ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Система менеджменту якості: оцінка ефективності

Система менеджменту якостіУ сучасних умовах для багатьох компаній розробка та впровадження систем менеджменту якості у відповідності зі стандартами ISO – це актуальна необхідність. Потрібно зауважити, що сертифікація по ISO 9001 поступово навіть стає «модною» – для тих, хто не усвідомлює реальної цінності хорошої системи менеджменту якості і проходить сертифікацію за принципом «тому що всі так роблять».

Звичайно, така позиція не є правильною, оскільки може стати ефективною і принести реальну користь компанії тільки за умови, якщо всі співробітники, весь колектив усвідомлюють, з якою метою і як саме компанія вдосконалює свою діяльність, свої процедури та бізнес-процеси. Крім того, кожен співробітник повинен усвідомлювати, що конкретно він повинен робити, щоб ця глобальна, але чітко поставлена мета в майбутньому була досягнута.

Схеми впровадження системи менеджменту якості можуть бути різними. Звернемося до тієї, якій віддає перевагу більшість організацій незалежно від того, скільки в них людей і того, якою діяльністю вони займаються. Зауважимо, що описану нижче схему успішно можуть використовувати компанії малого та середнього бізнесу – їм, звичайно, складніше знайти трудові та матеріальні ресурси на навчання людей та консультаційні послуги професіоналів.

Отже, можливі різні способи прямого консалтингу (мається на увазі безпосередня робота з фахівцями з менеджменту). Потрібно відзначити, що від вибору керівника компанії буде залежати те, наскільки ефективною чи неефективною буде система менеджменту якості. Звернемося до неефективних варіантів консультування, щоб Ви могли уникнути помилок.

Спосіб перший: передбачається, що фахівець-консультант не створює схему, не працює над специфікою процедур і бізнес-процесів підприємства, а весь час займається тільки «натаскуванням» персоналу, розробкою так званих «правильних» схем і розповідями про те, за якими правилами і як робляться «потрібні» записи. У підсумку персонал знає всі «потрібні» відповіді на питання, які можуть задати при сертифікації і після її проходження благополучно про все забуває.

Само собою, подібна робота проробляється тільки для галочки і гарної якості, як ви розумієте, чекати від неї не слід. Хоча, деяким керівникам, яким сертифікат вимагається лише формально, цей спосіб цілком підходить.

Другий спосіб, також не дуже вдалий, припускає, що консультант приносить пачку «потрібних» документів, включаючи і такі, як Політика в області якості, Настанова з якості – само собою, при цьому конкретні особливості компанії враховуватися не будуть, а консультант виконає стандартну роботу за шаблоном і не буде вникати ні в специфіку діяльності організації, ні в особливості її процедур і бізнес-процесів.

Найбільш правильний спосіб, і тому найефективніший – активна робота консультанта, коли система створюється з нуля. Консультант бере участь у постановці основних питань, бере участь у перших засіданнях робочої групи по впровадженню системи менеджменту якості, задаючи правильний напрямок її роботи, пропонує графік розробки документів.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика