ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Долару доведеться обходитися без реклами

долариВерховна Рада затвердила законопроект, що забороняє вказувати ціни в іноземній валюті.

Тепер в будь-якій рекламі товарів, послуг і робіт, яка буде розміщуватися на території нашої країни, можна вказувати інформацію про ціни виключно в національній валюті.

За словами народного депутата Владислава Лук’янова, дія даного законопроекту спрямовано на посилення стабільності гривні та обмеження використання іноземної валюти в країні. І, треба сказати, економісти в цьому питанні з ним повністю солідарні.

– Проблема доларизації української економіки не нова, але справедливості ради відзначу, що це властиво багатьом перехідним економікам, – зазначив виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко. – Але проблема доларизації економік пострадянського простору посилюється ще й тим, що вона безпосередньо пов’язана з тіньовим сектором і наповненням місцевих золотовалютних резервів. Тому йти від долара потрібно, і даний законопроект – одна з умов цього “відходу”. Сьогодні багато українців думають в категорії долара, і це дивно, хоча вже стало традиційним. Адже європейці не переводять свої ціни в долари, а американці – в євро! І нам потрібно поступово прибрати з розуміння людей, що щось має перераховуватися у валюті.

Залишається додати, що дані зміни внесено до Закону “Про рекламу”, тобто стосуються юридичних осіб. Звичайна людина, продаючи, скажімо, квартиру, може вказувати ціну як у гривні, так і в доларах чи євро. А ось юрособам нововведення принесуть певні незручності.

– Тим же автосалонам доведеться якимось чином перебудовувати свою політику, – вважає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко. – Я розумію, що дії чиновників спрямовані на те, щоб продемонструвати стабільність гривні. На ділі ж відбудеться наступне. Далеко не всі потенційні клієнти отримують інформацію з Інтернету – багато користуються відомостями, скажімо, з журналів. Коли ціна вказується в умовних одиницях, то зрозуміло, що це ціна на день покупки. Тепер же, побачивши ціну в гривнях, покупець ще повинен буде подивитися, за яке число цей журнал і чи не змінився за цей час курс. Тобто тепер споживачі частіше будуть зіштовхуватися з недобросовісною рекламою – тобто тією, яка дає неправдиві відомості.

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика