ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Плюси і мінуси КАСКО на старий автомобіль

кредит під заставу автоВесь комплекс питань, пов’язаний з проблематикою страхування уживаних автомобілів, завжди викликає жвавий інтерес, як у страховиків, так і у потенційних страхувальників. На цей рахунок висловлюється чимало думок про недоцільність, дорожнечу і безперспективність страхування КАСКО уживаних автомобілів – аналітиками, представниками страхових компаній, та й самими автовласниками, думки яких, судячи з численних форумів, розділилися на два протилежні табори – кожен зі своїми аргументами та прикладами з життя.

Хитріше всіх поводяться, мабуть, страховики. Активна пропаганда в пресі і в інтернеті негативних факторів і наслідків страхування старих автомобілів з боку ряду страхових компаній нагадує учасника застілля, який, щоб йому дісталося більше солодкого пирога, голосно кричить, якою він пригорілий і прісний. Насправді, ринок уживаних автомобілів – це один із найбільш ласих шматків всього страхового ринку, за який йде запекла боротьба між страховими компаніями. Йдеться насамперед про сегмент автопарку іноземних машин 3-10-річної давності. Хоча, якщо подивитися на детальну статистику страхових угод, особливо останніх кризових і посткризових років, то сегмент уживаних автомашин різних років випуску, як вітчизняних, так і іноземних, ненабагато поступається сегменту нових іномарок. І це при тому, що страхування КАСКО нових автомобілів, куплених в салоні, а тим більше за допомогою банківського кредиту, є, по суті, обов’язковим.

Отже, про які мінуси йде мова, коли розмова заходить про страхування КАСКО вживаних автомобілів? По-перше, вважається, і не без підстав, що страховий внесок за старий автомобіль набагато менший, ніж за нову дорогу іномарку, оскільки його ринкова вартість нижча ринкової вартості машини з салону. Тобто достатньо зрозумілий економічний аргумент.

По-друге, старі машини мають по зрозумілих причинах цілий букет прихованих несправностей і поломок. І навіть при глибокій експертною оцінкою виявити всю історію цих поломок і дефектів, щоб прийняти автомобіль на страхування, на практиці часто не представляється можливим. А поганий технічний стан збільшує ймовірність страхових випадків, що збільшує в свою чергу частоту страхових виплат.

По-третє, у зв’язку з прихованими дефектами не адекватно прибутку від страхування уживаної машини збільшується вартість ремонту після ДТП. У цьому зв’язку багато страхових компаній заявляють про різні види дискримінації при страхуванні КАСКО старих автомобілів. Приміром, заявляється про відмову страхувати машини старше 5 років з нульовою франшизою і не передбачається в полісі транспортування б / в машин з місця події при ДТП.

Але, тим не менше, більшість страхових компаній розробляють механізми по роботі з автовласниками старих машин, оскільки корінь проблеми лежить в більшій мірі не в бажанні страховиків працювати з цим сегментом ринку, а в млявої активності добровільного страхування самих автовласників. Тарифи по КАСКО для машин старше трьох років поки не переконують багатьох автолюбителів шикуватися в чергу за страховим полісом.

З точки зору стратегічного маркетингу саме ті СК, яким вдасться знайти компроміс у виробленні тарифів для страхування уживаних автомобілів, і займуть на страховому ринку лідируючі й стійкі позиції. Тому що тільки масовий попит на той чи інший продукт завжди забезпечував процвітання всякого бізнесу, тим більше бізнесу, пов’язаного з наданням послуг. Одна з проблем при розробці привабливого для потенційного клієнта тарифу лежить в площині методики розрахунків амортизації авто. І тут кожна компанія, яка проводить під розмови про невигідність страхування б / у автомобілів активну, а часом і агресивну маркетингову політику на цьому ринковому просторі, практикує власні стандарти розрахунку амортизації, справедливо зараховуючи їх до розряду ноу-хау. І боротьба за ці ноу-хау, що є найсуворішої комерційною таємницею, не випадкова.

Привабливість страхового ринку старих автомобілів у порівнянні з новими дорогими машинами з салону пояснюється наступними чинниками, які можна віднести до тих самих «жирних» плюсів, з яких і вибудовується перспектива освоєння цього ринку. Тому найбільш «просунуті» страховики стурбовані сьогодні лише однією обставиною: яким чином і якими конструктивними страховими продуктами стимулювати і мотивувати активізацію попиту на ці продукти з боку власників старих авто.

Найважливіший фактор привабливості – це безпосередній, без посередників в особі салону, дилерської авторемонтної мережі, прив’язаною до цього салону і кредитора-банку, контакт між продавцем страхового продукту та автовласником. Адже кожна з цих інстанцій теж хоче заробити на страховій угоді. Вони теж хочуть бути активними гравцями. Комісійні винагороди з боку страховика складають при цьому не менше 20-25%. А вартість робіт на брендових АРС дорожче відсотків на 40, ніж на інших станціях. Тому ринок цей динамічний і перспективний.

 

Для того, щоб порахувати вартість страховки КАСКО, перейдіть на сайт vuso.ua/index.php?id=13317&show=49195 і скористайтесь страховим калькулятором.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика