033 грн. Або манеж фірми САМ America – у прокаті коштує 100 грн. / міс. (на сайті babyrent.com.ua), а його купівля обійдеться в 1556 грн.

Необхідно запастися терпінням і націлитися на копітку роботу з тематичними форумами в Інтернеті. До речі, саме приватне, нехай і віртуальне спілкування з мамами і татами виявляється набагато ефективніше прямої реклами.

Бізнес

Отже, на закупівлю іграшок потрібно 15-20 тис. грн. На цю суму можна придбати від 30 до 50 нових виробів. За створення сайту (Інтернет-магазину) потрібно буде викласти 2-5 тис. грн. На його подальшу підтримку та «розкрутку» буде потрібно 500-800 грн. / міс. Дуже добре, якщо на сайті зацікавлені клієнти зможуть здійснювати пошук за кількома критеріями: віком, функціоналом, брендом.

Гігієна

Підприємці, що вже працюють в цьому бізнесі, чистять і дезінфікують іграшки за потрійним стандартом:

– Парова обробка (вартість спеціального «відпарювача для одягу» становить близько 2 тис. грн.);

– Чищення спеціальним засобом «Дезавіда» (змивається водою, безпечно для дитини, чудово дезінфікує);

– Упаковка іграшок у вакуумні пакети для подальшого транспортування клієнту.

Вартість оренди іграшок

Існують різноманітні варіанти здачі іграшок в оренду:

– Поштучно (особливо якщо це велика річ, наприклад, дитяча машинка або дорогий конструктор);

– За допомогою так званого місячного абонемента, згідно з яким клієнт зможе розраховувати як мінімум на кілька іграшок.

Орієнтовна вартість місячного абонемента 200-350 грн. на місяць. Потрібно передбачити можливість, щоб батьки мали право замінити одну іграшку на іншу в разі потреби або ж викупити вподобаний виріб. В якості гарантії повернення товару буде виступати заставна сума: чим новіше виріб, тим вона буде вищою, і, відповідно, чим довше іграшка в користуванні – тим нижче сума застави.

Публікації по темі:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика