ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Наскільки вигідний аутсорсинг обслуговування ІТ для підприємств?

ІТ-аутсорсингВсе більше компаній останнім часом розглядають повну або часткову передачу обслуговування ІТ-інфраструктури як можливість скоротити ІТ-бюджети.  Наскільки це вигідно і за яких умов, розповідають інтегратори.

Володимир Корнійчукдиректор департаменту комплексної технічної підтримки «Сітронікс Інформаційні Технології» в Україні.

За нашими оцінками, в 2012 р. ІТ-аутсорсинг займав менше 10% у структурі українського ринку ІТ-послуг.  Причому більша частина зараз припадає на послуги з сторонньої розробки ПЗ.  Очікується, що в перспективі буде зростати частка сегментів аутсорсингу інфраструктури і BPO.  Найбільший інтерес до такого виду послуг виявляють великі іноземні компанії, банки, телеком.

Переваги аутсорсингу досить очевидні: він дозволяє замовнику сконцентрувати увагу на основному бізнесі, заощадити на непрофільних витратах, зробити ІТ-витрати більш контрольованими, прозорими, підвищити керованість, скоротити простої ІТ-інфраструктури, тим самим мінімізувати потенційно недоотриманий прибуток.  Важливо, що компанія яка надає послуги, постійно знаходиться в стані конкуренції і орієнтована на надання якісних сервісів, тоді як власна ІТ-служба зазвичай не має подібних стимулів.

Найчастіше на аутсорсинг передають обслуговування робочих місць, офісної техніки, особливо компанії які мають розгалужену філіальну мережу по Україні.  Крім подібних проектів наша компанія виконує складні проекти з комплексної підтримки впроваджених рішень.  Серед них – підтримка Oracle Hyperion Planning для банку «ВТБ», підтримка біллінгового оточення для «МТС Україна» та ін.

Підписання і, головне, виконання SLA (угода про рівень обслуговування) – основна умова будь-якої угоди на комплексну технічну підтримку.  Варто враховувати, що SLA можуть бути різні для головного офісу, обласної чи районної філії, але як таке SLA завжди присутнє в договорах.

Дмитро Лещенкодиректор департаменту сервісного обслуговування компанії «Інком».

ИТ обслуживание организаций набуває великої популярності завдяки зростаючій впевненості в надійності провайдерів таких послуг і прозорим правилам роботи на ринку.  Частка доходів за напрямом ІТ-аутсорсингу з 2009 р. демонструє гарну позитивну динаміку, однак у порівнянні з минулим роком ці тенденції не так сильно виражені.

На передній край, як завжди, виходять найбільш технологічно розвинені компанії з фінансового сектора та промисловості, яким до снаги освоєння нових течій у сфері ІТ та, як не дивно, організації з державного сектора.  І якщо першим трансформація внутрішніх бізнес-процесів дозволяє максимально швидко адаптуватися до нових умов і випереджати конкурентів на досить щільному ринку, то останнім, як правило, ІТ-аутсорсинг нав’язують при наданні західних кредитів під великі державні проекти.

У практиці нашої компанії на ІТ-аутсорсинг зазвичай передаються роботи, пов’язані з рішенням інцидентів, розширенням або модернізацією ІТ-інфраструктури, профілактичним роботами, адмініструванням та іншими разовими роботами аж до ремонту негарантійної техніки.  Економічну ефективність переходу до використання ІТ-послуг кожна компанія вважає виходячи з пріоритетів, властивих своєму бізнесу, тут не існує «срібної кулі».

Для переходу замовника на модель ІТ-аутсорсингу наша компанія детально розписує етапи процесу, які дозволять клієнту здійснити перехід без ривків.  У процесі трансформації розглядаються всі питання, пов’язані із зміною бізнес-процесів, безпекою, обладнанням, персоналом і т.д.  До початку промислової експлуатації всі нововведення обов’язково шліфуються на пілотному проекті.

Клієнти практично завжди вимагають підписання угоди SLA у вигляді доповнення до договору.  Коли мова йде про обслуговування бізнес-критичних систем, вартість простою яких може вимірюватися тисячами доларів у хвилину, тенденцією останнього року стає розділ, що регламентує штрафні санкції у разі невиконання SLA.

Владислав Маслодиректор відділення «Проектні рішення» компанії «АМІ».

Попит на послуги ІТ-аутсорсингу в Україні поступово збільшується.  При цьому їх надання вимагає від компаній-інтеграторів серйозних капітальних вкладень в устаткування, ПЗ, набір і навчання персоналу.  Тому незважаючи на те, що в даний час назріває наступний етап розвитку системної інтеграції – надання клієнтам ІТ як сервісу, даний шлях перетворень зажадає від ІТ-компаній певної кількості часу, інвестицій і сил.

Найбільший інтерес до даного способу супроводу ІТ-інфраструктури виявляють великі і зрілі з точки зору розвитку ІТ компанії: промислові підприємства та холдинги, банківський сектор, а також ряд роздрібних мереж.  Ці компанії вже прийшли до розуміння того, що набагато вигідніше й ефективніше спрямувати всі зусилля на розвиток і зміцнення власного бізнесу, віддавши ІТ на аутсорсинг.

При використанні ІТ-аутсорсингу, окрім значної економії витрат (за даними Gartner Group, близько третини), гарантується висока надійність, завдяки професіоналізму та досвіду фахівців інтегратора, а також підвищується рівень керованості ІT-ресурсами підприємств.

Найбільш затребуваними послугами з нашого портфеля рішень в області ІТ-аутсорсингу є: супроводження ІТ-сервісів, підтримка мережевої та серверної інфраструктури, ІТ-підтримка офісів, а також аутсорсинг друку.

Для оцінки економічної ефективності використання ІТ-аутсорсингу досить оцінити вартість простою ІТ-інфраструктури підприємства у разі збою, а також вартість часу на її відновлення.

Останнім часом підписання угоди SLA – це звичайна практика, що має місце фактично в кожному проекті з ІТ-аутсорсингу.

Володимир Рибчак начальник управління сервісних послуг компанії «ЕС ЕНД ТІ Україна».

У цьому році наша компанія зареєструвала приблизно на 30% більше запитів з приводу ІТ-аутсорсингу, в порівнянні з минулим роком.  Замовники шукають можливість заощадити і тому розглядають можливість передачі частини сервісів ІТ або всієї інфраструктури на обслуговування сторонній організації.  Крім того – і в першу чергу це стосується SMB – багатьох не влаштовує якість роботи наявного ІТ-персоналу.

Основними клієнтами в області ІТ-аутсорсингу є фінансовий і телекомунікаційний сектор, а також компанії з іноземним капіталом.

Серед переваг передачі обслуговування ІТ на аутсорсинг: можливість сфокусуватися на основному бізнесі; відсутність необхідності шукати, навчати і утримувати власний кваліфікований ІТ-персонал; прогнозовані витрати на обслуговування ІТ і поліпшення його якості.

Найбільшим попитом користуються: технічна підтримка обладнання та ПЗ, виконання робіт системного адміністратора, перша і друга лінії підтримки користувачів.

Щоб перший досвід не був негативним, необхідно дуже відповідально вибирати компанію, якій планується передавати обслуговування ІТ.  Також, дуже важливий договір.  У ньому необхідно чітко і ясно описати об’єкт послуги, рівень її доступності та критерії приймання, порядок взаємодії сторін і зміни SLA, а також звітність з надання послуги.  Також необхідно продумати план переходу на аутсорсинг і виходу з нього, зміни провайдера, якщо виникне така необхідність.

Підписання договору, в якому чітко прописані зобов’язання і відповідальність дозволяє уникнути безлічі проблем між компаніями.  Останнім часом все більше клієнтів розуміють важливість даного питання і прагнуть підписати договір SLA.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика