ФІНАНСОВІ НОВИНИ УКРАЇНИ

postheadericon Іномарки в Україні подорожчають на тисячу доларів

Іномарки в УкраїніСкоро в Україні з’явиться утилізаційний збір на всі автомобілі, які вироблені за межами нашої країни. Сплачувати його будуть імпортери легковиків, мікроавтобусів і вантажних машин. Пропозицію розробило Міністерство екології та природних ресурсів. Україна йде на такий крок у відповідь на аналогічні дії сусідніх країн, які з 1 вересня ввели такий збір. Експерти автомобільного ринку нагадують, що ми постачаємо в Росію набагато більше машин, ніж імпортуємо. У результаті через нову ініціативу постраждають лише українські споживачі, для яких іномарки подорожчають на 10-12%, або на тисячу доларів.

Відповідна реакція

Міністерство екології та природних ресурсів (МЕПР) оприлюднило проект урядової постанови про введення утилізаційного збору. «У країні списується близько 100 тисяч автотранспортних засобів щорічно, при цьому на сьогодні кількість авто віком старше десяти років становить половину всього українського автопарку. Механізму для утилізації цих машин немає», – йдеться в пояснювальній записці до документа. Тому чиновники пропонують імпортерам самостійно утилізувати техніку або підписувати договори зі спеціалізованими підприємствами. Незалежно від того, яким буде зроблений вибір, з постачальників пропонують стягувати утилізаційний збір ще при ввезенні в країну новенького авто. Розмір і терміни введення збору в документі не вказані. Однак у заявах чиновників неодноразово фігурувала цифра в тисячу доларів – за аналогією з таким же збором, який ввела Росія.

Україна хоче піти по тому ж шляху – впевнені експерти. Наші сусіди ввели утилізаційний збір на імпортні машини з початку вересня. В результаті іномарки української збірки на російському ринку подорожчали на 10-12%, або від $ 610 до $ 1,37 тис., в залежності від об’єму двигуна. З вантажівок візьмуть ще більше, $ 4,5 – $ 12 тис. залежно від тоннажу. До речі, ще на етапі прийняття цього рішення росіянами Україна неодноразово намагалася домовитися про послаблення. За словами міністра економічного розвитку і торгівлі Петра Порошенка, наша країна пропонувала Росії чотири варіанти компромісного рішення, яке могло б вивести вітчизняних виробників під дії цього збору. Однак Москва залишилася при своїй думці: від збору звільняються тільки внутрішні виробники і країни, які входять до Митного союзу – Білорусія і Казахстан.

Всі ці факти також наведені в пояснювальній записці МЕПР і очевидно покликані посприяти введенню аналогічного збору в Україні. Втім, експерти впевнені, що в цьому випадку ми аніскільки не виграємо, а пересічні українці лише отримають черговий удар по гаманцю. «Якщо наші чиновники таким способом хочуть щось довести Росії, вони нагадують Моську, гавкаючу на слона, – вважає генеральний директор Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко. – Росіяни випускають 1,8 млн автомобілів щорічно, при цьому в Україну з Росії за перше півріччя експортовано менше 20 тис. авто. Навіть якщо за рік ця цифра досягне 40 тис., все одно це лише близько 2% всіх автомобілів, зібраних в РФ. Так що наш утилізаційний збір для російського автопрому – комариний укус в порівнянні з тим, в якій ситуації опиняться наші ж покупці».

Назаренко пропонує називати речі своїми іменами: на українському автомобільному ринку вводяться нові побори. Їх будуть змушені платити не тільки імпортери з Росії, але абсолютно всі зарубіжні постачальники. Відповідно, на суму збору подорожчають всі автомобілі, зібрані за межами нашої країни. «При цьому у пересічного росіянина є вибір, він може замість українського Lanos купити без сплати утилізаційного збору Volkswagen Polo або Renault Logan, які збираються в Росії, – підкреслює гендиректор ВААІД. – В РФ є 28 автозаводів, які випускають такі автомобілі, як Kia Rio і Hyundai Accent (експортуються в Україну), різні моделі Ford, Peugeot, Citroen, BMW, Toyota, Audi. А ось у пересічного українця вибір різко звужується до ЗАЗ Forza, Lanos і Sens, а також декількох моделей «корейців» (Kia, Hyundai) і «китайців» (Geely і Chery) і Chevrolet».

Якщо ви захочете купити автозапчастини товар в інтернет-магазині іншої країни, наприклад США, то обов’язково поцікавтеся інформацією про те скільки буде коштувати доставка товаров из америки в Украину, оскільки сума може виявитися чималою.

Чужорідний автомобіль

З точки зору торговельних відносин України з Росією не варта справа заходу. Незважаючи на те, що дії РФ суперечать нормам СОТ (режим для імпорту та національного виробника повинен бути однаковим), навряд чи організація застосує до цієї країни будь-які санкції. Адже всім країнам, які розмістили свої заводи в Росії, утилізаційний збір вигідний – він звільнить ринок від українських та узбецьких авто.

Взагалі, позиція українського уряду в експертів викликає подив. Ще в червні наша країна серйозно збиралася вводити загороджувальні мита для іномарок, інтенсивний імпорт яких нібито підриває розвиток українського автопрому. Було проведено гучне спецрозслідування, розмір мит автовиробники пропонували встановити на рівні 31,7%. Правда, тема заглохла після обурення представників європейського автопрому і функціонерів СОТ. Рішення уряду до цих не опубліковано.

Використовувати новий збір за прямим призначенням, тобто для утилізації застарілих авто, теж навряд чи вийде. «По-перше, в Україні сьогодні немає ні підприємств, ні напрацьованої технології утилізації машин, – говорить незалежний експерт автомобільного ринку Андрій Сидоренко. – Все потрібно будувати практично з нуля. При цьому дуже серйозно варто подумати про інфраструктуру. Ніхто не буде за свої гроші везти авто на утилізацію з Луганська, приміром, у Харків. Це економічно не вигідно. І доведеться побудувати хоч би по одному утилізаційних центру біля всіх великих міст країни. Як швидко це може бути зроблено і скільки для цього потрібно грошей, в Мінекології, мабуть, підрахувати не встигли».

А ось Назаренко переконаний, що ідея провалиться. «Всі країни самі платять власникам авто, коли їх здають на утилізацію, – стверджує гендиректор ВААІД. – Це логічно, адже навіть у старому автомобілі є метал, запчастини, пластик. А ось наші чиновники хочуть, щоб українці самі платили за цей сервіс у момент купівлі машини і отримували при цьому право безкоштовної утилізації. Простіше кажучи, безоплатно віддавали те, за що могли б отримати гроші. Наприклад, у Києві приватні компанії, які спеціалізуються на викупі автомотлоху, пропонують клієнтам компенсацію витрат на послуги евакуатора близько $ 200-300 залежно від ваги машини, виходячи із середньої ціни 2,5 грн за кілограм металу. При наявності таких пропозицій автовласник в здоровому глузді не скористається послугами фірм з утилізації від Мінекології. Ризикну припустити, що наші заводи-виробники навіть не збираються будувати подібні утилізаційні комплекси. Знають: ніхто до них не звернеться».

Які авто українці зможуть купити за колишніми цінами *

ZAZ Forza, ZAZ Vida, ZAZ (Daewoo) Lanos, ZAZ Chance, ZAZ Sens, Богдан 2310, Lada 2110, Lada 2111, Hyundai Tucson, Hyundai Elantra XD, KIA Ceed, KIA Sportage, SsangYong Kyron, SsangYong Actyon, Geely СК, Geely MK, Skoda Fabia, Skoda Roomster, Skoda Octavia, Skoda Yeti, Skoda Superb

* Автомобілі, які збираються на території України

 

Читайте також на cайті:



Залишити коментар

При використанні матеріалів сайту "Економічні новини" обовязковим є гіперпосилання на MONEY-NEWS.TE.UA, відкрите для індексації пошуковими системами
Яндекс.Метрика